Mutatjuk, milyen forgalmi változásokra kell készülni Budapesten
Teszt jelleggel átalakul Budapest egy részén a közlekedés
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Gyökeres változásra kell felkészüljön az, aki Budapest VII. kerületébe, egészen konkrétan a Belső-Erzsébetvárosba kíván menni - autóval - a jövő héttől.
több helyen parkolási korlátozásokkal, a forgalom irányának megváltoztatásával, valamint a közterek gyalogosoknak, illetve kerékpárosoknak történő visszaadásával találkozhatunk.
Tizenöt budapesti helyszínen indul forgalomcsillapítási mintaprojekt, amely célja a nyugodtabb, tisztább és élhetőbb városrészek kialakítása. Ezek egyike Belső-Erzsébetváros, ahol a Fővárosi Önkormányzat a BKK-val, valamint a VI. és a VII. kerületi önkormányzatokkal közösen az Andrássy út – Nagykörút – Rákóczi út – Károly körút közötti területen csökkenti a gépjármű átjárhatóságot egyes szakaszok forgalmi rendjének megváltoztatásával.A mintaprojekt kedvezhet a kerékpárosoknak is: a biciklivel közlekedők számára egyszerűbbé és biztonságosabbá válik a terület átjárhatósága a csökkent forgalomnak és a kevesebb parkoló autónak köszönhetően.
Augusztus 9-ig, vasárnap estig a Közút Zrt. szakemberei befejezik a munkálatok döntő részét, amelybe beletartozik a mintegy 250 darab új forgalmi tábla felállítása és egyes utcarészek felújítása is. Az intézkedések kiterjednek a sebességkorlátozásra is: Belső-Erzsébetváros nagyrésze Tempo30 besorolás alá kerül.
A konkrét beavatkozások az alábbiak!
Megfordul az utca egyirányúsága az alábbi utcákban:- Káldy Gyula utca: a Paulay Ede utca és a Király utca között a Király utca felé
- Király utca: a Holló utca és a Kis Diófa utca között a Kisdiófa utca (Nagykörút) felé – a kerékpáros forgalom kétirányban engedélyezett marad
- Kis Diófa utca: a Király utca és a Dob utca között a Dob utca felé
- Dob utca: a Kis Diófa utca és a Holló utca között a Holló utca (Kiskörút) felé – a kerékpáros forgalom kétirányban engedélyezett marad
- Nyár utca: a Dohány utca és a Wesselényi utca között a Wesselényi utca felé
- Nagy Diófa utca: a Wesselényi utca és a Dob utca között a Dob utca felé
- Kazinczy utca: a Dohány utca és a Rákóczi út között a Rákóczi út felé
- Wesselényi utca: a Nyár utca és a Klauzál utca között a Klauzál utca (Nagykörút) felé
- Dohány utca: a Klauzál utca és a Nyár utca között a Nyár utca (Kiskörút) felé
- Király utca: a Rumbach Sebestyén utca melletti mélygarázs bejáratától a Károly körútig (csak az engedéllyel rendelkezők hajthatnak be)
- Kazinczy utca: a Király utca és a Dohány utca között (csak a célforgalom hajthat be)
- Az Asbóth utca a Király utca felől. Be- és kihajtás a Madách Imre út felől és felé lehetséges.
- Tempo30 zóna részévé válik az Andrássy út – Nagymező utca – Király utca – Erzsébet körút – Wesselényi utca – Károly körút – Bajcsy-Zsilinszky út által határolt terület, ezen útszakaszok nélkül
- Wesselényi utca: az Erzsébet körút és a Károly körút között
- Dohány utca: a Károly körút és az Erzsébet körút között
- Nagy Diófa utca: a Wesselényi utca és a Dohány utca között
- Nyár utca: a Rákóczi út és a Wesselényi utca között
- Klauzál utca: a Wesselényi utca és a Rákóczi út között
- Akácfa utca: a Rákóczi út és a Wesselényi utca között
- Dob utca: a Carl Lutz-emlékhely és a Kazinczy utca között
- Wesselényi utca: a Klauzál utca és a Nyár utca között a jelenlegi menetirány szerinti jobb oldalon
- Dohány utca: a Nyár utca és a Klauzál utca között a jelenlegi menetirány szerinti jobb oldalon
- Kazinczy utca: a Király utca és a Dohány utca között a korlátozott behajtás miatt
- Király utca: a Rumbach Sebestyén utca és a Károly körút között a korlátozott behajtás miatt
- Asbóth utca: a Madách Imre tér és a Király utca között a jelenlegi menetirány szerinti bal oldalon, valamint a Király utcai torkolatban a jobb oldalon is
Elsőre jól hangzik. Másodikra már annyira nem, ugyanis eddig is nehéz volt megállni ha színházba ment oda az ember, most majd lehetetlen lesz.
El kellene felejteni azt a baromságot, hogy “élhetőbb” lesz egy városrész, ha hazavágják a közlekedést…
Pontosan így van. Rá kéne jönni, hogy egy ekkora város közlekedése egy olyan komplex rendszer aminek egyes részeihez csak úgy lehet hozzányúlni, hogy közben tisztában kell lenni a minden másra kifejtett hatásaival.