Magyar ég alatt az új német csillag, a Mercedes GLC

Menetpróba: itthon vezettük az új Mercedes-Benz GLC-t

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Azt hihetnénk, hogy a Mercedes-Benz GLC-nek könnyű a dolga, hiszen elődjét, a kocka GLK-t mindenben lepipálja. Ő lenne a SUV-ok arany középútja?


A világ nagyot változott az elmúlt pár évben. Természetesen most csak az autók világára gondolok, de ha visszaemlékezünk a GLC elődjének, a GLK-nak a bemutatására, akkor is lehet nosztalgiázni. A szögletes és egyben bakancsformájú GLK-osztály (X204) még az év eleji bemutatásával megelőzte a nagy-nagy válságot, amit az autóipar részint máig nyög. A magyar piac legalábbis biztos. Szóval akkoriban a stuttgarti márka éppen nagyon erősen kereste saját útját, aminek a GLK is része volt. A gyár első középkategóriás szabadidő-autóját nem titkoltan Amerikának szánták, emiatt kapott egy előszériás példánya statisztaszerepet az akkor futó Szex és New York mozifilmben is.
Hirdetés


Mercedes-Benz GLC, 2015 - méretek
Hosszúság [mm] 4656
Szélesség [mm] 1890
Magasság [mm] 1639
Tengelytáv [mm] 2873
Csomagtér [l] 550
Nyomtáv elöl/hátul [mm] 1621/1617


A mozi egy dolog, a valóság meg egy másik. A GLK mifelénk nem lett gyakori résztvevője a forgalomnak, és ezen a modellfrissítése sem segített. Fő konkurensei, az Audi Q5 és a BMW X3 durván ránőttek a nyakára. Előbbi mindjárt kap utódot, utóbbi nemrég frissült, azaz a Mercedes most helyzeti előnyben lehet. A második generáció bemutatkozásához ez volt a megfelelő idő, és ha csak egyet pillantunk rá, rögtön tudhatjuk, a cél most a globális siker. Egy igazi németes, konzervatív, de azért a mai Merciket kellőképpen megidéző formanyelv köszön rajta vissza. Egy közbevetést engedjenek meg, több helyen olvastam, hogy így kompakt, úgy kompakt. Nos a kompakt méret a Mercedes szabadidő-autóinál a GLA, a GLC, ahogy a neve is jelzi középkategóriás, a C-osztályra épül. A helytelen kategorizálás, az amerikai angolból félrefordított compact luxury szakszóból eredhet, de a számoknak higgyenek! Ez a mi fogalmaink szerint már egy nagy autó.


Mindez értelmet nyer, amint beülünk az új GLC-be. Nemcsak elődjénél, de az alapjait adó C-nél is sokkal tágasabbnak érződik a magas üléspozíció miatt. Ide tartozik, hogy a gumibütykös fém fellépő miatt a beszállás nem könnyebb, inkább kicsit nehezebb lesz. Kollégám nadrágszára jó saras lett tőle a terepprogram után. A nagyobb tengelytáv és hossz lehetővé tette, hogy a kabin széltében és hosszában is nőjön. A hátsó lábtér például 57 millimétert gyarapodott a kissé szűkre szabott elődhöz képest. Ha ez nem lenne elég, akkor ütőkártya a 0,31-es Cw érték, ami ebben a műfajban igen jónak számít. A relatív nagy önsúly és a méretnövekedés ellenére is sikerült faragni a kocsi emissziójából 19 százalékot, ennyivel lett jobb az új modell fogyasztása és a CO2 kibocsátása is.

Mercedes-Benz GLC, 2015 - műszaki adatok
GLC 250 4Matic GLC 220 d 4Matic GLC 250 d 4Matic
Hengerűrtartalom [cm3] 1991 2143
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat automata/9
Teljesítmény [LE (1/min)] 211 (5500) 170 (3000-4200) 204 (3800)
Nyomaték [Nm (1/min)] 350 (1200–4000) 400 (1400–2800) 500 (1600-1800)
Gyorsulás 0-100 km/h 7,3 8,3 7,6
Végsebesség [km/h] 222 210 222
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] 8,5/6,3/7,1 6,3/5,1/5,5
CO2-kibocsátás [g/km] 166 143
Menetkész tömeg [kg] 1735 1845


