Önmagukat pihentetik az automata Volvók
Start-stop rendszer kerül minden automata Volvóba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Eddig a leálláskor az automata váltóban megszűnÅ‘ olajnyomás gátolta a rendszer beépÃtését, de ezt a problémát immár a Volvo is áthidalta.
A Volvo eddig csak manuális váltóval felszerelt tÃpusaihoz kÃnálta 8-10 százalékos CO2-kibocsátás csökkenést garantáló start-stop technológiáját, de mostantól már a hatfokozatú Geartronic automatával felszerelt modellek is megkapják ezt a technikát.
A technológia eddig is alapáron került a Volvo nagy, kézi váltós modelljeibe (leszámÃtva a T5-motorosokat), és mostantól az új S60, V60, V70 és S80 automata váltósát választóknak sem kell lemondani a megoldásnak köszönhetÅ‘ spórolásról és tisztább üzemrÅ‘l. A kétliteres D3 turbódÃzel esetében 10 g/km-es CO2- és 0,4 l/100 km fogyasztáscsökkenést eredményez a berendezés beszerelése.
Eddig azért nem lehetett automata váltóhoz kapni a start-stopot, mert a motor leállÃtásával az automatában keringÅ‘ olajnyomás is visszaesett, ennek kiküszöbölésére immár nem a fÅ‘tengelyrÅ‘l, hanem külön villanymotorral hajtják a váltó olajszivattyúját. Az automata modellekben nem a kuplung lenyomása, hanem a benyomott fékpedál felengedése aktiválja újra a motort.
Gyári mérés szerint a CO2-kibocsátás és a fogyasztás 8-10 százalékos csökkenését jelenti a berendezés megjelenése
A technológia eddig is alapáron került a Volvo nagy, kézi váltós modelljeibe (leszámÃtva a T5-motorosokat), és mostantól az új S60, V60, V70 és S80 automata váltósát választóknak sem kell lemondani a megoldásnak köszönhetÅ‘ spórolásról és tisztább üzemrÅ‘l. A kétliteres D3 turbódÃzel esetében 10 g/km-es CO2- és 0,4 l/100 km fogyasztáscsökkenést eredményez a berendezés beszerelése.
Eddig azért nem lehetett automata váltóhoz kapni a start-stopot, mert a motor leállÃtásával az automatában keringÅ‘ olajnyomás is visszaesett, ennek kiküszöbölésére immár nem a fÅ‘tengelyrÅ‘l, hanem külön villanymotorral hajtják a váltó olajszivattyúját. Az automata modellekben nem a kuplung lenyomása, hanem a benyomott fékpedál felengedése aktiválja újra a motort.