"Villámszerű" csÃkokat is lehet kérni az E-Rayhez
Ilyen se volt még: hangtalanul is suhanhat egy Chevrolet Corvette. A sportautók szegmense a többihez képest elég érzékeny a villanyosÃtással kapcsolatban, de ezen belül az amerikai benzinfaló izomautók hibridekké alakÃtása bizonyára még nagyobb felhördülést vált majd ki a márkahű rajongók között. Pedig el kell ismerni, hogy az akkumulátorok nyújtotta teljesÃtmény nagyon hasznos lehet pont a sportautóknál, ráadásul a Corvette úgy lett zöldebb, hogy közben az eredeti karakterét a lehetÅ‘ legnagyobb mértékben megtartotta.
A hibrid Corvette szélesebb a Stingraynél
Szögezzük le az elején, hogy továbbra is szÃvó V8-as blokk dolgozik a Corvette elektromos kivitelében, az E-Rayben, ráadásul a lökettérfogattal sem spóroltak (6,2 liter). A név az alapverzió StingraybÅ‘l ered (ami egyébként egy rájafajta angol elnevezése), az "E" utal a hibrid hajtásra, viszont nem konnektoros, hanem öntöltÅ‘ hibridrÅ‘l van szó. EttÅ‘l függetlenül képes tisztán elektromosan - és egy Corvette-tÅ‘l szokatlan módon: némán - is közlekedni, 70 km/h sebességig. Az akkucsomag középre, a két ülés közé került, Ãgy nem rontja az autó jó tömegközéppontját. A villanymotor elölre került, de maradt azért az elsÅ‘ csomagtartóból is. Nem véletlenül tették ide, mert az elsÅ‘ tengelyt hajtja (ezért kapta meg az eAWD elnevezést is). Ezáltal ráadásul összkerékhajtásúvá is vált a Corvette, ami egyébként szintén megosztó lehet a rajongók között.
A V8-as hangjáról azért nem kellett lemondani
Ami viszont nem megosztó, az a teljesÃtmény: összesen 655 lóerÅ‘vel gazdálkodhat a sportkocsi. Mindez elég egy 2,5 mp-es 60 mérföld/órás sprintre, a negyed negyed mérföldet pedig 10,5 másodperc alatt tesz meg. 20 és 21 colos felnik, új futóműbeállÃtás és Brembo karbon-kerámia féktárcsák járnak az E-Rayhez. Számos vezetési mód közül választhat a sofÅ‘r, a hibrid rendszer sajátja az akkumulátor töltésére szolgáló, de igény szerint néma indÃtás is beállÃtható, ha nem akarjuk felkelteni a járókelÅ‘k figyelmét - mondjuk akkor meg minek Corvette-et venni... A StingraytÅ‘l egyébként szélesebb az E-Ray, kap egyedi felniket és fényezést, illetve néhány szénszálas kiegészÃtÅ‘t. A hangzás miatt természetesen nem kell aggódni, a szÃvó V8-as továbbra is szépen dübörög az autóban, és a pályán is otthon érzi magát a kocsi, ahol a kanyarokból való kigyorsÃtásokhoz kifejezetten hasznos a villanymotor által kÃnált azonnali nyomaték. A hibrid Corvette-et egyébként levehetÅ‘ tetÅ‘vel is árulják, átszámÃtva majdnem 50 millió forintról indul az ára.
Idén ünnepli 70. születésnapját a Corvette