Mokka és kacagás
Megkeresztelve - Opel Mokka X 1.4 Turbo automata AWD teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vidám és mutatós crossover az Opel Mokka. Az új X-es frissített az utóbbit maximálisan hozza, a vidámság már kicsit keserédes.
Büszkén feszít új orrával a Mokka X, a narancs-metál fényezéssel mindenhol magára vonja a figyelmet
Keresztes. A Mokka frissítése elég sok mindent hozott a kis crossovernek, vagy SUV-nak, talán már joggal lehet utóbbiak közé sorolni. Alapjai igaz a Corsától érkeznek, viszont jelentősen magasabb annál, ráadásul összkerékhajtással is kérhető. Első és legfontosabb tétel a frissítésnél a neve. Kapott egy X-et a Mokka mögé, ezek a modellek lesznek mostantól az Opel SUV-jai, még ha nem is feltétlenül összkerekesek, ugyanis a Mokka X is fronthajtású alapesetben. Külsőre és belsőre is változott, lámpáit és hűtőmaszkját az Opel új arculatához igazították. A LED-es fényszórók nappali menetfényei a Monza tanulmányról lehetnek ismerősek, de ilyeneket kap az új, nagyon látványos Insignia Grand Sport is.
Teljesen LED-es első fényszórók is kérhetők, a nappali menetfény dupla hokiütő formája látványos Opel védjegy
Keskeny és magas, nem a legjobb arányok. Az összkerekes Mokkák X-e mellé két 4-es is kerül. Az X-es Opelek lesznek a márka szabadidő-autói
Villantós. A Mokka X orra sokkal komolyabbra váltott X nélküli elődjénél. Egészen más a lökhárítója, nagyon jól kiemeli a töréseket, íveket a Burning Hot narancssárga metálfényezés is. Mindegy, milyen napszakban nézünk rá, mindig mutatós, még sötétben is képes valóban égetően visszacsillanni, ez a vakítás nagy fegyvere a Mokka X-nek, nem is kéne más színben. Innovation szinten már a króm is elég sok, például az ablakkereteken, de a kilincsek is kapnak belőle rendesen. Mutatós, bár az arányaival nem vagyok kibékülve. Magas, keskeny, amik együtt nem adnak túl jó képet, ez persze megint csak ízlés kérdése, valószínűleg sokak szívét el tudja rabolni.
A krómcsomag kiegészítői az ablakkeret alsó ívére és a kilincsekre kerülnek. Hátul is LED-esek a lámpák, tolatókamera van, a csomagtér nem túl nagy és magas a padlója
Hamar tudja kifelé tolni az orrát kanyarban, kormányzása kemény, nem olyan pihe-puha, mint amilyennek gondolnánk, határozott kezeket igényel
Előnyére változott, módjával. A frissítés a legjobbat talán a beltérnek okozta. A már sokat ekézett gombtenger a Mokkánál is megvolt, valamint érintőkijelzőt nem lehetett kérni hozzá. Most mindkettő megoldódott, ugyanis a komplett műszerfal új, a K Astráéhoz igazították dizájnban, így a kijelző nem trónol többé a pult tetején. A hozzá tartozó irányítógombokra sincs szükség így az egész sokkal letisztultabb, szellősebb, és mindent logikus helyen találunk. Egyetlen furcsa részlet tűt csak fel, hogy az új műszerfalhoz tartozó új kormány már kimaradt a szórásból. Maradt a régi, pedig az új mennyivel jobban mutat! Annyi baj legyen, a régi is fűthető, ami a jelenlegi időjárásban nem elhanyagolható, az egyik legjobb extra, amit ma rendelni lehet az ülésfűtéssel együtt.
Az új műszerfal jót tesz a beltérnek, a 8 colos érintőkijelzőn Android Auto és Apple CarPlay is futtatható, a kormány és az ülések akár fűthetők, a sofőrnek pedig van kartámasz is
Magas a Mokka X, hátul mégis leginkább a fejtér miatt panaszkodtak, de hárman már vállban is elég szűkös. Elöl nehezen találtam a helyem, szívesen állítottam volna lejjebb az ülést, mégis annak hosszában állítható ülőlapja zavart a legjobban, kiszállásnál egyszerű véletlenül visszatolni, így állíthatjuk újra
Pörgetős. Motorválasztékában nem igazán lehet mellényúlni, a tesztautóban dolgozó 1,4-es turbós benzines is remek választás, ha nem ebben a konstrukcióban kérjük. Ugyanis a hatfokozatú normál bolygóműves automataváltó többször megviccelt. Nehéz ráérezni, milyen mértékű gázadást nem érez még túl nagynak. Ha csak egy picit akarunk határozottabban indulni, azt már sportosnak veszi és kipörgeti 4000 környékére a motort. Pedig nem zavarja sem a motort sem a váltót, ha nagy gázzal indulunk kézi üzemmódban és szépen elváltogatjuk 2500 környékén. Úgy lendületesebb is a közlekedés, csak a váltó gombjai vannak zavaró helyen. Hüvelykujjal váltani, miközben egy kézzel fogjuk a kormányt, minimum kényelmetlen. Persze miért akarok én határozottan indulni, ugye? A Mokka X nem sportkocsi és nem is szereti, ha űzik. Nyugodt sofőrök autója.
