Nem szép, de vonzó. Íme az új Subaru WRX
Subaru WRX: 268 LE, 350 Nm
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Los Angelesben leleplezték az új Subaru WRX sportmodellt. Motorja egy új, természetesen turbós, de csak 2,0 literes boxer.
Frankfurtban még nagyon menő volt, Los Angelesre ilyen kevésbé látványos lett, igencsak subarus maradt a WRX. Úgy hírlik, csak négyajtósként lesz kapható
Szolid szárny, dupla-dupla kipufogó, diffúzor, fekete felni 235/45 R17-es gumikkal. Lesz már 6 sebességes manuális és fokozatmentes, kézzel is bütykölgethető Sport Lineartronic CVT-váltó a szimmetrikus összkerékhajtás és a... és a nem 2,5, hanem csak 2,0 literes, a Forester XT-ből származó boxer turbómotor mellé. Teljesítmény? Sok is, meg nem is, megítélés kérdése: 5600-as percenkénti fordulaton 268 LE. A nyomaték kerek 350 Nm már 2000-től. Gyorsulás 0-ról 100-ra 5,5 (CVT-vel 6) mp
Echte subarus csendélet Dunlop SP Sport Maxx RT papucsokkal. Egyébként még elektromos lett a szervokormány, merevebb a kasztni, nagyobb a fék, nyomatékvektor-szabályzás segít kiküszöbölni az alulkormányzottságot (a Subaru szerint ilyen jól kezelhető WRX még nem volt), keményebb STi verzió később várható
A nem Impreza, csak simán WRX manuális váltóval fix 50:50-es arányban osztó központi diffivel jön, a CVT-s ellenben változó nyomatékelosztású alapból 45:55-tel. Lesz háromféle vezetési mód, a CVT-t is kétféle programra programozták. A powerdome-ot jobban besüllyesztették a géptetőbe, keskenyítették és át is helyezték az A-oszlopot, lejjebb építették a műszerfalat az akadálymentesített kilátás érdekében. A beltérre vonatkozóan jobb anyagminőségről, a 25 mm-rel növelt tengelytávnak hála több helyről, öblösebb csomagtérről (nem számszerűsítve), nagyobbra nyitható üvegtetőről, szép színes LCD-kijelzőkről, pazar sportülésről, csapott aljú volánról és olyan extrákról ír a sajtóanyag, mint harman/kardon hifi, kulcs nélküli nyitás/indítás, navigáció, okostelefon-kompatibilitás, stb.