Mehet a süllyesztőbe az Aston Martin DBRS9?
Aston Martin V12 Vantage GT3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hatszáz lóerővel és közel hétszáz Newtonméteres nyomatékkal érkezik az új Aston Martin V12 Vantage GT3 versenyautó.
Szálkásítás a javából, 1,25 tonnára apasztották az 6,0 literes, V12-es motorral hajtott Vantage tömegét, motorja 600 lóerősre izmosodott
A sikeres DBRS9 helyére érkezik az Aston Martin legújabb versenyautója, a V12 Vantage GT3, mely sokféle különböző sorozatban, például a FIA GT3-ban, a nürburgringi kötődésű VLN által szervezett hosszútávú versenyeken, vagy épp a brit GT bajnokságban viheti majd tovább elődje hírnevét.
A versenyautóban ugyanaz a V12-es dobog, mint az összes tizenkét hengeres Astonban, csak itt 600 lóerő körüli teljesítménnyel, 680 Nm-es nyomatékkal, hatsebességes Xtrac szekvenciális váltóval érkezik, és jelentős munkával sikerült 1250 kg-ra szorítani az amúgy 1,7 tonnához közelítő önsúlyt.
Nem utcára való, a GT3 nevéből és megjelenéséből is kiolvashatóan versenypályára termett
A Vantage GT3 tengelytávja a DBRS9-esénél rövidebb, és motorját is lejjebb helyezték, mint elődjében, ami kedvezőbbé tette a súlyelosztást, ezáltal javította a versenygép vezethetőségét. Mivel az autó célközönségét elsősorban magán versenyistállók alkotják, az Aston Martin alapfelszereltségként szereli be a versenypályákon csiszolt ABS-t és kipörgégátlót. Az autó tesztelését októberben kezdik, és több közel tízezer kilométert szeretnének megtenni vele, mielőtt az első példányokat leszállítják 2012 elején.
A 298 ezer fontos árcédula azért garantálja, hogy ne kelljen belőle túl sokat gyártani: ennyi pénzért pontosan kettőt kapunk a vadonatúj Bentley Continental GTC-ből.