Nem jött össze a trónfosztás: a Sandero behúzta a márciust is!
Rendkívül szorosan alakult a márciusi újautó-piacon a verseny, csupán 85 példány döntött
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Előzetesen úgy tűnt, a Sandero egyeduralma márciusban véget ér, viszont a Dacia fordítani tudott. Így a alakult a top 10-es lista!
| Típus | Eladott példányszám (2025. 03.) (db) | Változás 2024-hez képest (2024. 03.) (db) | |
| 1. | Dacia Sandero | 25 402 | -1013 |
| 2. | Peugeot 208 | 25 317 | +1686 |
| 3. | Nissan Qashqai | 24 070 | -986 |
| 4. | Renault Clio | 23 460 | +66 |
| 5. | Volkswagen Golf | 21 513 | -4437 |
| 6. | Volkswagen T-Roc | 21 030 | +46 |
| 7. | Volkswagen Tiguan | 20 976 | +3935 |
| 8. | Opel Corsa | 20 437 | +1567 |
| 9. | Ford Puma | 19 223 | +49 |
| 10. | Peugeot 2008 | 19 202 | +850 |


Siralmasak a számok – C-szegmensben egyedül a Golfból és Octaviából tudnak stabilan ~20.000 db/hó körüli példányt értékesíteni. Minden más típus 10-15.000 db/hó környékén mozog, ha épp nem a megszűnés szélén áll. Pedig tudjuk, hogy a gyártási kapacitás a duplájára is elég lenne. Összehasonlításképp a 2000-es évek elején Ford Focusnál, Opel Astránál vagy Peugeot 307-nél is csak úgy röpködtek a 30-40-50 ezres eladási adatok.
D-szegmens még inkább kuka – 3-as BMW vezet, a többi legfeljebb porfogó a kereskedésben.
Sportautók és kabriók gyártási száma kb. az automobilizmus hajnalára emlékeztet.
A SUV-ok is már csak piaci arányokat tekintve állnak jól, eladási számokban ott sincs sok sikertörténet.
Nem mintha sajnálnám a Sanderótól a koronát, mert racionális autó, de ha ez még pár évig így marad akkor a 2020-as évek európai autópiaca történelmi giga-válságként fog beíródni az almanachokba.