Hivatalosan is megkezdődött az új Leon forgalmazása, a hibrid árára várt a rendezvény
Ennyire talán még sosem volt egy szinten a Volkswagen konszern legtöbb márkája. A Skoda és a SEAT úgy beérte a Volkswagen modelleket, hogy bizonyos verziók még hamarabb is érkeznek meg a piacra, mint például a plug-in hibrid hajtás. A konnektoros Skoda Octavia és a VW Golf elÅ‘tt érkezett meg a SEAT Leon e-Hybrid hazai ára. A Leon viszont nem csak ebben tűnik jobbnak kicsit a Golfnál, árával is kedvezÅ‘bb, de mindenekelÅ‘tt megjelenése és felhasználói élménye tűnik összeszedettebbnek és kÃvánatosabbnak (ez persze leginkább Ãzlés kérdése, bÅ‘séggel van, akinek a Golf a barátságosabb - a szerk.). A spanyol márka egyik húzómodellje immár negyedik generációjába lépett, és a bevált recepttel folytatják tovább; nincs háromajtós, de van kombi és hagyományos ötajtós kompakt.
StÃlusban egészen sok újat hoz a Leon, más az Ãrás, különlegesek a fényeinek megoldásai, kevésbé gépszerűek a formái
Kombi és ötajtós karosszéria lesz csak mostantól, háromajtós már nem
A Leon fejlesztése során alaposan szerették volna elkülönÃteni a konszern további azonos modelljeitÅ‘l, ami sikerült is. Szinte minden ponton mutat valami érdekeset és fÅ‘ként más megoldást, mint azt várnánk, miközben élet is sokkal több van benne már elsÅ‘ ránézésre is.
Bármennyire is legyen német, rendesen temperamentumos a kiállása.
Vonásaiban van némi szenvedély, gömbölyded, de csak egy kicsit, vagány és sportos is, de túlnyomó részt azért elegáns. Lámpáinak vonásai mindenképp érdekesek, a hátsókat egybefüggÅ‘ LED csÃkkal kötötték össze, ami az Excellence felszereltség része. Érdekes megoldás, hogy a harmadik féklámpa ez alá került, nem fönt világÃt, mint az összes kompaktban. Fényszórói elöl és hátul is teljesen ledesek, felárért mátrix LED fényszórókat is kaphat, az irányjelzÅ‘ futófényes, mely hátul kurtán fölfelé is kanyarodik, van egy hangulata, annyi biztos.
Tengelytávja hosszabb, mint a Golfé, nagyot nőtt az elődhöz képest
A Leon legnagyobb újdonsága, hogy nagyot nőtt elődjéhez képest.
Tengelytávolsága 5 centivel nyúlt, teljes hossza 8,6 centivel, a kombi karosszéria pedig már 620 literes csomagteret rejt a korábbi 587 helyett, amivel még az Octaviára is képes rálicitálni. Méretnövekedésével egy idÅ‘ben részletgazdagsága és minÅ‘sége is erÅ‘sen fejlÅ‘dött, a fénytechnikai megoldásait például az utastérbe is bevezették. LED csÃkot húztak körbe az utastérben vállmagasságban, de a hangulatvilágÃtásnak több eleme is szerepel odabent, persze változtatható szÃnekben. Mint szinte a legtöbb gyártó, úgy a SEAT is igyekszik az új modelleket kicsit feljebb pozicionálni, ami a VW technikai hátterének fejlÅ‘désével messze nem lehetetlen. A márka szerint a SEAT legfejlettebb autója kerül most piacra, és bizonyos területeken közel prémium jegyeket is fel tud mutatni a Leon. Fontos fejlÅ‘dés, hogy konnektivitás terén már olyan szolgáltatásokkal bÅ‘vÃtheti ki a használhatóságot, amik megkönnyÃthetik a tulajdonos életét. Ilyen például az okostelefonos applikáció, melyen távoli nyitás-zárást, klimatizálást is indÃthatunk, valamint beállÃthatunk figyelmeztetést sebességhatár túllépésére, ha esetleg kölcsönadnánk az autót valakinek, mondjuk a család fiatalabb tagjainak.
Elég jók az anyagok, ergonomikus a megoldás a lámpa kapcsolópaneljét és a multimédia kezelÅ‘felületét leszámÃtva
Kiváló kapcsolási érzetű a kézi váltó, vezetni nagyon jó a Leont ismét, a műszeregység lehet digitális
Az online szolgáltatások fontos szintet léptek a vészhÃvás terén is, már a Leonban is kérhetünk segÃtséget egyetlen gombnyomással méghozzá magyarul, valamint a hazai márkaszervizek diszpécsereivel is felvehetjük a kapcsolatot közvetlenül. Vezeték nélküli telefontöltés és szintén vezeték nélküli Apple CarPlay szolgáltatás is elérhetÅ‘. Ennek képét az új, 10,25 colos multimédiás fejegységen láthatjuk. A SEAT új rendszere a márkától már ismert menüre épÃtkezik, de a kezelÅ‘felület egyelÅ‘re ebben tűnik a leggyengébbnek abból a szempontból, hogy hirtelen sok információt láthatunk a képernyÅ‘n, amibÅ‘l a legtöbb a klimatizálásé, mivel nincs külön panelje. A rendszer gyors, de a kezelÅ‘felület szokást igényel, nem annyira átlátható elsÅ‘re, mint például a Skodáé. A Leonba is kerülhet digitális műszeregység változtatható témákkal és persze információkkal, melyet a kormányról végezhetünk.
