Mindent akar a Lotus

A Lotusnál reális esélyt látnak a vb-címekre

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az F1-szezon egyik legkellemesebb meglepetése az a Lotus, amely bizonyos szemszögből a legjobb is, s amelynek már "csak" a győzelem hiányzik a boldogsághoz.

Kubica súlyos ralibalesetet szenvedett, a Renault-ból Lotus Renault lett. A Heidfeld, Petrov kettős egy-egy kiemelkedő - és meglepő - eredményen túl sokat nem bírt felmutatni, Heidfeldet ki is rúgták, de a helyére érkező (Bruno) Senna sem váltotta meg a világot. A Team Lotusszal hosszasan folytatott névhasználati jogvita sem arról tudósított, hogy minden rendben lenne. Majd jött a 2012-es F1-szezon, visszatért a 2007-es világbajnok Räikkönen, újra képbe került a félújoncnak számító Grosjean, s a csapat már szimplán Lotusként, bár továbbra is Renault-motort használva megtáltosodott. Szakemberek szerint övék a legjobb autó, versenyzőik is zseniálisan teljesítenek, mindkét ponttáblán ott vannak az élmezőnyben, s a legtöbb dobogós helyezést tekintve nincs is náluk erősebb - a McLarennel együtt 8-8 pódiumuk van, míg a Ferrari 6-szor, a Red Bull pedig "csak" 5-ször pezsgőzhetett a meccs végén.
A Jégember az összes futamon célba ért, s csupán egy alkalommal nem gyűjtött pontot, francia kollégája az eddig 11 megmérettetésből 7 ízben végzett a Top10-ben. Más kérdés, hogy a riválisok már mind győztek, a Lotusnak meg még hiányzik az első trófea. Alan Permane úgy gondolja, hogy már nem sokáig lesz így: "Az autónk kitűnő, s már bizonyítottuk, hogy tudunk olyan gyorsan fejleszteni és fejlődni, mint a többiek" - mondta az istálló vezető versenymérnöke, utalva a 2013-tól egyébként tiltott dupla DRS (állítható hátsó szárny) közelgő bevetésére. "A hátralévő helyszínek közül egyiktől sem tartunk, legyen bármilyen karakterisztikájú a pálya, biztosan erősek leszünk. Amiben fejlődnünk kell, az az időmérős, egykörös szereplés, hiszen a versenytempónk alapján például a Hungaroringen is nyerhettünk volna, ha a kvalifikáción nem kapunk ki a McLarentől. Kimitől kérdeztük, milyen a kocsi, erre azt felelte, hogy sosem volt még ilyen jó, csak még egy kis leszorítóerő kéne."
Az egyéni és a konstruktőri vb állása




pilóta pont csapat pont
1. Alonso (Ferrari) 164 Red Bull 246
2. Webber (Red Bull) 124 McLaren 193
3. Vettel (Red Bull) 122 Lotus 192
4. Hamilton (McLaren) 117 Ferrari 189
5. Räikkönen (Lotus) 116 Mercedes 106
6. Rosberg (Mercedes) 77 Sauber 80
7. Button (McLaren) 76 Williams 53
8. Grosjean (Lotus) 76 Force India 46
9. Pérez (Sauber) 47 Toro Rosso 6
10. Kobajasi (Sauber) 33
11. Maldonado (Williams) 29
12. Schumacher (Mercedes) 29
13. Di Resta (Force India) 27
14. Massa (Ferrari) 25
15. Senna (Williams) 24
16. Hülkenberg (Force India) 19
17. Vergne (Toro Rosso) 4
18. Ricciardo (Toro Rosso) 2
Hirdetés
"Ha mindenhol másodikak vagy harmadikak lennénk, s úgy hódítanánk el a világbajnoki címeket, nyilván boldog leszek, de már nagyon szeretnénk versenyt nyerni" - fogalmazott Permane nem kicsit optimistán. Räikkönen esetleges távozásával és a konstans leszereplő Massát pótlandó a Ferrarihoz igazolásával kapcsolatban Eric Boullier, a Lotus csapatfőnöke korábban azt nyilatkozta, hogy szerinte náluk, velük fog maradni a WRC-s kitérőt követően ismét szenzációsan vezető finn menő. Räikkönen és Grosjean legközelebb szeptember első hétvégéjén próbálhat meg győzni Belgiumban, Spa-Franchorchamps-ban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?