Portáltengelyes terepjáró készült az elektromos Merciből

Valódi terepjárót faragtak az EQC-ből, több mint 15 centit emeltek rajta a teljesen új futóművel

Időről-időre a Mercedes tanulmányautós részlegénél is elgurul a gyógyszer, most éppen egy teljesen működőképes EQC terepjárót faragtak, amivel már el mernénk indulni igazán komoly terepen is.

Igyekeznek nem elfelejteni a Mercedesnél azt a történelmi szálat, amiben terepen közel verhetetlen autóik szerepelnek, mint a G-osztály, vagy az Unimog. Néha megmutatják, milyen az, amikor a jelenlegi luxusmodelleket ötvözik a hagyományaikkal és születik valami egyrészt furcsán kívánatos, másrészt városba egyáltalán nem való igazi terepjáró. Tavaly az E-osztály All Terrain változatából készült terepjáró, most pedig az első elektromos SUV-ből, az EQC 400-ból. Szemmel láthatóan magasabb az alapverziónál, az EQC 4x42 153 milliméterrel lett magasabb, vagyis 293 milliméter a hasmagassága. 200 milliméterrel szélesebb is, mert az új tengelyek és gumik ennyivel szélesítettek a nyomtávolságon. Az EQC 4x42 most 58 milliméterrel magasabban fut, mint egy sztenderd G-osztály és terepképességei is jobbak nála. Futóművét teljesen átalakították, független maradt, de portáltengelyeket kapott, ezek felelnek leginkább a jelentős hasmagasságváltozásért. Az eredeti futóműbekötési pontokat használták, vagyis ez az átalakítás nem járt a karosszéria megváltoztatásával. 285/50 R 20-as abroncsait lefordulás elleni védelemmel ellátott felnikre húzták, és természetesen a tanulmányautó összkerékhajtású is. A hajtásán nem változtattak, a 400 lóerős összteljesítmény maradt, melyet tengelyenként egy-egy motorból ér el az EQC 400. Akkumulátora 80 kWh-ás, melyet a padlóba építettek, a hasmagasság-növeléssel a merülési képességek is javultak, most 40 centi mély vízen is átgázolhat. Javultak a terepszögei is, elöl 11,2 fokkal 31,8-ra, hátul 13 fokkal 33 fokra, az átlépőszög pedig 12,6 fokot javult, most 24,2 fok. A terepképességek mellett az EQC 4x42 teljesen új külső és belső hanggenerátort kapott, mely a sebesség, a gázpedálállás, vagy épp a visszatermelés mértékének függvényében változtatja a hangszínt. A tanulmányautóban még a fényszórók is ilyen feladatot látnak el, de több ponton is helyeztek el hangszórót az autó burkolatai alatt a gyalogosok hatékonyabb figyelmeztetése érdekében.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?