Melyik a legamerikaibb autó?

Három tanulmány is készült az autók amerikaiságáról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Három kutatás, három szemszög, más eredmények. A tanulmányok szerint az amerikai utakon futó autók 60%-a Amerikában készült.


Nemrég volt július 4, ami Amerikában a függetlenség napja. Ilyenkor nem csak ünnepelnek egy nagyot, de kutatásokat is végeznek mennyire amerikaiak. A Cars.com sem tett másképp, ők például arra keresték a választ tanulmányukban, melyik a leginkább amerikai, tehát teljes mértékben Amerikában készült autó. Ezt a címet a Toyota Camry kapta tőlük. Más megközelítést választott Kogodi Üzleti Főiskola, ahol a Chevrolet Traverse, a Buick Enclave és a GMC Acadia alkotta a top hármast. Az Expertian is összeállította saját listáját, náluk a Jeep volt a leginkább amerikai márka, amit a nép vásárolhat. Nézzük a kritériumokat. A Expertian óriási kutatást végzett, az összes autót megvizsgálták, ami az amerikai utakon ma előfordul. Ezzel olyan márkák is bekerültek a listába, amik már évek óta nem dobtak ki új modellt. Ők azt vették figyelembe, hogy az utakra regisztrált modellek hány százaléka épült Amerikában. A Jeep hozta el az első helyet, hiszen autóik 93,3%-a az Egyesült Államokban épült. A második helyre érdekes módon az Oldsmobile, harmadikra pedig a Saturn futott be 93,3 és 92,4 százalékkal. Utánuk két ma is aktív gyártó, a Ford 83,1 %-al, majd a Cadillac 80,6%-al következik.
Hirdetés

A Expertian azt is kiderítette, hogy az amerikai utakon futó össze autó 60%-a készült az országban. Utánuk nagy lemaradásban a kanadai (12,6%) és a japán (11,1%) gyártású autók következnek. Ezek a tanulmányok rávilágítanak, hogy nehéz meghatározni mi is számít valódi amerikai autónak. Például a Jeep fel sem merült a Cars.com kutatásában, mert nem felelt meg annak a kritériumnak, hogy az alkatrészeinek 75%-a hazai forrásból való legyen. A Kogodi Üzleti Főiskola pedig azt figyelte, hogy a profit hova megy az eladások után. Hozzájuk két Jeep, a Wrangler Unlimited (hatodik) és a Cherokee (nyolcadik) is bekerült a top 10-be.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    de az amerikaiaknak fejlesztenek a japánok, amerikai igényeknek megfelelően, valószínűleg amerikai gárda a világ második legnagyobb piacán
    azért ez nem egy dacia gyár romániában kategória …

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Én mindig úgy gondoltam annak az országnak az autómárkája az ami ahova a bevétel nagy része tartósan megy, vagyis ahol eldöntik mi lesz a következő lépése a márkának, ugye magyar suzuki mi?

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Persze, de én innen, kis hazánkból honnan tudnám azt megmondani, hogy az USÁ-ban mit éreznek az emberek magukénak? Te nagy világjáró hírében állsz, ülj fel a magángépedre és járj utána:)

    Egyébként elég nagy a katyvasz az amerikaiak fejében arról, melyik márka milyen származású. Talán te is olvastad már ezt a cikket – ami csak tovább bonyolítaná a vitát:

    [url]http://hvg.hu/cegauto/20070606_amerikai_markatudat[/url]

    Az érvelésedre pedig, hogy nekik a Camry nem hazai autó, pont ez a cikk adja meg a cáfolatot. Bár a múltkor kiderült, hogy te egyből legörgetsz a komment-mezőbe, és cikkeket nem szeretsz olvasni, kolléga:)

    Annak utánajártál, hogy a németek nem tartják hazainak az Opelt? Hogy sikerült kinyomozni? Most azon megint lehetne vitatkozni, hogy a MÁRKANEVET tartják-e hazainak, vagy az autókat, amiket az alatt piacra dobnak. A kettő eléggé elkülönül egymástól szerintem. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy bizonyos Opelek eredetileg Vauxhallok és ezzel együtt brit tervezésűek is, csak villámosként is kaphatóak. Az Insignia úgy tudom, pont ilyen.

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Nem dőlt el semmi, mert semmi sem végleges. Én annyit írtam, hogy feltételezem akik ezzel foglalkoznak azok tudják mit csinálnak, ellentétben velünk akik még a szövegnek is lusták utánaolvasni, de bármilyen kocsimai marhaságot készek vagyunk átvenni mert nehogymá’ az egyenes utat járjuk…

    Aztán jött egy két értelmesebb elemzés ami rávilágított problémákra. Mindössze erre próbáltam reagálni, hogy lehet hogy én is optimistább hangot ütöttem meg a kelleténél.

