Nem fog újjászületni a Mazda RX-8

Utód nélkül marad a Mazda RX-8, emléke azonban örökké él

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jól jegyezze meg az RX-8-as adta élményt az, akinek már volt szerencséje hozzá, ugyanis az egyedi modellnek nem lesz utódja.


Öngyilkos ajtós, középső tetőoszlop nélküli karosszériájával és bolygódugattyús motorjával is unikum volt a 2003-2012 között gyártott Mazda RX-8, s bár több olyan korábbi hír is felmerült, hogy készülőben van az utódja, azokat a pletykákat most mind áthúzta a márka elnöke, Masamichi Kogai.
Hirdetés
Az Automotive News számára adott interjúban Kogai szan egyértelműen kijelentette, hogy nincs tervben az RX-8 utódlása, a cég inkább a jelenleg is futó Skyactiv technológiás, nagyobb példányszámú, elérhetőbb modellekre összpontosít, s inkább jelenlegi kínálatát kívánja tovább finomítani, ugyanis az már most is kellően széles - érvelésük szerint.

Alacsony példányszámú, drágább modellek helyett tehát a nagy sorozatban eladható modellek szerepelnek a márka terveiben. Érthető, ugyanakkor nem egy konkurens költ olyan sorozatokra, amelyeknek leginkább az az értelme, hogy a tömegmodelleket eladják. A Mazda - nem véletlenül - úgy vélekedhet, hogy autóik önmagukat is eladják. Friss és kelendő a Mazda3 és a Mazda6, szinte még meg sem érkezett az új Mazda2, a családosok pedig már vághatják a centiket, hogy a Mazda5-ből is megérkezzen a Skyactiv generáció. Utóbbira még várni kell, november második felében, a Los Angeles-i Autószalonon a teljesen új CX-3, valamint a Mazda6 és a CX-5 frissítése debütál, jövőre azonban talán az új Mazda5 is befuthat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 00:36
    Permalink

    Az MX3ban 1.8as volt (igaz V6!!!!), az MX6 kapott 2.5öst.

    Bármi jobb lett volna mint az az idi*ta Wankel. Kisturbós, nagyszívós tökmindegy.

    Ráaádásul mivel olcsón adták Európában is sok fogyott belőle.

    Érdemes elolvasni a népítéleteket…

  • 2017.10.29. at 00:36
    Permalink

    mielőtt beindul a flame war: http://auto.indavideo.hu/video/Mire_figyelj_ha_Mazda_RX-8-at_veszel?utm_source=flash&utm_medium=watchoninda&utm_campaign=videoplayer

    A magam részérÅ‘l sajnálom az RX8-at elcseszték a Wankel motorral. A féke felfüggesztése futóműve parádés olyat kanyarodik, hogy beszarsz és a dizájn is bejön de az a *** motor… hát azért nagy kár. Egy 2-3 liter közötti pörgÅ‘s szívómotorral többre mentek volna (lásd. Honda S2000) A Wankel motorok viszonylagos megbízhatatlansága csak egy dolog de, hogy még annyit is eszik mint a jóval nehezebb állandó összkerékhajtású turbós WRX STI az már tényleg kabaré kategória. Ha az MX3-ba bele bírtak rakni egy 2.5 V6 motort az RX8-ba miért nem került mondjuk egy 2.5 V6 szívómoci? Az alapok rég megvoltak mivel a mazdának többféle 2.5 V6 motorja is van/volt (KLG4, KLZE J-Spec, stb.) csak picit fejleszteni kellett volna rajta és kész.

  • 2017.10.29. at 00:36
    Permalink

    Sok gond volt velük, meg az olajat is zabálják, de azért komplett motorcseréről nincs szó, csak egy komolyabb felújításról. 🙂

Vélemény, hozzászólás?