Megvadították a Lada Vestát

Kemény 145 lóerővel szabadul az utakra a Lada Vesta Sport

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Állítólag a Lada egykori WTCC kalandja során szerzett tapasztalatok alapján fejlesztették a Vesta sportos változatát.


Elkényezteti a Lada a nagyérdeműt a Moszkvai Autószalonon, hiszen a Lada Niva utódjának felvázolása után valami kézzelfoghatóbbat is mutattak. Ez pedig nem más, mint a Lada Vesta Sport. Az autó sziluettje nem változott, ám apró díszekkel sikerült valóban sportos hangulatúra faragni. Egy kicsit átrajzolták az első lökhárítót, szélesítették a kerékjárati íveket és agresszívebb hátsó lökhárítót kapott, krómozott dupla kipufogóvégekkel fűszerezve. Természetesen a diffúzor(utánzat) és a hátsó légterelő sem maradhat le egy sportmodellről.
Hirdetés

Az utastérben sem drámai a változás, de minden ott van, ami a „nagykönyv” szerint sportosabbá tesz egy autót: Bőr és Alcantara kárpitozású ülések, néhol vörös felülettel, sportkormány, amelynek bőrborítását persze vörös cérnával varrták, alumínium pedálok és karbonmintázatú díszbetétek a műszerfalon, illetve az ajtóburkolatokon.

Na, de mit rejt a motortér? A megszokott 1,6 literes helyett 1,8 literes, szívó benzinmotort 145 lóerővel és 182 Nm forgatónyomatékkal, hozzá ötfokozatú manuális sebességváltó. Ezzel 9,3 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h tempót és a végsebességét 193 kilométer/óránál kell keresni. A futóművet 16 milliméterrel ültették, ám még így is elég magas, hogy a rosszabb utakon is boldoguljon. Arról sajnos nincs infó, hogy hozzánk eljuthat-e a sportos Vesta.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

      • 2018.09.02. at 23:54
        Permalink

        30 éve is ezt gondolta mindenki, mikor a Honda elkezdte a trendet azzal, hogy pörgős 1.4 – 1.6 motorokat rakott az autóiba, amikor az európai gyártók még 2.0+ vagy esetleg V6, az amerikaik meg esetenként V8-asokból hoztak ki azonos teljesítményt (150-200 lóerő). Aztán láss csodát – a történelmi értékítéletben mégis az ő kis motorjaikra tekint a szakma megbízhatóként, az ősöreg kortárs benzintemetőket meg lassan már mind bezúzták.

Vélemény, hozzászólás?