Mutatós, vagy mulatós?
BMW 440i vs. Mercedes-Benz C 300 - prémium kabriók egymás ellen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kategóriatársak, mondhatjuk, hogy ellenfelek. Mindkettő német csúcstechnika, és pár másodperc alatt ledobják a tetőt. Nagyjából ennyi a közös bennük, meg persze, hogy polgárpukkasztásra tökéletesek.
Ennél azért lassabb a mozdulat élőben, csak a nyitás nagyjából 20 másodperc a BMW-nek, a Mercedes egyszerűbb és könnyebb szerkezete valamivel gyorsabb, de nem nagy a különbség
Nem egyszerű pártatlannak maradnom, mert a 440i-nek olyan hangja van, hogy még most is elolvadok tőle, már csak azért is azt venném, viszont most érdekesebb kabrió mivoltukban összehasonlítani őket. Míg a BMW keménytetős, a Merci ponyvát kapott, mindkettőnek számtalan előnye van, igazi kabrióélményt mégis a ponyvás megoldás ad. A keménytetőnek megvan az az előnye, hogy zárt állapotban teljes értékű kupéban érezhetjük magunkat. Alapesetben jobban szigetel a vászonnál, viszont esőben semmivel sem kevesebb a zaj odabent. Ugyanakkor lassabban is nyílik néhány másodperccel a Merci tetejénél és nagyobb helyet is foglal. Itt mondjuk van egy olyan furcsa helyzet, hogy a BMW csomagtere még így is nagyobb, alapesetben 480 literes és nyitott tetővel is 370 literes, míg a C-osztály zárt tetővel is csak 360 literes puttonyt kapott, és rettentő szűk a csomagtérnyílása is.
Méretek
BMW 4-es Cabrio | Mercedes-Benz C-Osztály Cabriolet |
|
Hosszúság [mm] | 4638 | 4686 |
Szélesség [mm] | 1825 | 2016 |
Magasság [mm] | 1404 | 1409 |
Tengelytáv [mm] | 2810 | 2840 |
Hely szempontjából bent nagy különbség nincs, négy teljes értékű helyet adnak, persze hátul 180 centinél magasabbak inkább ne próbálkozzanak. Komfortban viszont a Mercedesé a pálya, az első ülések szellőztethetők, a BMW-nél ilyen nem elérhető, pedig nagyon jól jön, ugyanakkor előbbinél az ülés magától előrecsusszan, ha valaki hátra akar beszállni. Körkamerás parkolóasszisztenst is csak a Mercedes nyújt, ahogy légrugós felfüggesztést is. Ezzel mondjuk nem győzött meg, mert az elnyújtott egyenetlenségeket ugyan szépen mozogja ki, de minden egyes tenyérnyi hibán képes volt csattanó hangokat kiadni, míg a BMW sportosra hangolt futóműve épp csak a nagyobb hibáknál sírt fel, de abból se volt annyi, hogy egy kezemen ne tudnám megszámolni. Számomra a BMW sokkal komfortosabb volt, annak ellenére, hogy feszesebb hangolású.
A Mercedes inkább high-tech, mint a BMW, ez mondjuk azért is lehet így, mert évek vannak a két konstrukció között, ez sajnos beülve is egyből megfogalmazódik. A BMW egyszerű műszeregysége között épp csak megbújik egy kis kijelző, amin adatokat váltogathatunk, míg a C-osztálynak okostelefon méretű monitora van a kormány mögött, ráadásul színes, és a grafikája is részletekbe menő. Belül is tökéletesen nyújtja azt, amit a külső sugall, minőségi anyagokból összeválogatott. Parádés formavilágú belterében mindig sztárnak érezhetjük magunkat, orrán a hatalmas csillaggal a virító maszk közepén. A BMW sokkal egyszerűbb formavilága kívül-belül épp csak nyújt valami kis izgalmat a szemnek. Egyszerű középkonzol, fönt egy ágaskodó kijelzővel, semmi olyan részlet, ami komolyabban elvonná a figyelmünket, de az egész tökéletes összhangot sugároz, és minden ott van, ahol lennie kell, vagy ahol épp keresnénk.
