Milyen dízelt kapunk nagy puttonnyal, kis étvággyal 3 millióig?

Piaci körkép: dízel kombit nagy termettel 3 millióig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Korrekt keretből kényelmesen keresgéltünk takarékos kombit, fontos szempont volt a tágas utastér és a maximum 6 literes fogyasztás.



Múlt héten egyik kollégánkfőnökünk fogós kérdéssel jött át napközben: magas, mackós termetű ismerőse elhagyná régi Mercedesét, mit javaslunk? Kombi kell, dízelmotor maximum 6 literes fogyasztással, és persze akkora, amiben kényelmesen elfér. Octavia - vágtuk rá kórusban. Az nem kell, jött az eheti piaci körképet kiprovokáló válasz.
Szerencsére a 3 milliós keret elég bő mozgásteret engedélyez, szép számmal találunk a keresés kritériumainak megfelelő autókat, ráadásul most az az élmény is megvan, hogy nem háromféle gyártó hatféle típusából kell kiválasztani a megfelelő autót. Ami kombi, érvényes magyar okmányokkal, dízelmotorral, kézi váltóval, normál állapotban, 2007 utáni, 2,7 és 3,1 millió forint közötti vételárral. Ezek alapján 250 autót dob ki a hasznaltauto.hu keresője, és jellemző a kategóriára, hogy ha a klímát is beikszeljük a keresőoldalon, akkor is ugyanilyen hosszú marad a találati lista.
Válogatás után 28 különböző típus jött össze, és alig három-négy autó van, ami csak egyetlen példányban szerepel. Van köztük stílusos, lendületes, enyhén egyterűs, prémiumos és cégautós jellegű: nekünk a színes választékból most a méret lesz a lényeg. Mind utastér, mind motor szempontjából. Mivel viszonylag fiatal autókról van szó, és 150 ezer km egy dízelnek meg se kell, hogy kottyanjon, a futásteljesítményt nem korlátoztuk.
A kritériumoknak megfelelő autók listája
Típus Teljesítmény (LE) Évjárat Futott km Vételár (Ft)
Skoda Octavia 1,9 PD TDI Winter 105 2008/2 215 000 2 700 000
Renault Laguna 1,5 dCi Privilege 110 2009/2 131 713 2 719 000
Peugeot 308 1,6 HDi Confort 109 2009/4 86 000 2 740 000
Ford Mondeo 1,8 TDCi Trend+ 125 2008/10 79 600 2 780 000
Opel Vectra 1,9 CDTi Cosmo 150 2008/8 128 450 2 790 000
Volvo V50 1,6 D Momentum 109 2008/3 103 000 2 790 000
Citroën C5 1,6 HDi Dynamique 109 2009/5 150 000 2 795 000
Ford Focus 1,6 TDCi Titanium 90 2010/4 n.a. 2 799 000
Ford Focus 1,6 TDCi Titanium 109 2009/10 78 260 2 799 000
Peugeot 407 SW 1,6 HDi Premium 109 2009/1 n.a. 2 799 000
Volkswagen Golf Variant 1,9 PD TDI Trendline 105 2009/3 140 000 2 799 000
Opel Astra 1,9 CDTI Enjoy OPC 120 2007 88 000 2 850 000
Kia cee'd 1,6 CRDi 90 2009/6 48 000 2 890 000
Audi A4 Avant 2,0 PD TDI 140 2007/8 162 000 2 890 000
BMW 320d 122 2007/5 150 000 2 899 000
Skoda Octavia 2,0 TDI RS 170 2008/4 n.a. 2 899 000
Skoda Octavia 1,9 PD TDI 4x4 105 2008/3 138 000 2 899 000
Kia cee'd 1,6 CRDi SW EX 116 2008/4 52 000 2 950 000
Hyundai i30 CW 1,6 CRDi HP Comfort 116 2010/1 81 000 2 970 000
Citroën C5 1,6 HDi Prestige 109 2009/8 146 500 2 990 000
Volkswagen Passat 1,9 PD TDI Comfortline 105 2008/6 68 000 2 995 000
Mitsubishi Grandis 2,0 DI-D Invite 7 szem. 136 2008/1 137 000 2 999 000
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTD Distinctive 120 2009/2 60 900 2 999 000
Toyota Avensis 2,0 D-4D Sol 126 2008/6 101 000 2 999 000
Hirdetés


Hamar kiderül, hogy a motormérettel csínján kell bánni, ha komolyan vesszük a 6 literes átlagot. Az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy a kétliteres motorokhoz nagyon finom lábak is kellenek, úgyhogy őket inkább csak ízelítőnek, kedvcsinálónak szánjuk. Általánosságban az is elmondható, hogy ezen az áron főleg 3-5 éves, igen jól felszerelt autókat találunk, nem ritka a navi, a xenon fényszóró, bőven van légzsák, menetbiztonsági elektronika, sokszor tempomat és tolatóradar is fér a keretbe.
Az is feltűnik, hogy több márkától többféle típus is a kritériumok közé szorítható: Focus-Mondeo, Mégane-Laguna, 308-407, Astra-Vectra, Golf-Passat. Vagy kisebb utastér-csomagtartó kombót választunk, és akkor könnyebben tartjuk a kitűzött fogyasztást, vagy ragaszkodunk a mérethez, és vállaljuk, hogy óvatosabban tapossuk az amúgy is nehezebb kasztnit hurcoló motort. Kompromisszumot tehát köthetünk szép számmal, de úgy is tekinthetjük, hogy szerencsénk van, és többféle jó válasz adható a kérdésre.
Bár itt az automatát a külső igényeknek megfelelően kizártuk, mellékesen érdemes megjegyezni, hogy ha ezt az opciót beikszeljük, akkor pont egy tucat autó akad fenn a rostán: zömében 1,9-es C Vectrák, valamint egy 2009-es kétliteres Citroën C5 Break, egy Saab 9-5 kombi és egy Alfa 159 SW. Ezek mellett az altatóan lassan, vagy más szemszögből nézve álomszerűen kényelmesen kapcsoló autók mellett csak a DSG-s Passattól számíthatunk némi életre és valamivel kedvezőbb fogyasztásra.
Ha valóban hurcolkodáshoz veszünk kombit, akkor a legfontosabb szempont a csomagtér mérete. A kínálat felső végét a 308 SW és az Avensis - 520 l, a Vectra - 530 l, a cee'd - 534 l, valamint a Mondeo - 540 l jelentik, de ebből a szempontból az alaphelyzetben 580 literről induló, sajnos már a harmadik mondatban kizárt Octavia a király. Ha a csomagoknál fontosabb az emberi jólét menet közben, akkor az anyahajó méretű C5, a Passat és a Mondeo adják a legtöbbet, de az Avensis és a hátul annyira nem tágas Laguna sem rossz opciók. Persze az Octavia is tágas, de az ugye nem kell.

A C- illetve D-kategóriás kombik közül csak a Grandis lóg ki buszlimuzinos irányba, de érdemes jól körülnézni, ha ilyen jellegű autót keresünk, mert a karosszéria méretkülönbségein kívül a motorok is megkavarják a helyzetet. Az azonos hengerűrtartalom nem mindig jelent azonos teljesítményt, a felsorolt Focusok mellett az i30 1,6-os, illetve a PSA dízelei is készülnek eltérő lóerőszámmal. Ahogy sok más esetben, itt is érdemes venni a fáradságot, és az egyéni igények meghatározása után, de még döntés előtt jó alaposan átnyálazni a kínálatot, mely ebben a sávban szerencsére elég széles.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?