Elég merész forma a kimért Skodától, de az utcákat nem fogja elborÃtani, az biztos
Saját történelembÅ‘l merÃt ihletet a Skoda, a cseh(szlovák) gyártó számos izgalmas és technikailag igen fejlett modellt készÃtett még a Volkswagen-korszak elÅ‘tt. Az egyik ilyen modell a Skoda 1100 OHC, a kétüléses autó 1957 és 1960 között készült. A 1,1 literes négyhengeres felépÃtés nem volt szokatlan a könnyű sportkocsik világban, a Porsche 356 is ennyi köbcentivel kezdte a karrierjét. A Skoda viszont feljebb tette a lécet, a két vezérműtengely már felülre került (innen az OHC elnevezés), a blokkból 92 lóerÅ‘t préseltek ki, a korabeli, de már 1,6 literes és oldalt vezérelt Porsche 356 mindössze 60 lóerÅ‘t teljesÃtett. A Skoda a Le Mans-i 24 órás autóversenyen is indÃtotta volna az autót, de a hidegháború ezt meghiúsÃtotta.
A dicsÅ‘ múlt és a virtuális jelen. Az 1100 OHC 550 kilót nyom, a Vision GT-t elbÃrja egy pendrive
Az 1100 OHC rendkÃvül ritka, annak idején mindössze 5 példány készült (3 nyitott és két zárt karosszériás), amit a Vision GT sem fog túlszárnyalni. Az elképzelés egy rendkÃvül lapos, kétüléses, hatalmas kerekeken guruló sportkocsi. A minimalista, de aerodinamikus dizájn sokat sejtet, az autót kifejezetten versenypályára optimalizálták. Az információk a sofÅ‘r elÅ‘tti képernyÅ‘n jelennek meg, ami egyben az autó szélvédÅ‘je is, a head-up display közvetlenül a sofÅ‘r sisakjára vetÃti az adatokat.
A Vision GT mindössze bájtok formájában létezik, kézzel fogható formát nem fog ölteni, ezért műszaki adatok sem állnak rendelkezésre, mindenki olyan hajtást álmodhat bele, amit csak akar, az 1.9 PD TDI-t is vÃgan elképzelhetjük a karbonkarosszériában. A régi versenyautó elÅ‘tti tisztelgés nem véletlen, a Skoda hét év munkájával helyreállÃtott egy 1100 OHC kupét, amit idén februárban mutattak be.