A GLC felszereltségében alap az Agility Control, amivel változtatható a lengéscsillapítás karakterisztikája. A kategóriában elsőként kérhető az Air Body Control, ami egy többkamrás légrugózási rendszer, mellyel folyamatosan változtatható a csillapítás. Sport módban például 15 millimétert csökkent a hasmagasságon, így autópálya-tempónál stabilabb lehet. Ha ehhez még egy opciót, az off-road technikai csomagot is kéri a vevő, rossz úton sem lesz ellenfele a GLC-nek. Vele 50 millimétert emelhető a kocsi, így a közepes terep sem jelenthet gondot a fékdifferenciálokkal operáló 4Matic összkerékhajtási rendszernek.
Mercedes-Benz GLC, 2015 - árak
Modell Ár (Ft)
GLC 250 4Matic 12 826 580
GLC 220 d 4Matic 12 732 600
GLC 250 d 4Matic 13 043 750


Nemcsak a futómű és az alapból 45:55 arányban megoszló hajtás, de a kilencfokozatú bolygóműves, 9G-Tronic automataváltó karakterisztikája is változtatható. A fedélzeten segítő elektronikus védő kezek száma is szinte felsorolhatatlan. A szokásos hárombetűsök és a légzsáktenger mellett a GLC-ben elérhető a vészfékező, a koccanásgátló, az aktív sávtartó és a távolságtartós tempomat mellett még számos egyéb asszisztensrendszer is - a kínálat hiánytalan. Nem szóltunk még a motorokról, amik közül a bevezetéskor csak négyhengeresek elérhetőek, de jön az alacsonyabb árú belépőmodell, egy plug-in hibrid, a V6-os 450 AMG és a még brutálisabb erejű, V8-as GLC 63 AMG is.

A menetpróba alkalmával a 220 d változatot próbálhattuk ki, ereje elég az összkerekes és méretes kocsihoz. A stílusához illően könnyű a kormány, visszajelzést nem sokat ad, de ez nem hiba, mert jól súlyozott és megfelelő a villanyszervo visszatérítő ereje is. A fékek Mercedes hagyomány szerint nagyon erősek, nem lesz gond a vontatás sem a GLC-vel. Maga a vezetés nem igazán tartogatott meglepetést, inkább az, hogy élőben sokkal harmonikusabb a forma, mint képen. Emellett az tetszett, hogy Mercedes-mércével is minőségi, ízléses, kényelmes és kellőképpen tágas a beltér. A GLC árai nem szerények, de a prémiumkategóriában versenyképesek. Nagyon kíváncsi vagyok a benzinesre és az erősebb dízelre is. Az importőr ígérete szerint hamarosan lesz tesztautó, így nem kell sokat várni a mélyebb benyomásokra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:01
    Permalink

    Nem egészen így van ahogy írod … mivel a NAV vizsgálatnál ” ha feltűnően sok céges utat számolnál el mivel ők sem hülyék és pontosan tudják hogy nagyjából 50-60% nál többet nem lehet elszámolni ” adott esetben bekérhetik pontosan kihez mentél ” wellnesselni” és adott esetben őt is megkérdezhetik hogy valóban ott jártál e akkor üzleti célból… de ebbe tényleg ne menjünk bele.. lényeg hogy ha van céges autód pl a munkába járást már nem számolhatod el vele mivel az magáncélú használat ” az otthonodtól a munkahelyedig és haza ” ennyire szigorú.

    Egy teljesen elektromos Golf pl 12 millió ha ebből lejön az áfa pont ott van mint egy fullra felszerelt 1.4 tsi abból meg azért vesznek párat … vagy jön a Hybrid passat saccra az sem lesz több 16 nál full felszereléssel és ha megnézed 14 a 2.0tsi szóval áfa nélkül teljesen versenyképes áron van a ” kisembereknek” is… vagy Nissan Leaf nem mindegy hogy 10 vagy 7.3 és még abból jön le a matek mikor alkudozol a kereskedőnél …

  • 2017.10.28. at 12:01
    Permalink

    Bonyolult számításokba nem akarok belemenni, de….. Ha menetlevelet kell vezetni, akkor aba úgyis az kerül, ami csökkenti a költésgeket. Pl. ha egyik hétvégén Sárvárra, másik hétvégén meg Hajdúszoboszlóra kell menni wellnessezni, akkor az biztos, hogy szombathelyi és debreceni üzleti útként fog szerepelni.
    Másrészt, ha a kocsit valaki most, vagy a közeljövőben akarja megvenni nem alapozhat arra, hogy mi lesz talán (???) 2017-ben, vagy esetleg 2018-ban.
    A kormány döntése pedig (ha lesz olyan egyáltalán) nem azt az eredményt fogja elérni, amit írtál. Gondolj bele!! Hány embert érint, hogy elengedik a Tesla adóját??????? És hány gondolja majd azt, hogy már megint a milliomos haverok zsebét tömik mégjobban? Hiszen egy minimálbéresnek, de még egy 2-300 ezret keresőnek is teljesen mindegy, hogy 20 millió egy kocsi, vagy “csak” 16 …….. A politika érdekes 🙂

