Sok érdekességgel készült Tokióra a Lexus
Vége van a 2022-es Tokiói AutókiállÃtásnak, ahol a Lexus számos érdekességrÅ‘l rántotta le a leplet. Korábban már megmutattuk, hogyan képzel el a márka egy természetközeli élményt biztosÃtó, kalandvágyóknak szánt
buggyt, ami ráadásul egy újfajta, nem üzemanyagcellás hidrogénhajtást is kapott. Azoknak viszont, akik annál valamivel nagyobb védelmet keresnek az elemi erőkkel szemben, bemutatták az alapvetően utcákra szánt új NX terepváltozatát is.
Jól áll az off-road köntös az új NX-nek
A Lexus NX Off-Road koncepcióautó sajnos csak a show kedvéért volt látható Tokióban, ugyanakkor meglepÅ‘en kivitelezhetÅ‘nek tűnik a gyakorlatban is. A legfontosabb újdonságok a 265/65-ös terepgumik és a 17 colos homorú felnik, igazából ez minden valódi terepjáró alapja. A másik kritikus fontosságú részlet az ilyen járműveknél a nagy hasmagasság, amin bár nem változtattak jelentÅ‘sen az utcai NX-hez képest, számos terepakadály legyűréséhez még ez is elegendÅ‘. Az úttalan utakon való kalandozást az új tetÅ‘csomagtartó teszi praktikusabbá. Mindezek olyan részletek, amiket akár egy független műhely utólag is felszerelhet az autóra, Ãgy az új NX tulajdonosai elÅ‘tt adott a lehetÅ‘ség, hogy terepre vigyék a luxus-SUV-ot. A vizuális megkülönböztetÅ‘ jegyeket viszont már nehezebb lesz a Lexus után csinálni, a matt rézszÃnű fényezés a szintén matt fekete részletekkel és a sötétÃtett Lexus emblémákkal és tÃpusfelirattal együtt elég vadÃtóan néz ki.
Muroyáék a bajnoki cÃmre hajtanak
Az off-roader tanulmányt is ugyanaz a meghajtás viszi elÅ‘re, mint a már rendelhetÅ‘, sorozatgyártású NX konnektoros hibrid változatát: egy 2,5 literes sornégyes benzinmotor és a villanymotor együttese 309 lóerÅ‘t ad. Ez természetesen összkerékhajtású, hiszen hátra is került villanymotor, ami szintén jól jöhet terepezés közben. Ha azonban ez még mindig túl földhözragadt lett volna a Lexus standjához látogatóknak, megtekinthették Yoshihide Muroya Zivko Edge 540 V3 repülÅ‘gépének 1/3 méretarányú modelljét is. Muroya a Lexusszal szeretné megnyerni elsÅ‘ Air Race bajnoki cÃmét, a repülÅ‘gép fejlesztésekor szerzett tömegcsökkentési, aerodinamikai és hűtési technológiákat pedig az utcai autókban is szeretnék majd felhasználni - megadva azt a ritka örömöt a Lexus vásárlóinak néhány éven belül, hogy azzal dicsekedhessenek, az Å‘ autójukban versenyrepülÅ‘gépes megoldásokat is alkalmaztak.
Köszönöm, akkor vinném!
Mit te nagyon h.lye!
Olvasd már el.
Ja, van benne idegen szó!
Koncepció.
EffektÃv középnyomásod hogy van, qq?