Örömhír! Léteznek még rendes, nagy limuzinok!

Kipróbáltuk a kombi után a lépcsőshátú Superbet is. Nem csalódtunk!

Mivel a többség a kombit vette, így a Volkswagen a kilencedik generációs Passatból már nem gyárt limuzint. Szóval aki hasonló méretű és kvalitású szedánt szeretne, a testvérmodell Superb képében találja meg az igazit.

A városi terepjárók uralta világban a gyártók sorra végzik ki az egyéb karosszéria kiviteleket, így mára kombiból és szedánból sincs bőségzavar az európai piacon. A vásárlói igények változása miatt a kilencedik generációs Passatból sem készül limuzin – csak kombi - ellenben a testvérmodell Superb tarja magát, és a negyedik nemzedékből is kapható a lépcsőshátú. Talán ezzel is magyarázható, hogy a formatervezők nem vállaltak nagy rizikót, nagyjából maradtak a jól ismert vonalak, de érezhetően modernebb megjelenéssel büszkélkedhet az új Superb.
Hirdetés
Bár a külső konzervatív, az utastérben megszámolni is nehéz, mennyi új és innovatív megoldással rukkolt elő a Škoda. Még mielőtt azonban ezekre rátérnék, vessünk egy pillantást a műszerfalra, hiszen gyökeresen átalakult. Az óracsoport helyén egy 10 colos digitális műszeregység bújik meg a napellenző alatt, középen pedig egy óriási, 13 colos érintőképernyő (alapból 10 colos jár). A multifunkciós kormány is kiváló tapintású, megfelelő a karima vastagsága. Mivel a középkonzolon mindent a helykínálat oltárán áldoztak fel, ezért a hétfokozatú DSG váltó kapcsolója a kormány mögé vándorolt. A helyén méretes tárolórekeszek sorakoznak, a műszerfalba elrejtve pedig egy 15 wattos telefontöltő pad is megjelent. A kartámaszban külön rekesz jut a napszemüvegnek, a bankkártyának, de még egy aprópénz tartót is kialakítottak, nem beszélve a parányi kivehető tárcáról, amelyen a képernyőtisztító hasáb található. Az első üléssor szenzációja mégis az óriás tablet alatt látható. A hivatalosan Smart Dials névre hallgató kezelőszerv három 32 milliméter átmérőjű tekerőgombból áll. A két szélső segítségével a hőmérséklet, illetve az ülésfűtés állítható (valamint az üléshűtés az ezzel felszerelt autókban), a középső pedig hat funkciót is képes önmagában ellátni. Itt állítható többek között az üzemmód, a multimédia hangereje, a klímaventilátorok intenzitása, de ugyancsak ezzel a tekerővel lehet a gyári térképen nagyítani. Elsőre talán bonyolultnak tűnik, viszont nagyon könnyen megszokható. Természetesen az új Superb is bővelkedik a „Simply Clever” megoldásokban. Ha a vásárló minden extrát kér az autójába, akkor nem kevesebb mint 28 ilyen funkciót számolhat össze. Közöttük olyan apróságnak tűnő, de a mindennapok autóhasználatát valóban megkönnyítő dolgokat, mint például a szélvédőmosó folyadék nyílásához elhelyezett tölcsért, az üzemanyagtartály nyílásához erősített jégkaparót, vagy az első ajtókban megbújó esernyőt. Ennél egy fokkal érdekesebb megoldás a hátsó fejtámlák kialakítása, amelynek két vége lehajtható, így kitámasztva az aludni készülő utas fejét. Az „alvó csomaghoz” még külön takaró is jár, igényes csomagolásban.
Hirdetés
Motorfronton továbbra is elérhető a 2,0 literes, 4 hengeres Volkswagen TDI elrőforrás, első- vagy összkerékhajtással, míg a benzinesek közül 1,5 vagy 2,0 literes lehet alternatíva. A kisebb lágy hibrid is lehet, sőt konnektoros hibridként is kapható. Mivel Portugáliában már kipróbáltuk a dízelmotort az L&K felszereltségi szintű Superbet vezetve, ezért most a 2,0 literes, benzines, összkerékhajtású autót vettük jobbra szemügyre Selection csomaggal. A 265 lóerős, 400 newtonméteres nyomatékkal rendelkező erőforrás remekül szuperál a hétfokozatú DSG váltóval kiegészítve. Ereje bőven elegendő a dinamikus autózáshoz, Comfort módban a hangszigetelés miatt alig hallani a dízelmotort, Sportban viszont magasabb fordulatszám-tartományokban is üzemel, így már a kerregés is hangosabb. A futómű hangolása a kemény és a lágy között helyezkedik el az arany középúton. Az úthibákat szépen kimozogja, és a tempós kanyarokban is stabil, megfelelő mennyiségű visszajelzést ad.
Az új Superb motorválasztéka
Motor Teljesítmény (lóerő) Nyomaték (newtonméter) Váltó Hajtás üzemanyagtartály (liter)
1,5 TSI mHEV 150 250 7 fokozatú DSG elsőkerék-meghajtás 66
1,5 TSI pHEV 204 350 6 fokozatú DSG összkerékhajtás 45
2,0 TSI 204 320 7 fokozatú DSG elsőkerék-meghajtás 66
2,0 TSI 265 400 7 fokozatú DSG összkerékhajtás 66
2,0 TDI 150 193 7 fokozatú DSG elsőkerék-meghajtás 66
2,0 TDI 193 400 7 fokozatú DSG összkerékhajtás 66
Hirdetés

