Mindenkinek jut majd a Volvo EX30-ból, bővítik a gyártást

Nagy a kereslet a Volvo EX30 elektromos crossover iránt, Kína mellett Belgiumban is gyártják majd

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sikeresnek ígérkezik a Volvo harmadik villanymodellje: az európai keresletet európai gyártással szeretnék majd kiszolgálni.

Jó hír érkezett a Volvo EX30-at vásárolni tervezők számára. Jelenleg Kínában gyártják a Volvo harmadik elektromos modelljének első darabjait, melyek jövő év elején fognak megérkezni a leggyorsabb vevőkhöz. 2025-től viszont bővítik a gyártást, és a közgazdaságtan törvényei szerint a nagyobb kínálatnak jó hatással kellene lennie az árra is. Ez már csak azért is valószínű, mert az itteni keresletet olcsóbb az itteni gyártással kielégíteni - bár tény, hogy a munkaerő olcsóbb Kínában, és az akkumulátorokhoz szükséges ritkaföldfémek is főleg ott érhetők el. Mindenesetre ha európai vagy a kontinenshez közeli nyersanyagokkal tudják megoldani a gyártást, akkor környezetbarátabb itt készíteni az autókat az itteni vevők számára, ez a Volvo célkitűzése.
Hirdetés
Kínában három helyen gyártják a Geelyhez tartozó Volvo autóit, ezen kívül az USA-ban Dél-Karolinában, a svédországi Göteburgban, illetve a belgiumi Gentben készülnek még a modelljeik. Ez utóbbi helyszín ad majd otthont az EX30 gyártásának 2025-től, ugyanis akkora a kereslet, hogy Kínán kívül egy másik gyárat is a kis elektromos crossoverre készítenek fel. Szükség is lesz az EX30 népszerűségére, mert az évtized közepétől a Volvo eladásainak felét elektromos autóktól várja, amit az XC40 és C40 modellek segíthetnek még elérni. Várhatók persze további villanymodellek is, hiszen 2030-tól már csak zéró emissziós autókat tervez értékesíteni a Volvo. „Ambíciónk az, hogy az EX30-at világszerte vonzó áron értékesítsük, megkönnyítve az elektromos Volvo autók vezetésére való átállást több ember számára, ugyanakkor hozzájárulva a vállalati árrésekhez” – mondta Jim Rowan, a Volvo Cars vezérigazgatója. „A genti gyártás logikus lépés, mivel arra törekszünk, hogy kielégítsük az izgalmas kis elektromos SUV autónk iránti világszerte jelentkező nagy keresletet.” A párhuzamos, európai és kínai gyártás egyébként eddig is bejött már a márkának, hiszen mindkét helyszínen készül az XC40 és az XC60 is.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?