Most először, 2025 szeptemberében értékesítettek több mint 2 millió villanyautót egyetlen hónap alatt - írta meg a Reuters a Rho Motion piackutató vállalat elemzésére hivatkozva. Az eddigi rekordot még 2024 végén "állították fel" az EV-k, viszont akkor 1,9 millió környékén álltak meg a havi eladások.
A szóban forgó elektromos kocsik döntő többsége, 1,3 millió Kínában talált gazdára, ezt követően jön Európa 427 541 példánnyal, míg Észak-Amerika megközelítőleg 215 ezer autót tett a közösbe. A fennmaradó kb. 154 ezer autót a világ egyéb régióiban értékesítették.
Nem véletlen ugyanakkor a hirtelen fellendülés. Kínában rendszeresen szeptember az év legforgalmasabb hónapja az újautó-piacon, idén pedig a keresletet tovább élénkítette, hogy egyes régiókban rövidesen megszüntetik a lokálisan emissziómentes gépjárművekre vonatkozó engedményeket. Szintén ez a helyzet az amerikai piacon is, ugyanis az eddigi adókedvezményeket szintén kivezetik.
Az Európában tapasztalható fellendülésnek főként Németország volt a motorja, mivel a fent leírtakkal ellentétben itt éppen most vezettek be ösztönzőket. Ráadásul a napokban Friedrich Merz pénzügyminiszter bejelentette, további 3 milliárd eurót különítenek el, hogy az alacsony jövedelemmel rendelkező állampolgárok is villanyautókhoz jussanak - erről már az Automotive News Europe írt. Sőt, egyelőre azt sem zárták ki, hogy a támogatások most először használt villanyautókra is kérhetőek lesznek, ám egyelőre ezt nem erősítették meg hivatalosan. Vagyis a német piacon jó eséllyel hosszabb távon mesterségesen is élénkíteni fogják az ösztönzők az elektromos gépjárművek vásárlását.