Meglepő és mégsem az: eladta a lelkét a Mazda
Hátsókerekes Alfa Romeo jön Mazda MX-5 alapokon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hivatalos, hogy az új Alfa Spider hátul fog hajtani, és a következő generációs Mazda MX-5 szolgáltatja majd az alapját.
Nem keveset kell még várni az új MX-5-re, na nem mintha addig is ne lenne a világ egyik legjobb autója, s a márka lelke az aktuális generáció
Örülhetnek az Alfa Romeo márka szerelmesei, mert bő 20 év után ismét kétüléses, könnyű, hátsókerekes Spiderben doboghat az a bizonyos cuore sportivo. Szomorkodhatnak az Alfa Romeo márka szerelmesei, mert nem saját receptre készül a roadster, hanem - részben - importálják a technikát. Örülhetnek a Mazda márka rajongói, mert szinte bizonyosan világszerte is lesz turbómotoros MX-5, illetve nyilván pénz is áll a - dollárban mért milliárdos veszteséget termelő - házhoz. Szomorkodhatnak a Mazda márka rajongói, mert a világ legnépszerűbb és egyik legjobb roadstere már nem csak az övék lesz, hiszen más emblémával is árulják majd 2015-től. Alfa Romeóként. Eladta a lelkét a Mazda.
Még nem tudhatjuk, hogy fog kinézni az új Spider, de biztosan formás lesz
Hivatalosan bejelentették a felek, hogy közösen dolgoznak az új padlólemezen, amin előbb (2014-ben) a friss Mazda MX-5, rá egy évvel az Alfa Romeo Spider érkezik. A japánoknak így nem kell külön költeni hátulkaparós platformra (tudjuk, a hirosimaiak a front- és az összkerékhajtást lehetővé tevő SkyActiv csodatechnológiára esküdtek fel), növelhetik a gyártókapacitásukat, sőt motorfronton is gazdagodhatnak - mondjuk a Fiat-csoport 1750 TBi nevű 1.8-as turbójával, ami a pletykák szerint alapból 230, felhúzva 300 lóerőt is tudhat. Ehhez a túlerőhöz persze már a futóművön és a fékeken is gyűrni kéne, de ne szaladjunk ennyire előre, várjuk csak szeretettel az isteni roadstert. Igazából mindegy, milyen emblémával.
Az utolsó, 2010-ig gyártott Spider gyönyörűnek gyönyörű volt, ám első- vagy összkerekes, nehéz és nem méltó a hagyományokhoz
[BANNER type="1"] A formalitásokat az idei év második felében fogják intézni és szentesíteni az illetékesek, de az üzlet már megköttethetett, ez biztos, mert japán oldalról Jamanucsi Takasi, olaszról meg Sergio Marchionne szóltak szép szavakat egymásról és az együttműködés kölcsönös előnyeiről. További modellek vállvetve fejlesztése is esélyes - Jamanucsi szan nem véletlenül fogalmazott nem is olyan rég egyértelműen: partner or die, azaz szabadon fordítva: egyedül nem megy...
