  • 2017.10.28. at 12:01
    Permalink

    Hátőőő a számlákon minden esetben bruttó ár szerepel és nem nettó ! Az áfa törvényben pedig az szerepel hogy csak az üzleti célú használatkor lehet 100% ban visszaigényelni a számlán szereplő áfa tartalmat … pl ha 70% ban üzleti és 30 % ban magáncélú a használat akkor csak 70% ot tudsz ” leírni ” az áfgából .Kell hozzá menetlevelet vezetni … vagy nem vezetsz menetlevelet de akkor az áfa nem jár vissza csak költségként tudod leírni az autót… az áfa befizetésben az nem szerepel csak az adóalapot csökkenti .

    Egyébként a tervekben az szerepel hogy csak azoknak az autóknak engedik el az áfáját amik konnektorból tölthetőek és legalább 30 km et el tudnak menni elektromos hajtással jelen pillanatban 4 gyártó felel ennek meg a Magyar piacon Vw/Audi ,Mercedes Benz , Tesla ,Nissan/Renault. Toyotáról nem tudom hogy elmegy e a prius 30 km-et egy töltéssel . Szerintem a ma vásárolt autópark nagyjából 5% át teszi ki az efféle elektromos hajtás… szóval érdemben olyan nagy költségvetési kiesést nem okoz ellenben óriási marketing/propagandát hoz a kormánynak pozitív értelemben … ezért is gondolom , hogy a 2018 as választások előtti 1 évben vezetik be ..aztán majd ha nyernek 1-2 év múlva megszüntetik szépen … Ha jól kommunikálják a dolgot sok szavazatot hoz nekik .

  • 2017.10.28. at 12:01
    Permalink

    A bérleti díj ÁFA tartalma így csökkenthető, ám az op.lízingben vásárolt gépjármű ÁFA tartalma eltűnik, hiszen a finanszírozás alapja az autó majdani maradványértéke és a netto beszerzési ára közötti összeg. Már kérdés, hogy a menedzsment díj meg rárakódik költségként a fizetendő díjra, de még így is olcsóbb tud lenni egy autó, mint a kp-s vásárlás-árengedmény kombónál.

    Az ÁFA elengedés ügyében most éppen magadat cáfolod. A 2-3 millió Ft pedig mindenkinek 2-3 millió, annak mindenképpen, akinek ennek a többszöröse van, akinek nincs ennyi, általában az nagyvonalúskodik vele csak. Jómagam nem utasítom el egyik hajtási módot sem, az érved viszont szerintem nagyon gyenge lábakon áll.

  • 2017.10.28. at 12:01
    Permalink

    Az a helyzet , hogy a tartós bérlet ÁFA tartalma is csak akkor csökkentheti az áfa befizetési alapot ha azt céges használatban használják… ergó menetlevél köteles . Minden egyéb esetben nem csökkenthető …azt meg nem fogja elhinni a NAV hogy aki vesz egy ilyen kocsit az csak munkába jár vele és semmi másra nem használja .. én azt mondom 50% áfa csökkentés reális viszont az még mindig nem 27% ráadásul a tartós bérlet éves kamatköltsége a Mercinél meghaladja a 10% -ot .. bár igaz , hogy ez a konstrukció nem rontja a cég hitelképességét és nem kell egy összegben kifizetni az autót …

    Véleményem szerint a zöld rendszámos áfa elengedés amiről hallani csak a 2017 es évben vagy a választási 2018-asban valósulhat meg .. ha jól tévedek a 2016 os költségvetés már kész és ott nem szerepelt eddig ez a tétel … Véleményem szerint akkor is megérheti a GLC350e ha csak annyi a kedvezmény hogy behajtási köteles utcákba be lehet menni és használható a buszsáv önkormányzati parkolók ingyen használhatók … inkább az mint egy AdBlues dieselmotor.. tudom árban sokkal jobb a GLC 250d viszont a hybrid meg jóval erősebb gyorsabb és igazából a konkurens motorja a 3.00ccm es v6 diesel lenne ha beszerelnék azt a motort ebbe a kaszniba… egyébként is aki kiad 22 milliót egy normálisabban felszerelt darabért annak a maradék 2-3 millió sem okoz nagy gondot . Mégsem traktort vesz 22 millióért .

