Rosszfiús BMW kezdőknek – BMW 2 Gran Coupé

A BMW kínálatának belépő kupétetőse. Piacon a BMW 2 Gran Coupé!

Beindult a BMW 2 Gran Coupé piaci forgalmazása, de vajon mit kap, aki a négyajtós kupé BMW-zést az alapoknál kezdi? Egy vagány, minden tekintetben modern és elég sportos négyajtóst.

Fontos időszak a tavasz, az autóiparban ilyenkor rengeteg új modell kerül forgalmazásba, pláne a bemutatók nagy része is erre az időszakra esik. Új ez most mindenkinek, nem egyszerű a jelenlegi helyzetben egyrészt autót eladni, másrészt az új modelleket bemutatni a vásárlóknak, vagy egyáltalán eljuttatni feléjük, hogy érkezett egy újdonság anélkül, hogy bemennének a kereskedésbe.

A BMW 2-es Gran Coupéjának forgalmazása márciusban kezdődött, már a hazai kereskedésekben is elérhető.

Az első vezetési tapasztalatokról azonban az első hazai tesztautóig nekünk még várnunk kell. A 2-es GC számos érdekességet tartogat a vezetési élményen túl is, melyekre, ha lehet, ebben az esetben még nagyobb is az érdeklődés, mint arra, hogyan megy.
Hirdetés
A kupétetős BMW-k világában két belépő modell van, a 2-es és most már a 2-es GC. Érdemes ezeket elhelyezni a világban, mert bár megnevezés szerint hasonlítaniuk kéne, emblémájukon túl semmi más nem egyezik, ezzel vásárlói közönségük sem. A kétajtós 2-es továbbra is marad ugyanaz a hátsókerekes sportkupé, ami eddig, és nagy valószínűséggel a jövőben is így lesz.

A 2 GC sokkal inkább szól azoknak, akik a márka imidzsére, formavilágára, technológiájára vágynak és a legkevésbé érdekli őket, hol hajt az autó.

Vezetési élményből ők sem kapnak keveset, ha csak a 2 GC alapját adó 1-esből indulunk ki, a kompaktok között még mindig elég jó élmény, de össze sem hasonlítható a klasszikus BMW-s értékekkel. A keresztmotoros, alapból első, az M235i-hez alapból járó és a 220d-hez felárasan kérhető xDrive-vel összkerékhajtást is adó új modell egy kicsit másról szól. A dizájnról, a megjelenésről és a márka által táplált presztízsértékről, amiből már csak a fotók alapján sem kapott keveset a 2 Gran Coupé. A 4526 milliméter hosszú, 1800 milliméter széles új modell csupán 1420 milliméter magas, vagyis éppen annyira van alacsonyan a teteje, mint a BMW csúcs négyajtós kupéjának, a 8-asnak. Jók az arányai, és nem csak magasságában, de kialakításában is inkább a csúcsmodellhez hasonlít, miután négyajtós, nem öt, mint a népszerű, eddig több mint 305 000 példányban értékesített 4-es Gran Coupé. A vagány külsőt optikailag is szélesítik a lefelé táguló vesék és a nem M Sport csomagos modellen is meglehetősen tágra húzott légbeömlők. Oldala letisztult, egyedi vonalakkal törték az ajtók domborulatait, az ablakok pedig keret nélküliek, ahogy egy igazi kupé modellen is szokás. Az oldalablakok a C-oszlopon is folytatódnak, ezzel megalapozva a hátul ülök jó kilátását és a bunkerhangulat elkerülését. Hátulja hosszúra nyúlik, lámpái vízszintesen elég szélesek, és bennük a ledes sávok jellegzetes, mai BMW-s vonalakat mutatnak.
Hirdetés
Bent leginkább az 1-es sorozat köszön vissza, némileg hosszabb hátsó lábtérrel és szélesebb helykínálattal. Érdekes módon több ponton a gyáriak is a 2-es kupéhoz hasonlítják a méreteket, amihez képest a 430 literes csomagtér valóban 40 literrel bővebb, négy személynek ennyi már bőven elégnek mondható, akár egy heti poggyász számára is. Az utastér minőségi anyagai között kiváló bőrt, fémet és puhított műanyagot is találunk, de Alcantara huzatú sportüléseket is kaphat. Az utastér hangulatáról díszvilágítás gondoskodik, mely már nem csak derengősen valamelyik él alól világít, az ajtók és a műszerfal teljes díszberakását felhasználták világító felületként, rajtuk különböző mintát helyezhetnek el. A magasabb kategóriás BMW-kből már ismerős középkonzolt láthatjuk, erre került a váltó kapcsolója, az indítógomb és az iDrive tökéletesen használható tekerős kezelőszerve is.

