Nem mindegy hogyan hűt a légkondi
Fokozott karbantartást igényel az utólagos klíma
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A gyári légkondicionálók akár évekig hibamentesek lehetnek, az utólagosan beépítettek azonban komolyabb törődést igényelnek.
Amikor a nyár elején néhány napig használtam a háromajtós haszonjárművet, légkondiját nem találtam túl acélosnak, el is vittem a lámpapolírozásával is brillírozott, klíma-specialista Hüllő Kft-hez, hogy egy nyomáspróbával ellenőrizzék a rendszert. Mind utóbbi, mind pedig az utastéri, hőmérős rendszer-ellenőrzés során jó eredményt mutatott a kisautó klímaberendezése, azonban a kiváló orrú srácok azonnal rávilágítottak, hogy valójában az én szervezetem tiltakozhatott a légkondi hosszabb járatása ellen, és vélhetően ezért kapcsoltam azt ki, még mielőtt komolyabb hűtésbe kezdhetett volna. A Clio szellőzőrostélyaiból ugyanis kissé keserű, vélhetően baktériumokkal teli levegő jött. A diagnózis tehát egyértelmű volt: a töltés és a hűtőteljesítmény rendben, de azonnali pollenszűrő-csere kell! És itt jön elő a turpisság, az utólagosan beépített légkondicionálókhoz a legtöbb esetben helyhiány miatt nem tudnak pollenszűrőt beépíteni. Ebből következően az egyebek mellett a baktériumok megfogására hivatott filter nélkül a nem gyári légkondicionáló az átlagosnál jóval gyakrabban igényel komoly tisztítást.
Ahogyan azt már korábban több alkalommal is írtuk, lehet próbálkozni az áruházakban kapható spray-kel is, de a legjobb hatást a profi, erre specializálódott, a rendszereket teljesen szétszedő és masszívabb vegyszerekkel kezelő műhelyek adhatják. Én például egy percig nem gondolkodtam, hogy ha már eleve ott az autó a Hüllő Kft-nél, akkor rájuk bízom a munkát - a masszívabb baktérium-tenyészetek felszámolását eleve nem lenne érdemes megpróbálni házilag felszámolni. A mintegy egy napos tisztítás náluk nettó 8500 forint. A kezelés során az összes légjáratot teljes mértékben por- és fertőzés-mentesítik, az eredmény pedig tényleg orral érezhető, immár a Clio légkondija is üde levegőt fúj, és ezáltal valóban elegendőnek tűnik a hűtőteljesítmény is, hiszen nem késztet a rendszer kikapcsolására a kellemetlen szag.
Ez nem minősűl reklámnak,hogy ennyiszer kell hangsulyozni a cikkben a kft nevét?