Meglennél kormány nélkül? A Mercedes autót ajánl neked!

Búcsú a kormánytól: Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szomorú, ám kormány nélküli jövőképet vizionál a Mercedes-Benz - legalábbis az autózás kapcsán.

Másfél évtized múlva állítólag sokadrangú lesz az autók megjelenése, nem is bonyolították túl a bő 5,2 méteres F 015 Luxury in Motion koncepció formáját

A Mercedes-Benz a Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n (CES) mutatta be önjáró autójának koncepcióját, ami klasszikus kormány nélküli. Az F 015 Luxury in Motion koncepcióautó mozgatásáért üzemanyagcellás, konnektorból is tölthető hibrid hajtáslánc felel. Legnagyobb különlegessége azonban nem ez, hanem az, hogy bár került bele egy kormánykeréknek tűnő tányér, azaz vezetheti sofőr is, ám teljesen önálló mozgásra is képes.

Ha önmagát vezeti, akkor kékes fénnyel világít, és magától megáll a gyalogosok előtt, akiknek zebrát is vetít, hogy legyen min átkelniük az autó előtt

Utóbbi azért szükséges, mert a Mercedes-Benz szomorú jövőképe szerint az önjáró autó megjelenésének idejére, azaz 2030 környékére a nagyvárosok olyan zsúfoltak lesznek, hogy az állandósuló közlekedési dugókban a személyes tér és a szabadon felhasználható idő lesz a leginkább értékes. Ezért aztán az F 015 Luxury in Motion tanulmány a nevének megfelelően egy luxusszínvonalú, tágas, mozgásra és mozgatásra is képes nappali kíván lenni. Egymással szembe forgatható ülésekkel, internetkapcsolattal, érintőpaneles ajtókkal, videokonferenciát támogató képernyőkkel, körpanorámával és minden egyéb ínyencséggel.

Személyautó konfigurációban is tágas

Hirdetés

A 5220 milliméter hosszú, 2018 mm széles, 1524 mm magas és 3,61 méter tengelytávú "nappali" bőven luxusautós méretű, tömege azonban 40%-kal szerényebb, mint egy hasonló méretű mai autóé. Utóbbi karbonszálból, alumíniumból, meg persze nagy szilárdságú acélokból épülő karosszériájának köszönhető. Összes lámpája LED technikájú, a hűtőmaszk kézi irányítás esetén fehér, önvezető üzemmódban kékkel világított, a fényszórók is változó árnyalatúak. Természetes, hogy a koncepció támogatni fogja a járművek közötti kommunikációt, de a többi sofőr tájékoztatására is képes rövid szöveges üzenetekkel, ha például gyalogost észlel, vagy lassít.

Guruló nappaliként remek társalgó, de webkonferenciához is tökéletes. Magát vezeti, magától parkol, kávéfőző nincs benne, érintőképernyőből viszont 6 darab is

A zéróemissziós luxusautó természetesen nem csak dugóban araszolásra képes, komoly hidrogéntartályai 1100 kilométeres hatótávval ruházzák fel, csekély tömegét támasztja alá, hogy 136 lóerős, 200 Nm nyomatékú motorjával álló helyzetből 100 km/órára 6,7, 60-ról 120 km/órára 6,2 másodperc alatt gyorsul. Csúcssebessége 200 km/óra. Fogyasztása pedig mindössze 0,6 kilogramm hidrogén 100 kilométerenként. Persze nem csak az emisszió, a vezetési élmény is zéróra redukálódik majd, helyette beszélgethetünk majd a velünk utazókkal, illetve a webkamera túloldalán lévőkkel. Üdvözlet a kormány nélküli jövőben!

Derékszögben nyíló ajtók segítik a beszállást

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 22:52
    Permalink

    Egyszer a professzorom így nyilatkozott.

    Kedves hallgatóim! Ha oda kerül a sor, hülyékkel semmi esetben sem vitatkozzatok! Egyszerűen képtelenség megmagyarázni nekik az ép érveket.

    Viszlát! 🙂

  • 2017.10.28. at 22:52
    Permalink

    Üdvözöllek Máárk! Gratulálok a hozzáállásodhoz, mely értelmében,- aki ezen kocsira szert tehet, annak futja sofőrre is… Így igaz, tudod, alkalmaz embert, aki ellát egy egyébiránt ragyogó munkakört… Támogasd a munkanélküliséget, minek után CSAK MAGYARORSZÁGON, ÚGY 2700-2800 Ú.N. SZEMÉLYI SOFŐR VAN MUNKÁBAN!! Még nem írtam,- mert nem is tudok releváns adatokat,- hogy szintúgy CSAK Európában mennyi ember él ebből, megjegyzem nem létminimumon.

    Más kontextusból nézvén, egy förmedvény, ocsmány, mi több, még hasonlítani sem lehet egy autóhoz. Az önvezető autók közlekedésbiztonságra való hatása s egyéb tényezőkre gyakorolt hozadékairól a véleményemet már prezentáltam. Több, kevesebb sikerrel, azért az olvasók többségéig eljutott az ezzel kapcsolatos mondanivalóm fő csapásiránya.

  • 2017.10.28. at 22:52
    Permalink

    Te hol voltál olvasás órán?
    Van fogalmad a szövegértés és a nonverbális kommunikáció összefüggéséről? Ezek szerint egy nagy semmi…
    A turbó motor vezetési élményéhez ez, mint bakelitlemez a microchiphez (tanulj meg írni is)

    Szóval szedd össze magad. 😀

  • 2017.10.28. at 22:52
    Permalink

    Te hol voltál Kémia órán???
    Van fogalmad a hidrogén autó működéséről? Ezek szerint egy nagy semmi….
    A turbó hozzá képes, mint bakelitlemez a microchip-hez.

    Szóval szedd össze magad. 😀

  • 2017.10.28. at 22:52
    Permalink

    Nem értem, mi a probléma az önmagukat vezető autókkal. Azt értem, hogy így elveszik a vezetési élmény, de akiknek lesz erre pénze, azok valószínüleg amúgy is alkalmaznak egy sofőrt a luxusautóikhoz. Szóval nekik mindegy, hogy egy gép vagy egy sofőr vezeti az autójukat. Ezek a (többnyire milliomosok) közül akiknek szügségük van a vezetési élményre, azok vesznek maguknak egy kb. 40 ezer dolláros autóvezető szimulátort. Pár autós játék (amiket ehhez lehet venni) grafikája és irányitása amúgyis olyan realisztikus.

Vélemény, hozzászólás?