Melósautó luxuskivitelben – ilyen a munkára szánt Land Cruiser

Itt egy újabb kategória: a terepes luxus-haszongépjármű

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Remek terepképességek és 750 kilogrammos terhelhetőség jellemzi a Toyota Land Cruiser Utility Commercial névre keresztelt terepes haszonjárművet.


Ha a terepképességek, a megbízhatóság, a tartósság és az utaskomfort terén egyaránt kiemelkedő autót keresünk, aligha mehetünk el a Toyota Land Cruiser mellett, de könnyedén lehet, hogy nem is találunk nála jobbat. A Közel-Keleten, vagy Afrikában tipikus járműnek számított, s az idei évre ráncfelvarrott modell ma már luxusautós jellegű, ugyanakkor most elkészült az a változat, amit kifejezetten munkavégzésre szántak. Az alapok adottak, és nem is változtak: a masszív létraváz, a központi Torsen differenciálművel szerelt összkerékhajtás és a felező nemcsak terepen, de súlyos terhek megindításánál, meredélyek és kaptatók leküzdésénél is kapóra jön. A 2,8 literes D-4D dízelmotor (amelyhez ez esetben kizárólag kézi sebességváltó társul) legnagyobb teljesítménye 177 LE, maximális forgatónyomatéka a rövid tengelytávú verzióban 420, a hosszúban 450 Nm – utóbbi akár 756 kilogramm hasznos terhet vihet magával, így ráfér az extra vonóerő.
Hirdetés
A Land Cruiser kétféle tengelytávú kivitele eredetileg a helykínálat és a terepalkalmasság közötti egyensúly megteremtéséről szólt; jelen esetben sokkal inkább a teherszállító kapacitás és a manőverezhetőség közötti szabad választás a lényeg. A háromajtós modell mindössze 4395 milliméter hosszú, azaz rövidebb, mint sok alsó-középkategóriás kombi, míg a 4840 milliméteres ötajtós modell raktere 40 százalékkal tágasabb (1574 helyett 2216 literes). Vontatási képességükben azonban megegyeznek: mindkét típus mögé akár három tonnát is akaszthatunk. Szintén azonos a menetdinamikájuk: álló helyzetből 12,1 másodpercbe telik csupán 100-ra gyorsulni, a végsebesség 174 km/h.

A raktér a felhasználáshoz igazodó kialakítású: a padló csúszásmentes, az első üléssortól az ablakvonalig érő acéllemez választja el; felső részén osztott, félig nyitható rácsháló javítja a kilátást és a kihasználhatóságot. A hátsó oldalablakok helyén fényezett lemezbetéteket találunk, a keréktárcsák egyszerű 17 colos acélok. Persze ahol nem árut, hanem embert szállít az autó, ott megőrizte a fényűző alapverziók kényelmét. Bár az üléseket praktikus, kíméletlen használatra termett szövetkárpit borítja, nem hiányzik a nagyteljesítményű klímaberendezés, a tempomat vagy a kihangosítós, hat hangszórós audiorendszer sem. Van lámpaszenzor, zsebben hordható okoskulcs, és természetesen alapfelszerelés a tetősín.
Egyelőre nem tudni, hogy a modell premierjének otthont adó Nagy-Britannián kívül máshol is kapható lesz-e a „teher-Cruiser”, de az biztos, hogy ott júliustól vehetik át megrendelt autójukat az ügyfelek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?