Érdekesek a szövet anyagok, a műbőr a fekete belterű autóban is barnás az üléseken, visszafogott, de jó hangulata van
Prémiumos a rugózás és az úttartás, továbbra is igaz, hogy a Leont a legjobb vezetni a VW kompaktjai közül
Az elsÅ‘ hazai tesztkörre egy 130 lóerÅ‘s, kézi váltós 1,5-ös ötajtóst sikerült elvinnünk. Az 1.5 TSI két teljesÃtményszinten, 130 és 150 lóerÅ‘vel, valamint mild-hybridként is elérhetÅ‘. A kézi váltós verzió fÅ‘ként azoknak szól, akiknek a SEAT még mindig egy kicsit sportosabb márkaként él a fejében, nekik nem is fog csalódást okozni. A hatfokozatú kézi szerkezet kapcsolási érzete kimondottan jó, nagyon feszes, jól súlyozott és rendkÃvül pontos, élmény vele a váltás. A 130 lóerÅ‘s motornak hamar meg lehet találni a határait, de országúti tempóig nem lesz feltűnÅ‘. Kimondottan élénk és jó a kormányzás, feszes, de messze nem kényelmetlen, jólesÅ‘en súlyos ez is. Ami elsÅ‘ körben lenyűgözÅ‘ élmény, az a futómű, amiben szintén van egy jólesÅ‘ súlyos érzés, de nem azt érezzük, hogy nehéz az autó, sokkal inkább pont jó mértékben feszes hangolást tapasztalunk, amitÅ‘l megjön a kedv egy kis sportolásra is. Kanyarról-kanyarra fűztük a Leonnal és jelentÅ‘s terheléssel sem éreztük bizonytalannak, ez az egyik leginkább prémiumosabb pontja. Hangszigetelésben még lett volna mit elérni, ugyanis bár a csillapÃtásnak köszönhetÅ‘en a rossz útburkolatból is keveset érezni, annál többet hallani belÅ‘le a kerekek felÅ‘l.
Összekötötték a hátsó ledes lámpákat, magasabb felszereltségnél LED csÃk is kerül bele, érdekesség, hogy a harmadik féklámpa is ide került
Hajtásláncok tekintetében benzinesbÅ‘l 1,0 literes, 1,5-ös és 2,0 literes is érkezik, dÃzelfronton a 2,0 literes TDI szerepel 115, vagy 150 lóerÅ‘s teljesÃtménnyel, az erÅ‘sebb motorokhoz pedig DSG váltó, valamint az 1,0 literes és 1,5-ös TSI-khez mild-hybrid technológia is elérhetÅ‘. Van azonban valódi hibrid is, méghozzá konnektorról tölthetÅ‘, a Leon e-Hybrid a konszern 204 lóerÅ‘s összteljesÃtményű rendszerét kapja, melyben 1,4-es TSI benzinmotor és villanymotor dolgozik együtt. Ehhez a SEAT otthoni fali töltÅ‘doboz kiépÃtésében is tud segÃtséget nyújtani, melyel a 13 kWh-s akkumulátor 3 óra 40 perc alatt tölthetÅ‘ fel, hálózatról ugyanez 5 óra 50 percet vesz igénybe. A zöld rendszámos Leon mindkét karosszériaváltozatban elérhetÅ‘ lesz, és már az árai is publikusak. A meglepÅ‘ minÅ‘ségérzetű Leonról hamarosan részletes teszttel is érkezünk, ugyanis az elsÅ‘ tesztautó egy héten belül megérkezik szerkesztÅ‘ségünkhöz.
Benzines, dÃzel, gázüzemű, könnyű-hibrid és plug-in hybrid hajtáslánc is kerülhet az új Leonba
Ezzel a betűtÃpussal pont olyan a Leon felirat hátul, mintha valaki a nevét ragasztotta volna fel utólag az autóra (nagyot ment anno ez homasitás extra pár éve, talán még emlékeztek páran)
Nekem tetszik a segge, egyedibbre sikerült megrajzolni, mint például a Scalaét.
Gázos Seat az LPG vagy CNG vajon?
Golfra CNG-t Ãrtak, Ãgy ez is az lesz valószÃnűleg. Szép ez a leon, jó lenne ha látóképbe kerülne új autó vásárlóknál, flottakezelÅ‘knél ez a testvér is, mert a skoda az már erÅ‘sen unalmas, és elcsépelt, hogy a kettes focus óta a cégautók túlnyomó része skoda.
CNG-s lesz, a VW ismert hajtásláncait kapja meg.
Köszi Neked is, HétVéGén láttam, hogy a négyhengeres turbóst kapja valószÃnűleg ez is.
Olyan kb, mint egy néhány évvel ezelÅ‘tti koreai (dél)…
Mindig szimpatizáltam a Seat-tal, ez az új Leon is tetszik. De az biztos, hogy a Golfnak ettől még nem kell izgulnia, nem fogja megrengetni az eladásokat.
“rendesen temperamentumos a kiállása” :-))))))))
kb mint egy fókusz v egy hyundai
Ennyire sivár látványtól várja a seat a feltámadást ???
Ez nonszensz !
Ez is a mostanság szokásos jellegtelen,minÅ‘ségtelen 4kerekű.Kopogós műanyag műszerfal.krumplis zsák ülés,gyenge motor….stb.Megpróbál minÅ‘séginek kinézni ,de csak egy gyenge anyagokból összerakott autó.Leon hátulról inkább renault leon megane.