Mi lesz így a Golffal? – Kipróbáltuk az új SEAT Leont
Negyedjére minden eddiginél fejlettebb a SEAT Leon - hazai utakon próbáltuk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Akárcsak a Skoda, a SEAT is erősen az anyavállalat fejére nőtt minőségben és kínálat tekintetében is. A Leon az első kompakt, mely plug-in hibridként debütál az új generációs VW termékek között.
Hivatalosan is megkezdődött az új Leon forgalmazása, a hibrid árára várt a rendezvény
Stílusban egészen sok újat hoz a Leon, más az írás, különlegesek a fényeinek megoldásai, kevésbé gépszerűek a formái
Kombi és ötajtós karosszéria lesz csak mostantól, háromajtós már nem
Bármennyire is legyen német, rendesen temperamentumos a kiállása.
Vonásaiban van némi szenvedély, gömbölyded, de csak egy kicsit, vagány és sportos is, de túlnyomó részt azért elegáns. Lámpáinak vonásai mindenképp érdekesek, a hátsókat egybefüggő LED csíkkal kötötték össze, ami az Excellence felszereltség része. Érdekes megoldás, hogy a harmadik féklámpa ez alá került, nem fönt világít, mint az összes kompaktban. Fényszórói elöl és hátul is teljesen ledesek, felárért mátrix LED fényszórókat is kaphat, az irányjelző futófényes, mely hátul kurtán fölfelé is kanyarodik, van egy hangulata, annyi biztos.Tengelytávja hosszabb, mint a Golfé, nagyot nőtt az elődhöz képest
A Leon legnagyobb újdonsága, hogy nagyot nőtt elődjéhez képest.
Tengelytávolsága 5 centivel nyúlt, teljes hossza 8,6 centivel, a kombi karosszéria pedig már 620 literes csomagteret rejt a korábbi 587 helyett, amivel még az Octaviára is képes rálicitálni. Méretnövekedésével egy időben részletgazdagsága és minősége is erősen fejlődött, a fénytechnikai megoldásait például az utastérbe is bevezették. LED csíkot húztak körbe az utastérben vállmagasságban, de a hangulatvilágításnak több eleme is szerepel odabent, persze változtatható színekben. Mint szinte a legtöbb gyártó, úgy a SEAT is igyekszik az új modelleket kicsit feljebb pozicionálni, ami a VW technikai hátterének fejlődésével messze nem lehetetlen. A márka szerint a SEAT legfejlettebb autója kerül most piacra, és bizonyos területeken közel prémium jegyeket is fel tud mutatni a Leon. Fontos fejlődés, hogy konnektivitás terén már olyan szolgáltatásokkal bővítheti ki a használhatóságot, amik megkönnyíthetik a tulajdonos életét. Ilyen például az okostelefonos applikáció, melyen távoli nyitás-zárást, klimatizálást is indíthatunk, valamint beállíthatunk figyelmeztetést sebességhatár túllépésére, ha esetleg kölcsönadnánk az autót valakinek, mondjuk a család fiatalabb tagjainak.Elég jók az anyagok, ergonomikus a megoldás a lámpa kapcsolópaneljét és a multimédia kezelőfelületét leszámítva
Kiváló kapcsolási érzetű a kézi váltó, vezetni nagyon jó a Leont ismét, a műszeregység lehet digitális
Érdekesek a szövet anyagok, a műbőr a fekete belterű autóban is barnás az üléseken, visszafogott, de jó hangulata van
Prémiumos a rugózás és az úttartás, továbbra is igaz, hogy a Leont a legjobb vezetni a VW kompaktjai közül
Összekötötték a hátsó ledes lámpákat, magasabb felszereltségnél LED csík is kerül bele, érdekesség, hogy a harmadik féklámpa is ide került
Ötajtós | Kombi | |
Reference | 6 639 450 | 6 937 000 |
Style | 7 191 290 | 7 435 130 |
Excellence | 8 663 850 | 8 907 690 |
FR | 8 576 220 | 8 820 060 |
Excellence e-Hybrid | 11 645 000 | 11 734 000 |
FR e-Hybrid | 11 402 000 | 11 490 000 |
Benzines, dízel, gázüzemű, könnyű-hibrid és plug-in hybrid hajtáslánc is kerülhet az új Leonba
Ezzel a betűtípussal pont olyan a Leon felirat hátul, mintha valaki a nevét ragasztotta volna fel utólag az autóra (nagyot ment anno ez homasitás extra pár éve, talán még emlékeztek páran)
Nekem tetszik a segge, egyedibbre sikerült megrajzolni, mint például a Scalaét.
Gázos Seat az LPG vagy CNG vajon?
Golfra CNG-t írtak, így ez is az lesz valószínűleg. Szép ez a leon, jó lenne ha látóképbe kerülne új autó vásárlóknál, flottakezelőknél ez a testvér is, mert a skoda az már erősen unalmas, és elcsépelt, hogy a kettes focus óta a cégautók túlnyomó része skoda.
CNG-s lesz, a VW ismert hajtásláncait kapja meg.
Köszi Neked is, HétVéGén láttam, hogy a négyhengeres turbóst kapja valószínűleg ez is.
Olyan kb, mint egy néhány évvel ezelőtti koreai (dél)…
Mindig szimpatizáltam a Seat-tal, ez az új Leon is tetszik. De az biztos, hogy a Golfnak ettől még nem kell izgulnia, nem fogja megrengetni az eladásokat.
“rendesen temperamentumos a kiállása” :-))))))))
kb mint egy fókusz v egy hyundai
Ennyire sivár látványtól várja a seat a feltámadást ???
Ez nonszensz !
Ez is a mostanság szokásos jellegtelen,minőségtelen 4kerekű.Kopogós műanyag műszerfal.krumplis zsák ülés,gyenge motor….stb.Megpróbál minőséginek kinézni ,de csak egy gyenge anyagokból összerakott autó.Leon hátulról inkább renault leon megane.