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    A logikád olyan mint néhány ismerősömé, aki eldicsekedett hogy “exkluzív” szerződést köthet. A gond azonban az hogy a szerveződés nem neki exkluzív hanem a másik félnek.

    Ugyanígy az infinitek hazai PIAC az amerikai, de ez fordítva egyáltalán nem igaz, az amerikaiknak nem “hazai” MÁRKA az infiniti. És ez a Camryre ugyanígy igaz. Ebben a tekintetben az Opeles példád jó, a németek nem tekintik hazai márkának.

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Kōszi srācok.
    Hoszas vitākba nincs kedvem belemenni.
    Igazābōl nincs kedvem vitāzni, alapvetōen nem ezērt jārok ide.
    Ēs hogy a cikkhez is hozzāszōljak, hol maradt a Mazda motoros Mustang? :))))

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Akkor még egy. 🙂 Amikor az ember először teszi amerikai földre a lábát, az első megdöbbenés nem az ott látott gazdagságnak szól, hanem a kézzel fogható nemzeti öntudatnak! Ott az ember büszke arra, hogy amerikai, és szereti hazáját. Magyarországon valaki ennek 1/4-résznyét mutatja, már “fasiszta”.

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Remek meglátás. Pedig logikus lehetne, hogy egy olyan nagy népességű országban kevesebbet ér egy emberélet, de mégsem így van. Nálunk viszont elképesztő szintre emelkedett az elidegenedés – sajnos.

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Ezek szerint akkor eldőlt a vita? Az oly büszke világjáró elismerte, hogy nem volt igaza? Nem semmi…:)

    Ne érts félre, nem ellened akartam felszólalni, de most jó dolgokat írt a bloggerek “ásza”:)

    Ettől függetlenül mindig élvezet olvasni kettőtök vitáját, ha az USA a téma. Szerintem ez a cikk is megy majd a “Kivert biztosítékokra”:)

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Szavaidból számomra ugyanaz a látásmód, szemléletmód jön le, mint amit a kinn eltöltött éveim alatt, az átlag amerikaiaktól megtapasztaltam. Vagyis: teljesen más a hozzáállás embertársainkhoz, szemben a jelenlegi magyarral. Ott ugyanis még létezik a másik iránti együttérzés és tisztelet.

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Zold kollega egy masik cikk alatt meggyonta hogy nekem lesz igazam TTIP ugyben. 🙂
    A mamahoteles temarol meg mēg csak annyit, hogy az usaban is egyre tobben elnek a szuleikkel kimutatasok szerint. That naluk is felfele meg ez az arany.
    A vilag legerosebb gazdasagaban ahol veresenyszfera van.
    Erre akartam utalni. Nem kell elhinni, utana leht googlizni.
    Puli, nem Puli akkoris is szōrōs!

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Zöld kolléga, jól érzem, hogy Edy mesterrel nemsokára újra ringbe szálltok és folytatódhat a TTIP-fight?:)

    Te szoktál ilyeneket írogatni, hogy:”Az Infinitinek hazai piac az amerikai.” és hasonlók. Persze, mert ott fogy belőle a legtöbb világviszonylatban. Azok az országok, területek, ahol egy márka kirívóan sok autót ad el, az lényegében “hazai piacának” számít: a Suzukinak ilyenek vagyunk mi és India. A Mitsunak Thaiföld és Indonézia, a Buicknak Kína, stb. Aztán lebontható ez konkrét típusokra, pl. a Camryből az amerikai piac nyeli el a legtöbbet világviszonylatban, ezért “hazai piac” a Camrynek.

    Az, hogy egy cégnek gyára van valahol, még nem garancia önmagában a sikerre, pl. a Mitsu és az USA vagy Ausztrália.

    Elég komoly vitatéma lehetne ez a “származás-dolog” egyébként: pl. a németek mennyire érzik magukénak a Fordot vagy az Opelt? India a Suzukit? Az ukránok, románok vagy üzbégek a Daewoot? Ez az jelenség, amit úgy magyaráznak sokszor, hogy “ma már nincs tiszta vérű autó”.