  • 2017.10.28. at 12:01
    Permalink

    Persze, hogy arra gondoltam. Sok embernek a kp sem lenne gond, de az khm… a NAV-ot is érdekelné 😀
    Amúgy meg a magyar piac nem meghatározó, de szerintem is a 95% így fog hazai gazdára találni. Vagy 10 év múlva hozza be mindenkinek az épp aktuális neppere, ez a két lehetőség van 🙂

  • 2017.10.28. at 12:01
    Permalink

    Attól függ. Ahol a cash flow engedi, ott a kp vásárlás jobban megéri, mert a bérletnek mindig vannak menedzsment költségei, amitől általában drágább a végén, mint amennyibe az autó kerül. A kedvezményeket ugyanis sosem a lízing cég kapja, hanem a lízingelő, így ugyanazon flottakezelő autói is más-más áron kerülhetnek be a flottába.
    A bérlet elsősorban az előre tervezhető költségek (finanszírozás, szerviz, abroncsok, menedzsment díj) miatt éri meg, illetve akkor, ha az autókra költendő kp. pl. a készletfinanszírozásban jobb helyen van.

  • 2017.10.28. at 12:01
    Permalink

    Aki cég nevére veszi a kocsit, annak kizárólag a lízing éri meg, (vagyis ahogy írod, akkor a tartós bérlet), hiszen ebből lehet a legkedvezőbben kijönni anyagilag, itt lehet a legtöbb költséget leírni. A cikkben szereplő Merci GLC hazai eladásainak legalább 95%-a ilyen tartós bérlet lesz, és “legalább” 99,99%-a dízel.
    Amúgy a kocsi nagyon szépre sikerült.

  • 2017.10.28. at 12:01
    Permalink

    Cégre???
    A tartós bérletre gondolsz? ÁFA csak haszonjármű után igényelhető vissza, ez meg nem annyira az.
    A bérlet ÁFA tartalma viszont megfogható.

  • 2017.10.28. at 12:01
    Permalink

    Tényleg pofás, ha nézelődnék ilyen kategóriában, akkor ez lenne a befutó. Áfamentességre nem sok esélyt látok, illetve cégre kell venni oszt jóvanaz’ 🙂

  • 2017.10.28. at 12:01
    Permalink

    Azért nyugtával dicsérd a napot azzal az ÁFA elengedéssel. Amíg nem volumen az ilyen autók mennyisége, addig lehet ez sima pol. kommunikáció. Ha valóban fájna az ÁFA kiesés, légy benne biztos, hogy vagy visszalépne a mindenkori kormányzat, vagy kompenzálna. A költségvetéseknek a fogyasztási típusú adók a bástyái.

  • 2017.10.28. at 12:01
    Permalink

    Én meg arra leszek kíváncsi , hogy ki fogja ezeket megvenni benzin illetve diesel motorral mikor azt hallani hogy a konnektorból tölthető hybrideknek elengedik az áfáját szóval alapból -27% tól indulnak az árak hiába drágábbak ” c merciből számolva ” a 250 hez képest a 350e 4 milliós felára még úgy is sokkal olcsóbb lesz a hybrid … ráadásul némely helyeken nem kell fizetni a parkolásért és használható adott esetben a buszsáv + behajtási köteles utcákba is be lehet menni vele … innentől kezdve szerintem a többi hajtáslánc felejtős aki ilyent akar venni úgy is azzal rendeli ha van egy kis esze és nem szarakodik az AdBlue-s szarsággal a sima benzines meg sokat fog enni mert azért ez alapból 1700 kg + 255/19 kerekekkel nem éppen súrlódásmentes az élet + a magas építésből adódó légellenállás … szerintem a benzin motort csak azért rakták bele az árlistába , hogy megmutassák van ilyen is . Hybrid egyetlen hátránya hogy csak a 7 fokozatú automatával rendelhető és nem kapja meg a 9 fokozatú új váltót .

  • 2017.10.28. at 12:01
    Permalink

    Én is utáltam a GLK-t, kívül belül igénytelen, egy fél kategóriával kilógott a középkategóriás SUV-ok közül (Q5-X3-XC60), persze árban nem…

    Ez viszont egy remek darab, igazi utolsóból első mutatványt hajtottak végre Stuttgartban. A nyáron láttam egyet élőben az egyik parkolóban, tényleg impozáns darab. Kíváncsi leszek mit láp a konkurencia, elnézve az új Q5 és a még jópár modellévig csatasorban tartott X3 és XC60-ast, szerintem az egyetlen válasz az akciózás lesz (amúgy már most is benne vannak rendesen mindhárman).

    Ahogy nézem a Mecinél nem fognak sietni a hátsókerekes 200 CDI-vel 🙂

Vélemény, hozzászólás?