Már úton vannak a tulajokhoz az első elektromos Transitok

Elkezdődött a Ford Pro elektromos korszaka, amelyben állítólag a felhasználók is jobban járnak

Elindultak a törökországi Ford Otosan gyárából Európába a legelső tisztán elektromos hajtású E-Transitok. A típusból több mint 5000 rendelés érkezett még a gyártás megkezdése előtt, ami jó jel a gyártó villamosítási stratégiáját elnézve.

Az európai vállalkozások már a gyártás megkezdése előtt több mint 5000 E-Transitot rendeltek, megtérülni látszik a Ford Otosan 2 milliárd dolláros beruházása. Ráadásul mindez a jövő terveire nézve is jó jel, a Ford ugyanis már bejelentette, hogy tovább folytatja a Transit-modellek villamosítását.

2024-re négy új, tisztán elektromos hajtású járművel bővül a Transit-család, 2035-re pedig minden Európában értékesített modell elektromos, illetve minden európai létesítmény, logisztikai és beszállító partner működése karbonsemleges lesz.

Ehhez készül a szélesebb értelemben vett európai régió egyik legnagyobb EV-akkumulátorgyártó üzeme is Törökországban, melyben a termelés az évtized közepén indulhat, és az éves kapacitás akár a 30-45 gigawattórát is elérheti. “A Ford Otosan Kocaeli üzeme a Transit európai termelésének középpontja, és az E-Transit megjelenése új, felvillanyozóan izgalmas korszakot nyit ebben az eddig is jelentős együttműködésben. Ez az első lépés a Kocaeli üzem átalakításában, ami az európai elektromos haszongépjármű-gyártás jelentős központja lesz.” árulta el Hans Schep, a Ford Pro európai ügyvezető igazgatója. Güven Özyurt, a Ford Otosan ügyvezető igazgatója hozzátette: “Nagy büszkeség számunkra, hogy az E-Transit a Kocaeli üzemben készül, ahol a működéshez szükséges elektromos áram 100 százaléka megújuló forrásból származik. Ez újabb fordulópont abbéli törekvésünkben, hogy egyre fontosabb szerepet játsszunk a Ford villamosítási stratégiájában. Biztosak vagyunk benne, hogy a legendás Transit elektromos változata jelentős fejlődésnek számít, és fontos lépés abban, hogy a Ford Otosan a Ford elektromos haszonjárműveinek gyártási központjává váljon.”
Hirdetés
Mindez ráadásul a vásárlóknak is jó, hiszen az elektromos Transit sokoldalú és praktikus. A belsőégésű motoros testvéréhez hasonlóan háromféle hosszúsággal és kétféle magassággal, valamint akár alvázas fülkeként és platósként is kapható. Ez összesen 25 féle kivitelt jelent, akár 4,5 tonnás össztömeggel.

A hátsó kerekeket hajtói villanymotorja 269 lóerős, 430 Nm nyomatékú, mindehhez az áramot egy nettó 67 kWh kapacitású akkumulátor biztosítja a raktérpadló alól.

350 kilométeres hatótávja és 115 kW-os DC villámtölthetősége a legtöbb ilyen járművel végzett feladatra alkalmassá teszi, ezt előgyártott modellekkel, valós körülmények közt tesztelte a Ford Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Norvégiában és az Egyesült Királyságban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?