A kar tetején a gombok, a manuális fokozat pedig egyenesen húzva a leghátsó, így többször sikerült így indulni. Kijelzőrendszere gyorsan működik, akárcsak a többi Opelben, a nyitás és indítás is lehet kulcs nélküli, igazán kényelmes extra
Masszív biztonság. Már csak súlya miatt sem érdemes hajszolni, egyrészt lomha, másrészt könnyen orrtolóssá válik. Az összkerékhajtás sokat segít neki elinduláskor, és biztosan van az a helyzet, amikor hasznos, én a városban csak plusz súlynak éreztem, nem feltétlenül van rá szükség. Viszont legalább akkora előny is az Opelekre jellemző túlsúly, nagyon masszív a Mokka X. Mindenhol érezni rajta a vastagságot, nincs olyan érzésünk, hogy kispórolták volna belőle az anyagot, ezáltal a biztonságérzet is elég jó odabent, ha már a zajkomfort nem is. Vigyáz ránk, a ráfutásfigyelmeztető a legérzéketlenebbre állítva is többször bejelzett vészhelyzet híján is, és a sávelhagyás-figyelő is elég éber.
152 lóerős az 1,4-es turbós benzines, a hatfokozatú automatával viszont elég lomha, és 10 liter fölött fogyasztott. A csomagtér padlója magasan, literből sincs túl sok, a 356 egy heti bevásárlást azért képes elnyelni. Segítségért ott az OnStar szolgáltatás, ami wifin szolgáltatásra is képes egyszerre akár 7 eszköznek
Dízelt kézivel! Meg persze ott az OnStar szolgáltatás is - bővebben itt olvashatnak róla - ami még a vezetési asszisztenseknél is éberebb. Valódi emberek ugranak arra, ha éppen nem találjuk a célpontot, vagy csak keresnénk egy jó fagyizót a környéken, vészhelyzetre pedig külön gomb is van. Beszélgethetünk is velük, de nem hinném, hogy a Miért fogyaszt 10 litert a Mokka X? kérdésre tudnák a helyes választ. Ez a legfájóbb pontja ennek a hajtásláncnak, egy takarékosabb dízellel még kellemesebben is autózható lehet. Inkább a gázolajos felé húznék, ha a Mokka X konfigurátorában keresném a megfelelőt, és az automataváltót is kerülném.
A 18 colos felnik nem tűnnek túl nagynak alatta, és nem is érződnek annak vezetés közben. Komolyabb terepre mélyre húzott orra miatt nem tűnik túl alkalmasnak, mélyebb sárból kifelé, vagy éppen lejtőn fölfelé kapaszkodásnál segíthet az összkerékhajtás, lefelé pedig a lejtmenetvezérlő
tényleg elég cserebogaras lett ez a móka. ez a robot pilóta számomra még mindig érthetetlen. Mi az istennek ül autóba, aki nem akarja vezetni? miért nem megy akkor transzporttal? millió egy lehetőség van vezetés nélkül átjutni A-B-be, lényegesen olcsóbban és lényegesen kevesebb környezetszennyezéssel.
SUV – hülyeség!
A külcsínt a cserebogárról mintázták szerintem, mert azok a visszapillantó tükrök a cserebogár csápjaira hajaz.Megjegyzem nagyon ocsmányul néz ki, mintha lakókocsi vontatáshoz tervezték volna.A kormányzása nem azért kemény, mert nincs benne rásegítés???Ezektől az asszisztensektől már agyf…t kapok, 3 generáció múlva már tényleg csak beugatok az autóba és elvisz magától, elveszik az összes élményt az emberektől, mert van aki szereti vezetni az autót nem csak utazni benne!!!A vezetés pedig azt jelenti, hogy mindent kezelni kell nincs asszisztens, ezeket csak a hülyéknek+szőkéknek találják ki.Remélem eggyel sem találkozok a jövőben, bár erre kicsi az esély.
Dízelt kézivel? Csak akkor, ha évente sokat megy és nem csak városban (van ideje tisztulni a részecskeszűrőnek). Ilyen használatva viszont biztos, hogy nem Mokka X-et vennék, hanem valami utazóautót…
Egy jó automata kényelmes a városban araszoláskor, egy oda vásárolt autóban meg nem feltétlenül jó a dízel.
egyvmit hiányolok ebből a kocsiból hogy az irányjelző nem jelenik meg a visszapillantó tükrön! más suvkon pl kadjar captur quasqai 500x juke sx4cross megjelnik !nekem ez hiánycikk