Magasabb építése miatt lett rosszabbul kezelhető az új Aygo X?

Biztos biztonságosabb egy crossover? Íme az Aygo X jávorszarvas-tesztje!

A Toyota Aygo X a crossoverségének is köszönheti, hogy bajban van a jávorszarvas-teszttel. Mutatjuk, miért nem sikerült az elvárt sebességgel teljesítenie a kikerülő-manővert, hogy hol a probléma, és hogy milyen következményekkel járhat ez a való életben.

Sokan a biztonságra hivatkozva vesznek kis crossovereket a megszokott, alacsonyabb városi cirkálók helyett. Ám a SUV küllem még nem jelent valódi előnyt, sőt, a mozgékonyság, manőverezhetőség terén akár még hátrányt is jelenthet a magasabb építés. Ugyanez a helyzet az Aygo X esetében is, ami a robusztusabb külleme ellenére továbbra is egy pillekönnyű városi miniautó, aprócska kerekeken. Ennek issza meg a levét a spanyol km77.com jávorszarvas-tesztjén is, ahol az elvárt 77 km/órás sebességnél az akadály elkerülése után alulkormányzottá vált, így esélye sem volt időben visszatérni a saját sávjába.
Hirdetés
Mindezt a magasabb tömegközéppont is elősegíti, ennek köszönhetően egy hirtelen kormánymozdulatra nagyobbat dől a karosszéria, amitől egyes kerekekre még kevesebb tapadás jut. A vékony, üzemanyaghatékonyságra fejlesztett abroncsoknak így esélyük sincs ismét az útba kapaszkodni az első hirtelen manőver után, ebben az ESP állítólagos kései reakciója sem segít. A leggyorsabb sikeres próbálkozás így az elvártnál 7 km/órával lassabban, 70 km/h sebességgel valósult meg a teszt során, ami természetesen nem katasztrófa, ám a sofőr elmondása alapján ekkor is jelen voltak a fent említett problémák, csak ennél a sebességnél már lehetett időben kezelni őket. A próbálkozásokról készült videót meglepő módon a megjelenés után néhány nappal eltávolították a km77 csatornájáról, így azt megmutatni sajnos már nem tudjuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?