Már genfi puskaporát süti a Peugeot: íme a 2008 crossover

Reszkess Nissan Juke, Opel Mokka, jön a Peugeot 2008!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Takarékos motorokkal, egyelőre az összkerékhajtás gyári híre nélkül, a most megmutatott formában tavasszal várhatjuk a Peugeot 2008 bemutatkozását.

A szabadidő-autók népszerűsödése nem állt meg, ám a szegmens kisebb autói lesznek mind kelendőbbek, az óriás SUV-k pedig egyre inkább háttérbe szorulnak. Ennek jeleként az Opel egyelőre még mindig a ma már kissé koros Antarát kínálja, s annak friss kiadása helyett inkább vadonatúj, kisebb modellt gördített ki a Mokkával tavaly. A szegmens kelendőségét a Nissan Juke, még a magyar piacon is 711 példányos eredménye is jól jelzi: ha terepjárónak vennénk, a csak egy kategóriával nagyobb, mégis olcsóbb Dacia Duster, illetve az utóbbival konkuráló Nissan Qashqai előzné, de még a kisautók körében is a nyolcadik legnépszerűbb.
Hirdetés

Nem titok, hogy az összkerékhajtást csak opcióként kínáló modellek zömét fronthajtással adják el, így aztán nem is meglepő, hogy a tavaly ősszel még koncepcióként mutatott, idén tavasszal, a Genfi Autószalonon már minden bizonnyal élőben, részleteivel is látható, fotókon most kiszivárogtatott Peugeot 2008 mini-SUV kapcsán egyelőre nincs gyári információ az összkerékhajtásról. Sokkal inkább arról, hogy a szabadidő-autós crossover modell szokatlanul alacsony fogyasztási és (99 g/km értékről startoló) emissziós értékekkel jön, a 208-asból megismert 1,2 literes, háromhengeres turbómotorral és természetesen e-HDi turbódízellel, önindítóként is a generátort használó stop-start elektronikával. Pletyka persze van 4x4-es verzióról, az pedig vélhetően ugyanúgy hibrid lesz, mint a 3008 vagy az 508 RXH esetében, minden bizonnyal nem a 2,0 literes, hanem az 1,6 literes HDi motorral, valamint a hátsó kerekeket forgató villanymotorral. Utóbbin túl várható benzines csúcsverzió is, szintén 1,6 literes turbómotorral, 155 lóerővel.
A 208 alapjaira épülő, nem csak karosszériájával, hasmagasságával is magasabb 2008 padlóburkolatokat, fényezetlen és ezüst színű, fémes hatású műanyagelemeket felvonultató lökhárítókat kap, fényezetlen plasztik küszöbeire, krómozott pedig ajtóira, alulra és az ablaküvegek köré is jut. A 2008 opcióként 17 colos alufelniket hord majd, gyártója szerint stílusos, praktikus és remek vezethetőségű lesz, mely tulajdonságaival nem csak az európai, hanem az ázsiai és a dél-amerikai vevőket is el kívánja kápráztatni. Piacra lépése nem sokkal a genfi debütálás után, tavasz végén, talán nyár elejére átcsúszva várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?