Megfontolandó last minute ajánlat?
Opel Grandland X 1.2 Turbo Innovation AT6 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Viszonylag olcsón, 350 ezer forintért kínálja a 6 fokozatú automata váltót a Grandland X-hez az Opel. Megnéztük, vajon passzol-e a kuplungmentes üzem az 1,2 literes, háromhengeres benzineshez.
Az Innovation szintet választva alapból, alapmotorral is ilyen vagány megjelenésű a Grandland X, azaz az Opel legnagyobb "SUV"-ja, ami persze csakis fronthajtással kapható, így talán inkább crossover
Tavaly ősszel a nemzetközi menetpróbán csakis kézi váltóval próbálhattuk a Peugeot 3008 alapú, azaz a PSA EMP2 platformjára épülő Grandland X-et, ám már akkor is kíváncsi lettem volna, hogy milyen automatával. Így aztán a kézi váltós benzines hazai tesztje után le is csaptam a dízel és automata második tesztautóra, most pedig rámentem a „belépő” kuplungmentes változatra.
Jellegzetes, markáns Opel vonalak, emelkedő övvonal, az ajtók aljánál fényezetlen, elöl-hátul fémesre festett műanyagozással a karosszérián
Bár az ajtókon PSA kapcsolókat találunk, s a központi (egyébként Android Auto és Apple CarPlay kompatibilis) érintőképernyő menüje is francia, a beltér alapvetően Opel hangulatú
Egészen nagy a hátsó lábtér, elöl-hátul jók az ülések, még akkor is, ha nem vesszük meg az opciós AGR tanúsítványúakat
Az 1,2-es háromhengeres motor alapjáraton csendes, egyenletes járású, húzatva tagadhatatlanul a hengerszámra utaló a hangja
Pláne azért nem, mert amúgy egészen tisztességesen viszi a családi felhasználáshoz is elegendő méretű, jó ki- és beszállási kényelmet adó, divatos SUV karosszériájú autót. Nem csak városban és országúton, a szabályokat betartva autópályán is. 130 km/órás tempóval alig több, mint 2600/perc az apró háromhengeres motor fordulatszáma, miközben fogyasztása is 6,5 liter körül mozog sík úton. Országúton gond nélkül 5 liter körüli az étvágy, de a városi 7,5 liter környéki sem rossz, ha a kapott jó menetdinamikát és a kuplungmentes kényelmet nézzük. [BANNER type="1"]
Két (első-hátsó) kamerával és némi szoftveres trükkel felülnézeti parkolóképet kapunk
Apropó kényelem: nem rossz, de nem kényeztető. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű inkább németesen feszes, mint franciásan lágy, ennek megfelelően a vezethetőség elég jó, a rugózási kényelem kielégítő, de a tesztautó 18 colos kerekeivel nem balzsamos. Igazából a Grandland X is ilyen: nem esik tőle le az állunk, de 1,2-es motorjával és automata váltójával is gond nélkül teszi a dolgát. A benzinmotor előnye, hogy gyorsan bemelegszik, tehát városi üzemhez ideális, fogyasztása nem vészes. Ereje pedig elegendő a családi méretű, ugyanakkor még éppen 4,5 méter alatti hosszával városban is viszonylag könnyedén parkolható divatos SUV-hoz. Igaz, ehhez azért jól jön az első-hátsó radar és a kamera, amit viszont tűrhető áron megkaphatunk a már PSA-menüs érintőkijelzőhöz.
Alapból is elég nagy, 514 literes, az álpadlót alsó helyzetébe téve a normál magasságú bőrönd állítva is elfér. Üléshajtáskor az álpadló felsőbb állásával kapunk sík rakteret
Ajtózseb elöl-hátul van, hátra 220V-os konnektort is kaphatunk
A C-oszlop, azaz a hátsó tetőoszlop fekete betéteivel a tető lebegő hatású, az Innovation nem csak hátsó, első radarokat is alapáron kap































