Már magától is tud váltani a Volkswagen up!

VW up! már automatával is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már itthon is kapható a Volkswagen up! kézzel is kapcsolható automata váltóval, a fogyasztást is apasztó opció felára alig több mint negyed millió forint.



Kézzel is vezérelhető automata váltó opciót vezetett be a Volkswagen az up! városi minihez. Az ASG elnevezésű szerkezet mind a három-, mind az ötajtós move up! és high up! és white up! kivitelekhez elérhető. Az ASG használható hagyományos automataként, illetve a váltókar előre-hátra tologatásával kézzel is kapcsolható. A 30 kilogrammos váltó mindössze 3 kg-mal nehezebb a manuális kapcsolószerkezetnél, és annál kedvezőbb fogyasztást és CO2-kibocsátást garantál az up! szupermini 75 lóerős változatainak.
Hirdetés
Segítségével a Move up! ASG vegyes üzemben 4,4 liter benzint fogyaszt a kézi váltós 4,5 literével szemben. A már most rendelhető ASG automata váltós verziók felára kiviteltől függetlenül 259 080 forint. Nyilván nem a 100 kilométerenkénti 40 forintos spórolásért, hanem a kuplungmentes üzemért fogják választani az up!-pal eleve ésszerű, de az ASG-vel a még kényelmesebb városi közlekedésre szavazók.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 19:24
    Permalink

    Kedves Tobzos!

    Elnézését kérjük, és egyben örülünk is, hogy van olvasónk, akit érdekelnek a fontos részletek. A legegyszerűbb, robotizált mechanikus váltóról van szó, ami az up! többi nyomatékosztójához hasonlóan 5 fokozatú.

  • 2017.10.30. at 19:24
    Permalink

    Nem mintha rohannék a szalonba ilyet venni, de mivel az egész cikk a frissen megjelent automata váltóról szól, azért engem érdekelt volna a lényeg:
    Ez egy robotizált mechanikus váltó? Ha igen, hány fokozatú?
    Esetleg egy hagyományos bolygóműves automata váltó? Itt is érdekes lenne a fokozatok száma…
    Vagy talán egy duplakuplungos szerkezet készült hozzá? 6 vagy talán 7 fokozattal?
    És ugyan kicsi rá az esély, de éppen CVT is lehetne, amiben előre programoztak néhány áttételt. Mennyit is?
    Na hát ezek nem derültek ki a cikkből…

  • 2019.01.09. at 14:20
    Permalink

    Elég gáz, hogy a rosszemlékű, más márkáknál kihalófélben lévő robotizált manuális váltóval jött elő a VW. Bérautóként belekényszerültem, egyszerűen katasztrófa, annyira lassú és bizonytalan, van hogy oda-vissza kapcsolgat, máskor hosszan gondolkodik miközben be kellene sorolni, szinte veszélyes a működése. A gyenge és nyomatékszegény motor pedig tovább rontja dolgot.
    Én csak 80 év feletti, takarékoskodni vágyó vidéki sofőröknek ajánlanám. Budapesti napi forgalomban rémálom.

Vélemény, hozzászólás?