Az új Superb limuzin árai már megtalálhatóak a magyar konfigurátorban is. A belépő szintű modellért Essence felszereltségi csomaggal minimum 14,3 millió forintot kell kifizetni. A Selection sem jelent túl nagy ugrást, hiszen 15,1 millió forintról indul a vételára, ellenben az L&K csak 18 millió forint felett vihető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.06.07. at 09:22
    Permalink

    Objektiv tapasztalatok érdekelnének: Ma 2024-ben egy 1.5 TSI+DSG mennyit bír kockázat nélkül?
    Magyarán, ha befektet az ember egy ilyenbe: 5-6 évet, 150.000km-t kibír?? Csak kötelező szervizzel természetesen.

    • 2024.06.10. at 18:01
      Permalink

      Bármely jó ismerős autószerelőt kérdeztem milyen automatát vegyek, válasz: semmilyet.
      Volt Opeles easynk, én utáltam asszony szerette, nem volt vele gond asszem 60e alatt.
      Volt hagyományos hidrós “fosrönó”, szerintem még mindig azok a legjobbak, 120 e alatt 1x volt 110 ezres olajcsere + két szenzor csere.
      Most cvt, 50e alatt semmi, én utálom asszony szereti.
      A dsg-ről amióta létezik mindig lebeszélnek, de ha automatája van valakinek, mindig legyen plusz 1-1,5 millája esetleges váltó javításra, mindegy melyik cég váltójáról van szó.

  • 2024.06.07. at 18:46
    Permalink

    Ennek a többszörösét is kibírja szerintem. Korábbi munkahelyemen Octaviák voltak nagy számban, TSI motorral. Én 3 év alatt mentem vele 100 ezer km-t nulla problémával, pedig 90%-ban két üzemmódja volt, az autópálya nem lassan és a pesti dugó. Ez a két leggyilkosabb, de nem volt semmi gond. A cégnél 60-70 ilyen kocsi volt, nem lehetett hallani, hogy bárkinek is gondja lett volna. Ráadásul a fogyasztása is teljesen vállalható, 7 liter alatt kijön, ha normálisabb körülmények között használja valaki, akkor 6 liter körül van (bár a Superb nagyobb kasztni). Ár-érték arányban a Skoda nagyon jó. A TSI motorokkal nincs gond, kiforrott technika és ma már annak is örülni kell, ha 4 hengeres motort kapsz egy kocsihoz.

  • 2024.06.07. at 21:48
    Permalink

    Az eladó szerint kb. 2 éves korában értesítést kapok a kijelzőre, hogy esedékes a szerviz, ez az idő nekem túl hosszúnak tűnik. És mennyibe fog ez kerülni, kérdeztem? kb. 200, volt a válasz.

    • 2024.06.08. at 14:26
      Permalink

      A szerviz periódus 2 év vagy 30 ezer km. Ma már szinte minden autónál így van ez. A kb. 2 évet meg azért mondta a szervizes, mert nincs kőbe vésve sem a 2 év, sem a 30 ezer km, hanem az autó érzékeli, hogy mikor szükséges a szerviz. És ha szükséges, akkor jelzi. A 200 ezer Ft is normális egy szervizre. Még ha ez soknak tűnik is. Az utóbbi időben az infláció okán jelentősen emelkedtek a bérek és a rezsi is. Második autónk egy Renault Capture, ami egy kisebb kategóriájú olcsóbb autó, de ot is közel hasonlóak a szerviz költségek (igaz mi nem fizetünk, mert megvettem 5 évre előre jelentős kedvezménnyel).

  • 2024.06.08. at 15:57
    Permalink

    Alapveően 1 milliót is kibírhatnak ezek. A TSI már kiforrottabb, 150 km-el akár még bejáratós is lehet a megfelelő karbantartásokkal.
    A DSG más tészta ott 200ezer felett sokkal nagyobb a kockázat de nem úgy mint a Powershift és társainál mert a VW konszernen belül készíti a vátóját vagy ha nem akkor komplett szerviz és felújító készlet van hozzá ha jól tudom. De ezt a VW szakik tudják igazán… és az árkat is bár kinek mi a sok jó kérdés..

