Mi lesz Ãgy a Golffal? – Kipróbáltuk az új SEAT Leont
Negyedjére minden eddiginél fejlettebb a SEAT Leon - hazai utakon próbáltuk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Akárcsak a Skoda, a SEAT is erÅ‘sen az anyavállalat fejére nÅ‘tt minÅ‘ségben és kÃnálat tekintetében is. A Leon az elsÅ‘ kompakt, mely plug-in hibridként debütál az új generációs VW termékek között.
Hivatalosan is megkezdődött az új Leon forgalmazása, a hibrid árára várt a rendezvény
StÃlusban egészen sok újat hoz a Leon, más az Ãrás, különlegesek a fényeinek megoldásai, kevésbé gépszerűek a formái
Kombi és ötajtós karosszéria lesz csak mostantól, háromajtós már nem
Bármennyire is legyen német, rendesen temperamentumos a kiállása.
Vonásaiban van némi szenvedély, gömbölyded, de csak egy kicsit, vagány és sportos is, de túlnyomó részt azért elegáns. Lámpáinak vonásai mindenképp érdekesek, a hátsókat egybefüggÅ‘ LED csÃkkal kötötték össze, ami az Excellence felszereltség része. Érdekes megoldás, hogy a harmadik féklámpa ez alá került, nem fönt világÃt, mint az összes kompaktban. Fényszórói elöl és hátul is teljesen ledesek, felárért mátrix LED fényszórókat is kaphat, az irányjelzÅ‘ futófényes, mely hátul kurtán fölfelé is kanyarodik, van egy hangulata, annyi biztos.Tengelytávja hosszabb, mint a Golfé, nagyot nÅ‘tt az elÅ‘dhöz képest
A Leon legnagyobb újdonsága, hogy nagyot nőtt elődjéhez képest.
Tengelytávolsága 5 centivel nyúlt, teljes hossza 8,6 centivel, a kombi karosszéria pedig már 620 literes csomagteret rejt a korábbi 587 helyett, amivel még az Octaviára is képes rálicitálni. Méretnövekedésével egy idÅ‘ben részletgazdagsága és minÅ‘sége is erÅ‘sen fejlÅ‘dött, a fénytechnikai megoldásait például az utastérbe is bevezették. LED csÃkot húztak körbe az utastérben vállmagasságban, de a hangulatvilágÃtásnak több eleme is szerepel odabent, persze változtatható szÃnekben. Mint szinte a legtöbb gyártó, úgy a SEAT is igyekszik az új modelleket kicsit feljebb pozicionálni, ami a VW technikai hátterének fejlÅ‘désével messze nem lehetetlen. A márka szerint a SEAT legfejlettebb autója kerül most piacra, és bizonyos területeken közel prémium jegyeket is fel tud mutatni a Leon. Fontos fejlÅ‘dés, hogy konnektivitás terén már olyan szolgáltatásokkal bÅ‘vÃtheti ki a használhatóságot, amik megkönnyÃthetik a tulajdonos életét. Ilyen például az okostelefonos applikáció, melyen távoli nyitás-zárást, klimatizálást is indÃthatunk, valamint beállÃthatunk figyelmeztetést sebességhatár túllépésére, ha esetleg kölcsönadnánk az autót valakinek, mondjuk a család fiatalabb tagjainak.Elég jók az anyagok, ergonomikus a megoldás a lámpa kapcsolópaneljét és a multimédia kezelÅ‘felületét leszámÃtva
Kiváló kapcsolási érzetű a kézi váltó, vezetni nagyon jó a Leont ismét, a műszeregység lehet digitális
Érdekesek a szövet anyagok, a műbőr a fekete belterű autóban is barnás az üléseken, visszafogott, de jó hangulata van
Prémiumos a rugózás és az úttartás, továbbra is igaz, hogy a Leont a legjobb vezetni a VW kompaktjai közül
Összekötötték a hátsó ledes lámpákat, magasabb felszereltségnél LED csÃk is kerül bele, érdekesség, hogy a harmadik féklámpa is ide került
Ötajtós | Kombi | |
Reference | 6 639 450 | 6 937 000 |
Style | 7 191 290 | 7 435 130 |
Excellence | 8 663 850 | 8 907 690 |
FR | 8 576 220 | 8 820 060 |
Excellence e-Hybrid | 11 645 000 | 11 734 000 |
FR e-Hybrid | 11 402 000 | 11 490 000 |
Benzines, dÃzel, gázüzemű, könnyű-hibrid és plug-in hybrid hajtáslánc is kerülhet az új Leonba
Ezzel a betűtÃpussal pont olyan a Leon felirat hátul, mintha valaki a nevét ragasztotta volna fel utólag az autóra (nagyot ment anno ez homasitás extra pár éve, talán még emlékeztek páran)
Nekem tetszik a segge, egyedibbre sikerült megrajzolni, mint például a Scalaét.
Gázos Seat az LPG vagy CNG vajon?
Golfra CNG-t Ãrtak, Ãgy ez is az lesz valószÃnűleg. Szép ez a leon, jó lenne ha látóképbe kerülne új autó vásárlóknál, flottakezelÅ‘knél ez a testvér is, mert a skoda az már erÅ‘sen unalmas, és elcsépelt, hogy a kettes focus óta a cégautók túlnyomó része skoda.
CNG-s lesz, a VW ismert hajtásláncait kapja meg.
Köszi Neked is, HétVéGén láttam, hogy a négyhengeres turbóst kapja valószÃnűleg ez is.
Olyan kb, mint egy néhány évvel ezelÅ‘tti koreai (dél)…
Mindig szimpatizáltam a Seat-tal, ez az új Leon is tetszik. De az biztos, hogy a Golfnak ettől még nem kell izgulnia, nem fogja megrengetni az eladásokat.
“rendesen temperamentumos a kiállása” :-))))))))
kb mint egy fókusz v egy hyundai
Ennyire sivár látványtól várja a seat a feltámadást ???
Ez nonszensz !
Ez is a mostanság szokásos jellegtelen,minÅ‘ségtelen 4kerekű.Kopogós műanyag műszerfal.krumplis zsák ülés,gyenge motor….stb.Megpróbál minÅ‘séginek kinézni ,de csak egy gyenge anyagokból összerakott autó.Leon hátulról inkább renault leon megane.