Ötméternyi tömény luxus – Lexus RX L

Európában az első hétszemélyes Lexus az RX L

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A japán luxusmárka mérnökei több mint tíz centiméterrel nyújtották meg a Lexus RX karosszériáját, hogy még két ülést beszerelhessenek.


A luxus szabadidő-autó megnyújtása olyan jól sikerült a formatervezőknek és a mérnököknek, hogy a változás szinte alig látszik első pillantásra. A legfeltűnőbb a hátsó ablak átalakulása, ugyanis az meredekebb szögben áll a helyén, de a laikus személő számára ez sem nagyon feltűnő, más pedig nem nagyon árulkodik, hiszen a dizájn többi része változatlan. Az RX L orráról a Lexus jellegzetes orsó formájú hűtőrácsa köszön vissza, hátul pedig ismétlődik a forma a csomagtér fedelére rajzolt domború vonalakkal.
Hirdetés

Az L betűvel jelölt változat egészen pontosan 110 milliméterrel nőtt nagyobbra, mint az ötszemélyes, így a teljes hossza kereken öt méter. Az autó szélessége maradt 1895 milliméter, a magassága pedig 1700 mm-re nőtt, ami szintén a leghátsó sor utasainak kedvez. Viszont ezek az utasok csak akkor lehetnek felhőtlenül boldogok ott leghátul, ha még csak kisgyerekek.

A harmadik sor üléseinek elérését megpróbálták könnyíteni úgy, hogy a második sor ülésének oldalán elhelyezett kart megérintve az üléstámla előre dől, és az ülés előrébb siklik.

Ráadásul az ülést úgy alakították ki, hogy a be- vagy kiszálló utas ruhája ne akadjon be semmilyen kiálló alkatrészbe, de még így is érződik, hogy a kicsi emberpalánták számára alakították ki a helyet. Viszont a hátra szoruló gyerekek is kapnak két pohártartót a két ülés között, illetve a háromzónás klímaberendezést is kezelhetik saját igényeik szerint, a bal oldali ülés mellett elhelyezett kapcsolókkal.
Lexus RX L - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
5000 1895 1700 2790 176-591-1656

A praktikumot növeli, hogy a leghátsó ülések egy gombnyomással összecsukhatók vagy épp kiemelhetők. A második sor ülései 40:20:40 arányban osztottak, és az RX L hosszabb kialakításának köszönhetően 150 milliméteres pályán mozgathatók, így a leghátsó ülésekkel együtt ledöntve óriási csomagtér állhat rendelkezésre.

Az RX L-hez extraként „intelligens” csomagtérajtó is rendelhető. Ezzel a megoldással elég a kezünket a hátsó Lexus embléma fölé tartani (megérinteni sem kell) és az ajtó máris nyílik.

Elöl a helyzet változatlan. Maximális kényelem vár a vezetőre és a mellette helyet foglaló utasra. Az ergonómiára nem lehet panasz. Az audiorendszer és a klímaberendezés kezelőpaneljeit például világosan elkülönítették, valamint az audiorendszer kezelőgombjai csiszolt alumíniumból készülnek, amely nagyon kellemes tapintású. A középkonzolba épített vezeték nélküli töltővel pedig az erre alkalmas telefonok táplálhatók. Elöl a pohártartó mérete is leleményesen változtatható. Egészen pontosan a mélysége, annak megfelelően, hogy poharat, italos dobozt vagy palackot szeretnénk elhelyezni benne. Ha mondjuk méretesebb palackot rakunk bele, egyszerűen csak le kell nyomni azt, később pedig egy gomb megnyomásával magasabbra állítható az alapja. Az egész mechanizmus 70 és 110 mm között változtatható.
Lexus RX L - műszaki adatok
Benzinmotor
Hengerűrtartalom (cm3) 3456
Hengerek/szelepek száma 6/24
Váltófajta/hajtás E-CVT/E-FOUR 4x4
Teljesítmény [LE (1/min)] 263 (6000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 335 (4000)
Villanymotor elöl 167 LE/335 Nm
Villanymotor hátul 68 LE/139 Nm
Rendszerteljesítmény 313 LE
Végsebesség [km/h] 180
Gyorsulás 0-100 km/h 8,0
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 5,9
CO2-kibocsátás [g/km] 138
Saját tömeg [kg] 2205-2275
Megengedett össztömeg [kg] 2840

Az RX L mozgatásáról egy hibridrendszer gondoskodik. A 3,5 literes, közvetlen üzemanyag-befecskendezésű V6-os benzinmotor és a két villanymotor rendszerteljesítménye 313 lóerő, amely határozottan, de nem sportosan lódítja meg a hosszabb RX-et. És ez nem is baj, hiszen ez az autó a kényelemről és a stresszmentes utazásról szól. Az összkerékhajtási rendszerében egy plusz elektromotort alkalmaznak, amely a hátsó tengelyhez csatlakozik. Így csak szükség esetén kapcsol be az összkerékhajtás, javítva a kanyarstabilitást és csökkentve a fogyasztást. Az elektromos szervokormánynál is ügyeltek arra, hogy megfelelő visszajelzést adjon, ezért a lélegzetelállítóan gyönyörű svájci Alpok útjain kanyarogva is élmény a Lexus RX L vezetése, bár, ahogy említettem, nem a sportos attitűd miatt, hanem a komfort és a biztonságérzet okán.

