Nem hiszed el, hogyan készülnek az új BMW-k

Elstartolt a 8-as BMW gyártása, fergeteges megoldásokkal folyik az összeszerelés

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Július első napjaiban elindult az új 8-as sorozat gyártása. A dingolfingi üzem munkásait VR szemüvegekkel oktatják, okosórát viselnek és önjáró robotokkal dolgoznak össze.


Célegyenesbe ért a BMW legújabb kupéja, az alig egy hónapja bemutatkozott 8-as sorozat, elindult a gyártás. Július első napjaiban gördültek le az első példányok, a dingolfingi gyártósoron dolgozókat különlegesen felkészítették előtte. Az üzemben készül az 5-ös és 7-es sorozat, így a luxusszedánokra voltak berendezkedve eddig is. Az összeszerelő munkások virtuális valóságban VR szemüvegeken keresztül ismerhették meg a 8-as minden apró részletét, 3D-s modelleken láthatták a legapróbb megoldásokat is.
Hirdetés

Az üzem hatékonyságát és fejlettségét jelzi, hogy önvezető robotjárművek hordják a megfelelő alkatrészeket az állomásokhoz. A munkások kesztyűjükkel egybeépített vonalkód-leolvasót használnak, így az eszközt nem kell folyton letenniük. Továbbá okosórát viselnek, melyen több információ mellett arról is kapnak értesítést, ha a futószalagon különleges felszereltségű autó érkezik, amire kimondottan figyelni kell összeszerelésnél. A 8-as gyártásának folyamatait a dingolfingi üzemben végzik, még az opciósan választható nedvespréseléssel készülő karbonszálas tetőt is itt készítik, amivel a 8-as az első nagy darabszámban sorozatgyártott karbontetős BMW. Az új kupé 4,4 literes 570 lóerős V8-assal, vagy sorhatos, négyturbós dízellel novemberben kerül piacra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?