High-tech kütyük terén a legtöbb extra elérhető hozzá, mely a nagyobb 3-ashoz is.

Head-up display, digitális műszeregység és 10 colos érintőképernyős multimédiás fejegység is. A modern és hamisítatlan BMW-s formavilágú utastér négy fő számára kellő helykínálatot biztosít, Harman/Kardon hifin hallgathatják a zenét, és elöl fűthető, valamint elektromos mozgatású ülésekben utazhatnak. A 2-es Gran Coupé motorkínálata a 118i modellel kezdődik, a 156 lóerős 1,5-ös háromhengeres mellett az európai piacon csak az M235i xDrive csúcsmodell szerepel benzinesként. A 306 lóerős turbómotor 450 Nm nyomatékú, a legerősebb valaha sorozatban gyártott négyhengeres BMW benzinmotor. Mellettük a 1,5 literes 116d és a 2,0 literes 220d modell szerepel még az induló kínálatban 116 és 190 lóerős dízelként. A kis benzineshez duplakuplungos, a csúcsmodellhez és a dízelhez pedig hagyományos automata váltó kérhető, illetve az M235i-hez mindenképp jár, akárcsak az xDrive. A 2-es Gran Coupé futóműve a fejlesztők bevallása szerint hangyányit puhább, mint az 1-esé. Ezt azzal indokolják, hogy a modell szerepe is közelebb áll a kényelmes autóra vágyókhoz, mint a keményebb futásút keresőkhöz. Lengéscsillapító technológiája a legfrissebb fejlesztésű, felkoppanásgátlós, menetstabilizálója pedig egy okosabb megoldás, a vezérlőegységét egyenesen a motorvezérlővel egybeépítették, ezzel a reakcióidejét harmadára csökkentették a hagyományos megoldással szemben. A hátul is többlengőkaros futómű kanyarban is kellő stabilitást ad a 2-es GC-nek.

A csúcsmodellnél ezt egy pici ültetéssel és mechanikus Torsen sperr differenciálművel tették teljessé.

Hogy kinek szól a 2-es GC? Azoknak, akik egy BMW külsejű, nem túl nagy, akár városban is kényelmesen használható autóra vágynak. Elsősorban persze fiatalok, befutott középkorúak a célközönség, meg persze azok, akik vagy félnek a hátsókerékhajtástól - létező szegmens, vagy pedig egyszerűen nem érdekli őket, hol hajt az autójuk. Nekik egy tökéletes BMW-s stílusú, divatos és vagány autóval szolgál a BMW, és egy ilyen 2-es Gran Coupé könnyedén hozhatja meg az érdeklődést a márka nagyobb modelljei felé azoknak is, akik ódzkodtak az igazi BMW-ktől. Az új modell listaára Magyarországon 8 980 001 forintnál kezdődik, az M235i xDrive csúcsmodell pedig 17,2 milliós áron startol.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.06.01. at 12:37
    Permalink

    Formára szép lett, legalábbis nekem tetszik. Kár, hogy a csomagtérajtó nem olyan, mint a 4-esnél, jobb lenne, ha a szélvédővel együtt nyílna. A másik probléma a benzines kínálat, aki nem szeretne 235i motort, annak marad a 3 hengeres. Jó lenne a kettő közé egy 4 hengeres benzines 150-200 LE-vel. De a BMW-nél biztosan jól felmérték a piacot.

Vélemény, hozzászólás?