A biztonság növelésében egyébként még rengeteg segédrendszer játszik szerepet. A teljesség igénye nélkül olyan hasznos asszisztensek szolgálják az utasokat a Lexus Safety System Plus részeként, mint dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika, sávtartó asszisztens, jelzőtábla-felismerés, fáradtságra figyelmeztetés, adaptív távfény rendszer, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő és holttérfigyelő-rendszer.
A Lexus RX 450h L ára kedvezményesen, 19 200 000 forintról indul, az újdonság már megvásárolható, illetve megtekinthető a márkakereskedésekben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.06.10. at 14:10
    Permalink

    Ez a piac egyik legértelmetlenebb autója, hatalmas batár, de passzentosabb mint egy XC60 vagy X3, japánoknál senki sem ért jobban a hatalmas külméretek neutralizálásában :). Aztán ott a hibridhajtás, ami papíron szép, de köze nincs ahhoz a feltételrendszerhez ami alapján nyugaton autót vásárolnak. Az hogy az amerikai ICCT gőzerővel lobbizik a dízelek ellen egy szép dolog, de egyrészt ott nem a kétlityis dízel a referencia hanem a V8, másrészt ők általában véve letojják a kibocsátási adatokat (főleg a co2 korlátozásokat).

    A +2 üléssorral végre megérkezett az a racionális érv ami miatt ésszerűen vállalható ez a batár, amivel amúgy csak szívás az élet: egy parkolás az V. ker.-ben rémálom, a vezetési élmény meg egy yacht könnyedségével vetekszik, és még a csomagtartó sem az a bőséges fajta (az ADAC szerint támlával a helyén plafonig literre megegyezik pl az Xc60II-vel az előző X3 cs.tartója még nagyobb is).

    A +2 viszont már egy szintre emeli a Xc90/Q7/X5 ligával.

    • 2018.06.10. at 15:41
      Permalink

      Mindent leírtál, amiért értelmetlen ezeknek a méretű autóknak a vétele egy átlag magyar vagy akármilyen családnak.
      A hibrid hajtás viszont üdítő. Mint ahogy egyre több komolyabb autóval rendelkező ismerősöm mondja, igazi b@romnak kell lennie annak, aki új autóként dízelt vesz. Akármilyen távra. Hol itt, hol ott, hol ezért, hol azért hívnak vissza gyárak autókat az ócska dízel miatt. Nevetséges ami megy. Mindez azért, mert az igényes Európában nincs büntetés a csalásért, csak a fejletlen Amerikában. Én sz@rrá büntetném azokat a márkákat, amik csalnak, amik megtévesztik az embereket. Mindjárt elmenne a kedvük a dízelcsalásoktól. Vagy a sülyesztőben végeznék. Mint ahogy idővel a dízel is fogja.

      • 2018.06.10. at 18:32
        Permalink

        Egy átlag magyarnak az új autóvásárlás úgy ahogy van értelmetlen.

        Nem tudom mit értesz “komolyabb autó” alatt, amíg nem sportkupéről van szó én igyekszem racionálisan nézni, ezek a nagy SUV-k már inkább szívás mint előny.

        Ez ötüléses 450h nak a legtöbb nyugat európai piacon semmi előnye, és rengeteg hátránya van.

      • 2018.06.10. at 22:02
        Permalink

        Én valahogy azt figyeltem meg a saját céget vezető vállalkozó ismerőseim körében, hogy inkább vesznek egy ML Mercit (most már GLE) vagy egy X5-öst a megszokott dízelmotorral és nem nagyon váltanak hibridre. Elektromos pedig nem nagyon jön szóba, mert nekik menni kell, sokszor, sokat, nem érnek rá a töltéssel “játszadozni”.
        Ez a Lexus egyébként egész jó, már akinek a formája tetszik. Először nekem sem tetszett, de meg lehet szokni. Kíváncsi lennék egy valós tesztre, ahol 7 személy teszteli az utas és csomagteret, illetve különböző körülmények között a fogyasztást.

