Kunmadarason porolt az Autónavigátor.hu logójával díszített BMW

Vegyes talajon kellett bizonyítani a ralira épített BMW 330i-nek

Bubu - az Autónavigátor.hu “gyári pilótája” - ezúttal Kunmadarason indult egy amatőr rali versenyen. Murván még kevés tapasztalatot szerzett, ezért kalandosan alakult a verseny.

Kunmadaras repteréről valószínűleg a gyorsulási versenyek ugranak be a legtöbb autórajongónak, pedig amatőr raliversenyeknek is otthont ad a terület. Az INTERCARS ART-Sprint Kupasorozat IV. Fordulója is egy ilyen amatőr verseny volt, amelyre benevezett az Autónavigátor.hu színeiben induló munkatársunk Bubu, alias Faragó Gábor, illetve navigátora Migács Krisztián. A reptér aszfaltján kijelölt 9 kilométeres szakaszt háromszor kellett teljesíteni az indulóknak, amelyből a végelszámolásnál a legjobb két idő összeredménye számított. Ám a gyorsasági szakasz egy kis részén bizony letértek az aszfaltról a trükkös murvára. Mivel egy tradicionális és népszerű versenyről van szó, Gábor már évek óta szerette volna kipróbálni magát rajta, navigátora nem kevésbé. Azonban ő más pilóta mellett is navigál, illetve versenyez is, így már az év első felében összeegyeztették, melyik az az időpont, ami mindkettőjük számára jó, így esett a választás a július 11-én rendezett versenyre. Szerencsére a járványhelyzet is úgy alakult, hogy megrendezhették a kunmadarasi viadalt, ezúttal már nézők előtt.
Hirdetés
A pályabejárás és itiner írás utána a háromliteres BMW E46 közepes keménységű pályagumikat kapott, bízva abban, hogy az előző versenyeken használt “félverseny” gumiknál nagyobb tapadást nyújtanak. Az első körben még óvatosan ismerkedtek a szakasszal. Ekkor még sok helyen elég poros volt a reptér betonja, illetve a pár 100 méteres murvás szakaszt sem járták még ki eléggé, szóval igencsak csúszós volt. Valószínűleg ennek és a tapasztalatlanságnak is köszönhetően forgott meg egy jobbos kanyar után a páros, szó szerint kiugrasztva egy nyulat a bokorból. A megforgás után viszont folyamatosan gyorsultak, de sajnos az utolsó körre elfogyott a pályagumi, így csak a használt félverseny gumikat használhatták. Azokkal viszont már jobban tolta az autó az orrát és teljesen más féktávokat kellett venni a lassítók előtt, de így is az első körhöz képest jelentős javulást könyvelhettek el a nap végén, és a középmezőnyben sikerült végezniük.
Hirdetés
“Jól éreztük magunkat, sokat tanultam, tanultunk, látjuk, hogy hol lehet még fejlődni, és gyorsabbnak lenni legközelebb. Az autó hibátlanul működött, pedig néhol 160 km/h sebességgel hasítottunk. Köszönjük szervizesünknek Biró Attilának az egész hétvégi munkáját! Ide még visszatérünk!”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?