Mutatjuk a világ legértékesebb autómárkáit

Nem újdonság, hogy melyik autómárka számít a legértékesebbnek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén is elkészült a márkaértékek szerinti Interbrand lista. Továbbra is egy japán gyártó áll az élen.

Az Interbrand a napokban tette közzé a „Best Global Brands” felmérés eredményét, amelyben évről évre értékük szerint rangsorolják a 100 legértékesebb globális márkát. Ebben a felmérésben három olyan tényezőt vesznek figyelembe, mint a vállalat anyagi helyzete és működési profitja, a márkanév fogyasztókat befolyásoló vásárlási döntései, valamint az ügyfélmegtartás képessége.
A globális listán túl az autógyártókat külön is megnézte az Interbrand. Utóbbi listára idén is 15 autómárka került fel, s a résztvevőket tekintve a tavalyihoz képest egy helyen látható eltérés: a Teslát a Subaru váltotta. A 15 autógyártó együttes értéke összesen 269,905 milliárd dollár, aminek csaknem egyötödét, mintegy 19,79%-át teszi ki a Toyota egymaga. Ez mintegy 53,404 milliárd dollárt jelent, ami pl. a Volkswagen csoport három listán szereplő márkájának együttes értékét (35,095 milliárd dollár) is jócskán meghaladja.
Hirdetés

Az autómárkák rangsora az Interbrand felmérésen
MárkaAbszolút helyezés 2018Abszolút helyezés 2017Márkaérték (mrd dollár) 2018Márkaérték (mrd dollár) 2017Változás %
1. Toyota7753,40450,2916,19%
2. Mercedes-Benz8948,60147,8291,61%
3. BMW131341,00641,521-1,24%
4. Honda202023,68222,6964,34%
5. Ford353313,99513,6432,58%
6. Hyundai363513,53513,3932,59%
7. Nissan403912,21311,5345,89%
8. Volkswagen414012,20111,5225,89%
9. Audi423812,18712,0231,36%
10. Porsche524810,70710,1295,71%
11. Kia71696,9256,6833,62%
12. Land Rover78736,2216,0952,07%
13. Ferrari80885,764,87618,13%
14. Mini90875,2545,1142,74%
15. Subaru1004,214
Autógyártók összértéke269,905257,1494,96%
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?