Második otthonod szeretne lenni – Mercedes-Benz GLC

Nyugi, marad a benzines és a dízel GLC is, de nem hiányozhat a tisztán villanyhajtású sem a palettáról

Olyan autókat szeretne gyártan ia Mercedes-Benz a jövőben, amelyekben teljes mértékben otthonosan érezhetik magukat az ügyfelek. Az (régi)új irány egyik első képviselője a villanyhajtású GLC.

A Mercedes-Benz egyik legkelendőbb modellje a GLC divatterepjáró, ezért nem meglepő, hogy nem engedik el a kezét a belső égésű motoros változatoknak, ám a korszellemnek is meg akarnak - és tudnak - felelni, ezért a  tisztán villanyhajtású változat egy különálló padlólemezen érkezik. Így hát a dizájn sem ugyanolyan, mint a névtestvéreké. Az elektromos változatot az "EQ technológiával" fogalom takarja, de erős a gyanúnk, hogy a köznyelv nem ezt fogja használni, hanem szimplán villanyosként hivatkozik majd ezekre a modellekre, amivel igazából semmi baj nincs, ráadásul a látványos formaterv is önmagáért beszél. Talán mondanom sem kell, hogy az animálható, világító hűtőmaszk a legjellegzetesebb részlet, de azért márka csillaga az új módi szerint felbukkan a fényszórókban és a hátsó lámpatestekben is. Lehet rajta vitatkozni, túlzó-e ez a megoldás vagy sem, a célját eléri, és a nap végén ez a lényeg. Az összkép egyébként kellemes a szemnek, a SUV modellek tengerében kimondottan karakteres az új GLC. Bent sem kispályás a GLC, hiszen a 99,3 cm-es MBUX Hyperscreen a valaha volt legnagyobb Mercedes-kijelző. Magyarán a vezető szeme előtti területtől szinte az autó jobb széléig tart a hatalmas kijelző, amin természetesen a jobb első utas is babrálhat. Örömteli, hogy a tervezi a biztonságra is nagy hangsúlyt fektettek. Kameraalapú megoldásokkal figyeli az autó, hogy a vezető mit művel, és ha huzamosabb ideig az utas kijelzőjét nézi, akkor automatikusan elsötétül azon a térfélen a tartalom. Alapkivitelben azonban nem jár a hyperscreen, de akkor is digitális a dekorpanel, amelyen saját fotók jeleníthetők meg, vagy 12 előre beállított háttérminta választható, szóval biztosan nem fog unatkozni elöl az utas. Feszengeni sem, mert nagyon kényelmes az új GLC. A belső égésű motoros változathoz képest 84 mm-rel hosszabb a tengelytávolsága így az utasok 13 mm-rel nagyobb lábteret és 46 mm-rel nagyobb fejteret kapnak elöl, míg hátul 47 mm-rel nagyobb a lábtér és 17 mm-rel nagyobb a fejtér. A csomagtartó 570 literes, és a hátsó ülések lehajtásával ez 1740 literre bővíthető, frunk pedig 128 literes. Még az utastérben maradva fontos megemlíteni a továbbfejlesztett MBUX rendszert is. Ez már a negyedik generáció, amely egyszerre használja a Microsoft és a Google AI-megoldásait. Mindig az adott feladathoz legjobb forrásból dolgozik, és akár egyetlen beszélgetésen belül is többször vált. A virtuális asszisztens hangalapú és kontextusérzékeny, tanul a vezető szokásaiból, grafikai karakterekkel jelenik meg, beleértve a humanoid-csillagfelhős és a „LittleBenz” nevű, kifejező arcú avatárt is. És igen, még mindig tud vicceket mesélni! Hajtás terén a GLC 400 4MATIC 490 lóerővel szolgálja a sofőrt, végsebessége 210 km/h, miközben a hatótávolság akár 715 kilométer is lehet. Ráadásul az ígéretek alapján tíz perc alatt akár 305 kilométer megtételére elegendő energiát is fel tud venni. A lítium-ion akkumulátor használható kapacitása 94 kWh, a kétfokozatú váltót magába foglaló, intelligens hajtáslánc pedig az akkumulátortól a kerekekig elérheti a 93%-os hatásfokot hosszú távon, ami kategóriájának legjobbja. Az első futómű négy lengőkaros, a hátsó multilink kialakítású, de a menetkomfortról és a valós fogyasztásmérésről most még nem tudunk nyilatkozni a statikus bemutató után. Az elektromos GLC a brémai üzemben készül, karbonsemleges környezetben. A modell a világon elsőként kínál The Vegan Society által tanúsított, vegán belsőkárpitot, illetve az ülőpárnák habanyaga tömegarányosan mintegy 30 százalékban tartalmaz újrahasznosított alapanyagot, tehát nem feledkeztek meg a környezettudatosságról a gyártási folyamatok során sem. Végül biztosan kíváncsian várjátok, mibe kerül mindez. Nos, a konfigurátor alapján a villanyos GLC ára 29 816 000 forintról indul.  
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre