Már kiszivárogtak a képek az új NX-ről
Állítólag június 9-én lehull a lepel a második generációs Lexus NX szabadidő-autóról, viszont kiszivárgott már néhány kép, amelyek nagyrészt elárulták a formatervet. Geometrikus, határozott karaktert kapott az autó. Elől mélyebbre nyúlik az orsó alakú hűtőmaszk, felül szélesebbre húzva a tölcsért. A nappali menetfény a LED-es fényszórók burájába költözött, méghozzá felülre, így a motorháztető szegélyét fénnyel rajzolja ki. Hátul fénycsík fut keresztbe, ami emlékeztet a UX-re, de mégsem összetéveszthető vele.
A pontos méretek még nem ismertek, vélhetően néhány centiméteres növekedéssel számolhatunk, míg a tetősínekkel határolt tetőlemez valamivel mélyebbre kerülhet. Ezzel párhuzamosan, a megváltozott arányokhoz igazodva a legnagyobb keréktárcsák az eddigi 18 helyett elérhetik a 19 colos méretet.
Jól illeszkedik a márka formanyelvébe az új NX
Az utastérben az egyik legfontosabb változás az érintőképernyős multimédia rendszer. A tapipad távozásával hasznos tér szabadul fel az ülések között. A nyolcfokozatú automataváltó elektronikus vezérlésű, ám a tervezők mégis megmaradtak a hagyományos hagyományos választókarnál. A középkonzol eddigi lépcsőzetes kialakítását egyetlen ívben felfutó idom váltja. Alatta vezeték nélküli okostelefon-töltő felületet alakítottak ki, mellette üzemmód-választó nyomógomb található. Az említett, széles formátumú érintőképernyőt a szintén digitális műszeregységgel egy vonalban, a korábbinál lejjebb és közelebb helyezték el, de a két monitor nem alkot egységet. A fő műszerpanel fölött másodlagos visszajelzők kaptak helyet, és természetesen a HUD sem hiányzik az autóból. A vezető bőrpanelnek támaszthatja jobb térdét a középkonzol oldalában, ami mindenféleképpen kényelmesebb lesz, mint az eddigi, csak részlegesen párnázott középkonzol.
Eltűnik a tapipad a kardánalagútról, érkezik az érintőképernyős kijelző
A fent említett méretnövekedés a vadonatúj padlólemez hozománya. Az első generációs NX-nél nagyobb torziós szilárdságú, mélyebb tömegközéppontú, jobb helykihasználású platformra épül az autó. Állítólag távvezérlési technológiával is felvértezik, amely lehetővé teszi, hogy a vezető okostelefonja segítségével felébressze és magához hívja parkoló autóját. Az okostelefon a kulcsot is helyettesítheti, sőt állítólag mechanikus kilincse sem lesz az autónak. A kilincshez közelítő kéz hatására önmagától oldja a zárat az NX – a nagy kérdés, hogy utána a vezetőnek kell-e kitárnia az ajtót, vagy a Lexus beépít egy apró villanymotort, amely legalábbis résnyire kinyitja azt. Ha ez utóbbiról lesz szó, az számos további izgalmas funkció megvalósulását valószínűsítheti. A villanymotorral ugyanis lehetővé válna a csillapított ajtózárás, illetve az az utasvédelmi funkció, amely nem engedi, hogy közeledő jármű esetén kinyissuk az oldalajtót.
Izgalmas technikai újdonságokat pakolnak az autóba
Titkolóznak még a hajtásláncokról is, de az már biztos, hogy az NX lesz a márka első hálózatról tölthető (plug-in) hibrid típusa. Kérdés azonban, hogy ez a sokáig biztosnak vélt 305 lóerő körüli teljesítményt adja-e le soros négyhengeres, 2,5 literes benzinmotorja és tengelyenként elhelyezett egy-egy villanymotorja segítségével, vagy esetleg erősebbre hangolják, hogy ütőképesebb alternatívája lehessen az európai konkurenseknek. Kérdéses, hogy az öntöltő hibrid ugyanerre a 2,5 literes motorra épül-e majd, vagy azt a 3,5 literes V6-os motort építik bele, amely a Lexus LS 500h modellben is szolgál. Egyes piacokon várható még elektromos segédlet nélküli benzinmotor is, ám Európában ez nem lesz elérhető.
A jelenlegi tervek szerint az első autók érkezése a hazai piacra novemberben várható, amit megelőz egy júliusi roadshow, amelynek keretében a márkakereskedésekben már élőben is megtekinthető lesz
Hamarosan hivatalosan is bemutatják az új NX-et
Forrás: SmarterMedia