Maszkos emberekkel indult újra a Volkswagen wolfsburgi gyára
Fokozatosan indítja újra üzemeit a Volkswagen, ma a Golffal indítottak Wolfsburgban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ma reggel 6:30-kor ismét elkezdte a termelést a Volkswagen központi, wolfsburgi gyára. Egyelőre egy műszakban, csökkentett létszámmal dolgoznak.
Miként készült a VW a gyártás újraindulására?
Andreas Tostmann, a Volkswagen márka Igazgatóságának a Termelésért és Logisztikáért felelős tagja hangsúlyozta: „A csapat maximális biztonságot nyújtó munkahelyekre tér vissza. A társaság és az Üzemi Tanács egy 100 pontos tervben állapodtak meg ennek biztosítása érdekében.” Ez a terv magában foglalja a távolságokra és a higiéniára vonatkozó külön szabályokat: a munkavállalókat felkérik, hogy minden reggel mérjék otthon testhőmérsékletüket, és mielőtt, lehetőleg munkaruhába öltözve, munkába indulnak menjenek végig az egészségügyi ellenőrző listán. A közlekedőutak elterelését úgy alakították ki, hogy elkerüljék az érintkezést, a padlón lévő számos távolságmérő jelzés útmutatásként szolgál a gyalogláshoz és a távolság megtartásához a találkozók során. A száj és az orr védelmét biztosító maszkokat olyan területeken kell viselni, ahol a minimális 1,5 méteres távolság megtartása nem lehetséges. Számos területen mobil plexiüveg válaszfalak használatát vezették be. Az anyagokat gyakran nem a munkavállalók adják át egymásnak, hanem tárolókba helyezik. A csapatok több időt kapnak az eszközök tisztítására. Fokozódik a mosdók és közösségi terek tisztítási gyakorisága, és több száz további kézmosót telepítettek az üzem egész területén. A társaság a konferenciatermeket irodahelyiségekké alakítja át, a hivatali idő meghosszabbodik, és ahol lehetséges, az otthoni irodai lehetőségek folytatódnak. Az információk és a tudatosság maximalizálása érdekében egyedül a wolfsburgi gyárban több mint 8 000 plakátot helyeztek ki, minden alkalmazott egy füzetet kapott, amely részletes információkat tartalmaz az óvintézkedésekről.
A Volkswagen megosztotta ezt a 100 pontos tervet világszerte több mint 40 000 beszállítójával és logisztikai partnerével. Normál működési körülmények között 71 országból 2 600 beszállító - ezek nagy része Németországban található - napi 21 000 különböző alkatrészt szállít a wolfsburgi gyárba kb. 2000 kamionnal és 100 vasúti kocsiban. Naponta mintegy 180 emeletes vasúti kocsi és mintegy 185 autószállító hagyja el a gyárat. Most nyilván ennek tizede, de az elkövetkezendő hetekben már 40 százaléka.