    Az Opelnél pl. ugye ott a GM-tulajdonlás, emellett pedig a Frontera és a Campo japán volt, az Ampera és a GT amerikai, a Mokka dél-koreai, a Vivaro-Movano francia, az új Combo olasz…

    Amit Edynek írtál a “mamahoteles” témában, azzal egyetértek. Az olaszoknál, görögöknél nem ritka, hogy a “mamma”-val élnek együtt 40-es, 50-es meglett férfiemberek. Itt is le van írva:

    “A legnagyobb arányban a déli államokban, Spanyolországban, Görögországban és Olaszországban élnek otthon a fiatalok (35–41 százalék).”

    [url]http://mno.hu/belfold/nagyon-sok-fiatal-felnott-el-a-szuleivel-1335895[/url]

    Persze, Amerikában is jelen van ez a dolog, de az arányok egész mások egy 320 milliós és egy 60 milliós országban. Nyilván filmek is feldolgozzák a témát, ilyen az Anyám nyakán Matthew McConaughey-vel, stb. Az oktatási rendszerük alapja is az, amit írsz: az önállóságra, az életre nevel. Az életedért, a sikereidért csak és kizárólag te vagy a felelős, meg kell dolgoznod érte, ez itt a lehetőségek országa.

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    [i]“merikāban tōbb millioan ēlnek a szūleikkel,”[/i] ez mit jelent, hány évesen? Csak azért mert az olaszoknál ez az arány valszeg összemérhetetlenül magasabb. Mindehol találhatsz mamahotelt, csak nem mindegy az arányok…

    Nem ők vesztették el a versenyképességi versenyt hanem akik hajléktalanok és egy papírdobozban élnek.

    De még a lakókocsiban élőkre is el lehet mondani, hogy nem veszették el, csak vesztésre állnak.

    Akárhogy is, odaát nem az a lényeg hogy milyen protekciót ismersz, és hogy kit ismernek a szüleid, hanem hogy mit tudsz. Az amerikai álom léynege, hogyha van egy elképzelésed, ott hagyják hogy megpróbáld megvalósítani,
    és ezért is halad annyira az ország.

    Az emberek általában önállóságra nevelik a gyerekeiket, én ezt konkrét ismerősöknél láttam, amikor a szülők kvázi

    A TB szabélyok előnye hogy nem nyúlják le a pénzed. Az röhejes hogyha szabályosan vagy jelentve akár havi millát is befizethetsz TBre, ugyanúgy hagynak meghalni ha nem adod az orvosoknak a jattot…

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    A fair vēlemēnyed kiverte a biztositēkot.
    Tb tēlleg nincs odadāt. Tōmegbaleset van. Kijōn a mentō 1. dolguk h megnēzi kinek van drāgābb biztosītāsa ēs azt lātjķ el elōszōr. Akkor is ha az 1 karcolās ēs kōzben a māsik elvērzik. Ha ez a versenyszellem akkor egyet ērtūnk.
    Amerikāban tōbb millioan ēlnek a szūleikkel, nemrēg olvastam egy cikkben, mār nem emlēkszem hol. 15milliōan vannak ētkezēsi jegyen. Ōk elvesztettēk a versenyt.
    De mēg a fair-sēget is.
    Az 1. Suzuki idejen a Swiftet a Pulival reklāmoztāk ha emlēkszel. A mi kutyānk kōlyke.
    Sze;ektiv a memōri’d is, meg a vēlemēnyed is.
    Pont az igaz rād amit mondani szoktāl: fenntartāsokkal kell kezelni.
    Jō napot kivānok!

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    [i]“Magukénak érzik, ahogy mi a Suzukit.”[/i]
    Ez ugye valami vicc akart lenni?

    Miért éreznék “magukénak”?

    A világ legnagyobb autóiparának országa?

    Teljesen más az amerikai mentalitás, az alapja a verseny.

    Nem fognak xart venni csak azért, mert az (magyar gondolkodással) a “mi kutyánk kölke”.

    Az eberek úgy élnek hogy csak magukra számíthatnak, Európai értelemben nincs TB, nincs nyugdíj és gyakran szülői segítség sem.

    Ennek megfelelően ők sem azért vannak hogy egy hazai döglődő autóipart fenntartsanak.

    Cserébe azért elég ügyesen megoldották, hogy a japánoknak át kelljen hozni a gyártást, bár azért ez szerintem a fair kategóriába esik még…

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    A Camry sikerének valószínűleg ez az egyik titka – a kiváló minőség mellett persze. Magukénak érzik, ahogy mi a Suzukit.

    Szívderítő ilyen autókról olvasni, mint az Enclave-Traverse-Acadia trió és a Wrangler. Tengermély tisztelet:)

Vélemény, hozzászólás?