Nem mindegy hogyan hűt a légkondi

Fokozott karbantartást igényel az utólagos klíma

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A gyári légkondicionálók akár évekig hibamentesek lehetnek, az utólagosan beépítettek azonban komolyabb törődést igényelnek.

Nem először vesszük elő a légkondicionáló karbantartásának témáját, hiszen, mint azt korábban már írtuk, a rendszerben kialakulni és burjánozni képes legionella baktérium akár életveszélyes fertőzést is okozhat. Eddig azonban egy fontos részletet nem említettünk, hiszen viszonylag speciális kérdéssel találkoztunk az eladósorba került, céges Renault Cliónk gatyába rázása során.
Amikor a nyár elején néhány napig használtam a háromajtós haszonjárművet, légkondiját nem találtam túl acélosnak, el is vittem a lámpapolírozásával is brillírozott, klíma-specialista Hüllő Kft-hez, hogy egy nyomáspróbával ellenőrizzék a rendszert. Mind utóbbi, mind pedig az utastéri, hőmérős rendszer-ellenőrzés során jó eredményt mutatott a kisautó klímaberendezése, azonban a kiváló orrú srácok azonnal rávilágítottak, hogy valójában az én szervezetem tiltakozhatott a légkondi hosszabb járatása ellen, és vélhetően ezért kapcsoltam azt ki, még mielőtt komolyabb hűtésbe kezdhetett volna. A Clio szellőzőrostélyaiból ugyanis kissé keserű, vélhetően baktériumokkal teli levegő jött. A diagnózis tehát egyértelmű volt: a töltés és a hűtőteljesítmény rendben, de azonnali pollenszűrő-csere kell! És itt jön elő a turpisság, az utólagosan beépített légkondicionálókhoz a legtöbb esetben helyhiány miatt nem tudnak pollenszűrőt beépíteni. Ebből következően az egyebek mellett a baktériumok megfogására hivatott filter nélkül a nem gyári légkondicionáló az átlagosnál jóval gyakrabban igényel komoly tisztítást.
Hirdetés

Ahogyan azt már korábban több alkalommal is írtuk, lehet próbálkozni az áruházakban kapható spray-kel is, de a legjobb hatást a profi, erre specializálódott, a rendszereket teljesen szétszedő és masszívabb vegyszerekkel kezelő műhelyek adhatják. Én például egy percig nem gondolkodtam, hogy ha már eleve ott az autó a Hüllő Kft-nél, akkor rájuk bízom a munkát - a masszívabb baktérium-tenyészetek felszámolását eleve nem lenne érdemes megpróbálni házilag felszámolni. A mintegy egy napos tisztítás náluk nettó 8500 forint. A kezelés során az összes légjáratot teljes mértékben por- és fertőzés-mentesítik, az eredmény pedig tényleg orral érezhető, immár a Clio légkondija is üde levegőt fúj, és ezáltal valóban elegendőnek tűnik a hűtőteljesítmény is, hiszen nem késztet a rendszer kikapcsolására a kellemetlen szag.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?