Belső méretek (mm)
BMW 4-es Cabrio | Mercedes-Benz C-osztály Cabriolet |
|
Belső szélesség elöl | 1410 | 1390 |
Belső szélesség hátul | 1220 | 1200 |
Belmagasság elöl | 880-960 | 900-990 |
Belmagasság hátul | 930 | 900 |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött | 150 | 170 |
Ülőlap hossza elöl | 520-570 | 520-570 |
Ülőlap hossza hátul | 480 | 450 |
Csomagtér hossza [mm] | 900 | 1100 |
Csomagtér szélessége [mm] | 760-1400 | 950-1280 |
Csomagtér magassága [mm] | 340-470 | 250-400 |
Csomagtér mérete [liter] | 370-480 | 285-360 |
A két autó között leginkább olyan stílusbeli különbség fedezhető fel, ami alapján leginkább preferencia kérdése, hogy kinek melyik szimpatikusabb. A Mercedes kívül-belül lenyűgöz látványával. Míg benne igazából mindegy, milyen vezetni, csak az a lényeg, hogy minden szem ránk szegeződjön, addig a BMW a vezetési élményével küld padlóra. Hosszan időztem a Mercedesben, mire elindultam vele, mindent át kellett néznem, mert csodás. A BMW-t viszont alig vártam, hogy beindíthassam és végre úton legyek vele, komolyabban csak másnap reggel kezdtem vizsgálgatni a kocsit. Az biztos, hogy aki szeret vezetni, az az utóbbit választja. Az üléspozíció tökéletes, mélyen ülünk benne, egészen hátratolható az ülés, mert a kormányt is hosszan magunkra húzhatjuk. Minden pillanatban arról szól, hogy a sofőr jól érezze magát.
Műszaki adatok, árak
BMW 440i Cabrio xDrive | Mercedes-Benz C 300 Cabriolet |
|
Hengerűrtartalom [cm3] | 2998 | 1991 |
Hengerek/szelepek száma | 6/24 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | automata/9 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 326 (5500) | 245 (5500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 450 (1380-5000) | 370 (1300-4000) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 5,4 | 6,4 |
Végsebesség [km/h] | 250 | 250 |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 10,3/6,1/7,6 | 8,9/6,0/7,1 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 165 | 161 |
Menetkész tömeg [kg] | 1850 | 1690 |
Menetzaj 50 km/h-nál [dB(A)] | 56 | 60 |
Menetzaj 90 km/h-nál [dB(A)] | 64 | 64 |
Menetzaj 130 km/h-nál [dB(A)] | 70 | 69 |
Alapár (Ft) | 18 443 600 | 15 662 910 |
Tesztautó ára (Ft) | 24 531 300 | 23 986 490 |
Na tessék, csak elfogult lettem a végére. Van még pár ütőkártyája a BMW-nek, például hogy piszkosul masszív, minden kanyart tűpontosan vehetünk vele, és közben semmi nem vonja el a figyelmünket. A Mercedesről sajnos ez nem mondható el, valahonnan folyamatosan adott zajt, mindig épp ahonnan kedve volt, de a napellenzők és főleg a baloldali A-oszlop borítása állandóan társalogtak. Szörnyű dolog ezt hallani egy még szinte zsír új kocsiból, ami ráadásul a 24 millió forintot kergeti. Az is igaz, hogy frissebb konstrukció a BMW-nél, később biztos megoldják ezt a merevségi problémát, viszont a BMW szinte csúcsfelszereltségével sem volt sokkal drágább. Hasonló motorral meg végképp kevesebbért hazavihető, több élményt nyújt, minőségi anyagokból, egyszerűbb tálalásban. Mindkettő sokat mutat, de a Merci csillogása kilométerekről kiborítja az irigykedőket. Akinek ez kell, egyértelmű a döntés, aki mókát keres, az a BMW-hez menjen.
Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy mindkettőt nemrég tesztelték külön-külön. Az meg, hogy én nem írtam kommentet, az érdeklődés teljes hiánya miatt volt:)
Két remek verda, nagyobb kommentáradatra számítottam… 🙂
Én talán a Mercit választanám, bár én tipikusan nem ilyen autóknál kötök ki… 🙂
Hát ez a BMW gyönyörű!