Mehet a süllyesztőbe az Aston Martin DBRS9?
Aston Martin V12 Vantage GT3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hatszáz lóerővel és közel hétszáz Newtonméteres nyomatékkal érkezik az új Aston Martin V12 Vantage GT3 versenyautó.
SzálkásÃtás a javából, 1,25 tonnára apasztották az 6,0 literes, V12-es motorral hajtott Vantage tömegét, motorja 600 lóerÅ‘sre izmosodott
A sikeres DBRS9 helyére érkezik az Aston Martin legújabb versenyautója, a V12 Vantage GT3, mely sokféle különbözÅ‘ sorozatban, például a FIA GT3-ban, a nürburgringi kötÅ‘désű VLN által szervezett hosszútávú versenyeken, vagy épp a brit GT bajnokságban viheti majd tovább elÅ‘dje hÃrnevét.
A versenyautóban ugyanaz a V12-es dobog, mint az összes tizenkét hengeres Astonban, csak itt 600 lóerÅ‘ körüli teljesÃtménnyel, 680 Nm-es nyomatékkal, hatsebességes Xtrac szekvenciális váltóval érkezik, és jelentÅ‘s munkával sikerült 1250 kg-ra szorÃtani az amúgy 1,7 tonnához közelÃtÅ‘ önsúlyt.
Nem utcára való, a GT3 nevéből és megjelenéséből is kiolvashatóan versenypályára termett
A Vantage GT3 tengelytávja a DBRS9-esénél rövidebb, és motorját is lejjebb helyezték, mint elÅ‘djében, ami kedvezÅ‘bbé tette a súlyelosztást, ezáltal javÃtotta a versenygép vezethetÅ‘ségét. Mivel az autó célközönségét elsÅ‘sorban magán versenyistállók alkotják, az Aston Martin alapfelszereltségként szereli be a versenypályákon csiszolt ABS-t és kipörgégátlót. Az autó tesztelését októberben kezdik, és több közel tÃzezer kilométert szeretnének megtenni vele, mielÅ‘tt az elsÅ‘ példányokat leszállÃtják 2012 elején.
A 298 ezer fontos árcédula azért garantálja, hogy ne kelljen belőle túl sokat gyártani: ennyi pénzért pontosan kettőt kapunk a vadonatúj Bentley Continental GTC-ből.