          • 2018.06.11. at 02:35
            Permalink

            Az ilyeneket a hasonló “apró” problémák nem érdeklik.
            Ha valami tönkremegy, szépen betelefonálnak, kijönnek a kereskedéstől, és elviszik az autót, esetleg ha olyan szervíz csomagod van, adnak helyette egy másikat ( lehetőleg ugyanolyat).
            Aztán 5-6 év után beülnek egy újabb típusba.
            A hibrid hajtás jópofa, ha városban, esetleg kis távokban gondolkozik az ember.
            Autópályán, akár heti több száz kilóméterre csakis dízel.
            Volt rx-em, nem volt rossz autó ( az infotainment kezelése viszont egy fos volt, de még most is az)
            Elment 11-12 literrel, viszont a cvt megölte az egészet ( mikor gyorsításnál nekiáll “bőgni”…az minden csak nem prémium szint)
            Aztán x5 lett, 40d-vel. Máig az is van, és a következő is az lesz. Gondolkodtam még a model X-en is, de a munkámból kifolyólag nincs időm számolgatni, hogy elég lesz e a töltés, avagy sem. Az x5-be csak beleülök, aztán egy tankkal kint vagyok Stuttgartban. Ha nagyon sietek, akkor az A8 előtt megállok tankolni, aztán ott nyomom neki a 200-at (már ha lehet).
            Erre sem az rx, sem a model x nem képes.
            Ha lesz alternatíva, azonnal váltok.

          • 2018.06.11. at 02:57
            Permalink

            Ha lenne egy több 10 milliós autóm, azért csak csak bosszantana, ha visszahívnák, és ezért kellene szervizbe mennem. Meg aztán ott van, hogy csak addig járkálsz Stuttgartba, amíg ki nem tiltják. 🙂

          • 2018.06.11. at 03:26
            Permalink

            Mint írtam, nem kell szervízbe mennem, viszik-hozzák a gépet.
            4. éve van meg az x5, eddig komoly baja nem volt( a távolságtartó csinált fura dolgokat, de gariban cserélték) eddig 180k van benne, lassan cserés lesz.
            Egy ideig nem tiltanak ki Stuttgartból, mivel nem euro 4-es besorolású. (az euro 5-ös motorok is legkorábban 2019-ben jöhetnek szóba, addigra már megjön az új, szóval szintén nem érdekel)

          • 2018.06.11. at 03:57
            Permalink

            Jó neked Barátom.:-)
            Majd egyszer kerülsz olyan helyzetbe, hogy ezt így ilyen formában nem teheted meg.
            Az a baj, hogy zold is olyanokból indul ki, mint amilyen Te vagy. De általánosságban nem ez a jellemző, nagyon nem. Más világ.
            Ja egyébként jó poén lenne, jönne az új és nem lenne belőle dízel. Vagy legalábbis ebből még lesz, de a következőből már nem biztos.

          • 2018.06.11. at 13:17
            Permalink

            Nézd, nekem az autó szinte munkaeszköz, nem élvezeti cikk ( persze szeretek vezetni, főleg a bmw-t, a lexus inkább volt kényelmes), majd 4 év alatt érem el vele a 200k-t, addigra muszáj cserélni, nem gazdaságos.
            Igen, a valóság nem ez, de én nem is állítottam az ellenkezőjét, csupán a saját példámat hoztam fel, h miért bmw és miért dízel.
            Mint említettem, próbáltam a model x-et, nagyon bejött, de sajna a Sopron-Stuttgart távolság nem kivitelezhető vele úgy, mint a traktor bmw-vel. Meg nekem már kicsit sok az a 45 milla.
            Ha nem lesz belőle diesel és megoldják, hogy az elektromosok is legalább el tudjanak menni 4-500 kilcsit autópályán, olyan lesz a kövi autóm.

          • 2018.06.11. at 13:37
            Permalink

            Oké. Meg persze nem csak, hogy el tudjon menni 4-500 km-t, hanem a feltöltésnél se kelljen várni pár percnél többet. Meg legyen hol tölteni. Akkor rendben lenne.

    • 2018.06.11. at 23:23
      Permalink

      Ha jól számolom 12. éve figyelem megrökönyödve és folyamatos fejcsóválások közepette az ámokfutásodat autó témában. Az elmúlt néhány évtizedben azért összefutottam jónéhány csókával akik finoman szólva sem voltak százasok, de 1-2 kivételtől eltekintve nem emlékszem olyanra aki ennyire stabilan és rendíthetetlenül rohant volna a zsákutca lezárt vége felé mint te. 😉 Egyszerűen hihetetlen, hogy hogyan lehet valaki ilyen durván beoltva tehetség ellen autós témában. LOL! 🙂

  • 2018.06.11. at 23:40
    Permalink

    már várom a 6 méteres, 3 tonnás “környezetkímélő” terephobbikombi csillivilliszuvokat, városi csilivilli proletár földművelő parasztoknak.
    de jobban örülnék végre, ha 1.7 tonna felet tiltanák ezeket a trágyavetőket városokból.

  • 2018.06.12. at 10:41
    Permalink

    Szép darab!

    Bár az előző gen még nekem mindig szűk (188cm) hátul is keskeny szóval valójában nem nagyon opció.
    Évi 25000-30000 felett pedig még mindig a dízel a nyerő és ez még egy jó ideig így lesz.
    Mivel nekem hybrid van elfogult vagyok, de nem is megyek 15-20000 nél többet egy évben.

    Zold: hát azt kell mondjam hogy az új x3-nál már az előző gen Rx is nagyobb volt. de annal bömbinél nem nehéz nagyobb és kényelmesebb belteret csinálni 😀

Vélemény, hozzászólás?