    • 2024.06.08. at 23:15
      Permalink

      Így van egyetértek. Bár a DSG-vel nincs tapasztalatom, de akinek korábbi munkahelyemen ilyen kocsija volt, nem panaszkodtak rá. Ha csak 200 ezer km után kell felújítani, az szerintem vállalható. És rendes váltónak tűnik, ellenben a nyúlós, érzéketlen, a motort feleslegesen pörgető CVT-kkel.
      Szerintem a Skoda abszolút jó választás.

    • 2024.06.09. at 14:06
      Permalink

      Sok ilyet nem láttál az biztos. A TSI motorokkal esetleg addig fordultak elő problémák, amíg a korai vezérműláncos változatokkal szerelték az autókat. De ez még 2014 előtt volt. Utána sok mindent változtattak a konstrukción, a vezérműláncot szíjra cserélték, illetve megszűntették a korábban néhány esetben kokszosodást okozó problémát is. Azóta nem nagyon hallani olyat, hogy a TSI motorokkal bármilyen gond lenne. Ma már az egyik legjobb választás a TSI. A DSG váltó sem egy mai darab, tehát bőven volt idő javítani a hibáit. Én nyugodtan megvenném a Skodát TSI-vel és DSG-vel. Nem véletlen, hogy nagyon sok cég vesz Skodákat.

  • 2024.06.10. at 15:20
    Permalink

    Tanulságos volt a kérdés felvetésem: Csak általános sztereotipiák pro és kontra. Egyetlen egy olyan komment sem jött, hogy : ” Magán személyként vettem x éve, és minden ok “. Eddig is úgy gondoltam, hogy inkább cégek veszik, mert nekik nem gond, ha bukó költség a meghibásodás, és a fokozott szerviz igényesség miatt. Úgyis cserélik pár év után.

    • 2024.06.14. at 17:03
      Permalink

      Éppen azért veszik a cégek, mert megbízható. És a cégeknek sem mindegy, hogy mennyit költenek az autókra. Jelenleg egy kis cégnél dolgozom (35-40 fő), és a tulajdonos azért vesz újabban Skodákat, mert a legjobb ár/érték arányúnak tartja. A Bp-i központ mellett vidéki szervizeink is vannak 6 megyeszékhelyen. Van olyan szervizes kolléga, akihez 4 megye tartozik, évente 40-50 ezer km-t megy. Ott nagyobb gond jelentene, ha egy autó napokra kiesne, mint a szerviz számla. De nem esik ki, mert nincs gond velük. Amúgy meg éppen azok a jó autók, amiket céges használatra vesznek, mert ott általában sokat mennek, jobban próbára vannak téve az autók, mint ha csak egy család használná.

  • 2024.06.11. at 14:29
    Permalink

    Magánszemélyként, első tulajdonosként használok egy 2017.03. havi VW Passat variant 1.4 TSI DSG-t, 128356km van az autóban. Tehát 7 éve és 3 hónapja, és minden ok. Engem is “riogattak” mielőtt megvettem, meg azóta is……. huhuhúúúú ” a VW csoport 3 betűs rövidítéseit(TSI, DSG, ACT, stb.) kerüld el nagy ívben”. Szóval, nekem eddig minden rendben van a motorral a váltóval, és az autóval is. Évenkénti szerviz a márkaszervizben, mindent megcsinálnak szakszerűen garanciával, és nincs gondom. Írogatni mindenfélét, meg azt hallottam, hogy…, meg úgy tudom, hogy…, meg azt olvastam, hogy……… ja, én meg saját tapasztalatból írtam amit írok.

    • 2024.06.14. at 17:06
      Permalink

      2 év vagy 30 ezer km. Egy korábbi munkahelyemen évente 35-40 ezret mentem egy Ocatviával, ott általában 9-10 hónap után kellett szervizbe mennem, mert akkor értem el a 30 ezer km-t. De aki keveset megy (pl. évi 10-12 ezer km), annak csak a 2 év leteltekor kell szervizbe mennie. Azt nem tudom, hogy a VW és a Skoda mennyiben tér el (ha eltér egyáltalán).

    • 2024.06.18. at 16:58
      Permalink

      Nagyon sok autóban, alapból -gyárilag- az az alapbeállítás, hogy -használatfüggőszervízintervallum-. Ez azt jelenti, hogy LongLife olaj, és az autó figyel, elemez és jelzi, hogy mikor esedékes a szerviz. Ez adott esetben akár kb. 2 év, vagy akár 30-40E km is lehet. Ez autónként és használttól függően változó. Ez ezel az autóval is így volt. Aztán az első szerviznél, kérdezték, hogy maradjon-e továbbra is így? Kérdezetm, mit javasol. Válaszoltak, pro- és kontra. S ezek után választottam tudatosan az évenkénti szervíz lehetőséget. Laikusként azt mondom, hgy jobban “örül az autó” ha évenként friss olajat kap.

Vélemény, hozzászólás?