SUV-kupékból sosem elég – Volkswagen Taigo 1.5 TSI DSG teszt

Kupé-SUV-ot minden kategóriába! Ez lehet az ukáz a Volkswagennél, itt az újabb játékos

Nagyobb, mint amilyennek látszik. De komolyan! A Volkswagen Taigo bár kisautós platformra épül, tágasabb, mint azt elsőre gondolná az ember. Most az erősebb motorváltozattal próbáltuk.

Többnyire nem az érzelmekre próbál hatni a Volkswagen, természetesen ezzel véletlenül sem azt akarom mondani, hogy unalmas volna a termékpaletta, hiszen olyan modellek is akadnak benne, mint például az Arteon, amelynek a nemrég próbált R verziója bizony már első pillantásra megdobogtatja az ember szívét. Viszont, ha a SUV-kínálatot nézzük – amit napjainkra szépen felépített a márka, hiszen már hat típus közül választhatnak az ügyfelek – akkor azért inkább a józan észre próbálnak hatni, a formaterveik nem extravagánsak, de azért akadnak izgalmas példányok. Például a T-Roc kabrió nagyon bátor próbálkozás, továbbá a SUV-okból is akadnak R-változatok. Mégis talán a Taigo most a legfantáziadúsabb a maga kupésnak szánt hátsójával. Emellett a tesztautó R-Line csomagot kapott, amely még izgalmasabbá teszi a külsejét, amivel egyébként tökéletesen álcázza a méreteit, magyarán nagyobbnak tudja mutatni magát. Inkább a T-Rocra hasonlít, méretben sincs messze tőle, annak ellenére, hogy a Polóval osztozik a platformon, az MQB kisautós változatán. De csak 3 centivel rövidebb a T-Rocnál.

Elöl a megszokott VW SUV arcot hozza, de a már említett R-Line csomag, fényes fekete díszbetétekkel, méhsejtmintás, R-logós hűtőmaszkkal sminkeli dögösebbre az alapváltozatot.

Sőt, még az olyan apróságok is feldobják az összképet, mint a sárvédők fekete betétes R-logója. Az igazi tűzijáték a C-oszlopnál kezdődik. Ha teljesen oldalról nézzük a Taigót, akkor azért nem feltétlenül egy kupé jut eszünkbe, de tényleg látványosan lejt a tető, a legizgalmasabb viszont a hátsó lámpák, illetve az, hogy ezeket fénycsík köti össze. Sötétben kimondottan audis hatást kelt, de a hátsó légterelő és a fekete betétek itt is növelik a látványosság faktort. Az egyetlen, amit nem erőltetnék, az a krómosan csillogó kamu kipufogóvégek. Belül a volkswagenes józanság vár, digitalizációval vegyítve. Persze a sportosság jegyében ott vannak a fémdíszes pedálok, az R-embléma a multifunkciós kormánykeréken, de ennyi. Na jó, a mintás üléskárpitok még oldják kicsit a szürke hangulatot, de azért nem túl ingergazdag az egész. Ugyanakkor ezt valójában nem bánja az ember. Minden annyira egyértelmű, könnyen kezelhető, hogy ettől maximális komfortban érzi magát a vezető, kényelmes elégedettséggel nyugtázza tehát, az egyszerű formai megoldásokat, illetve azt, hogy keverednek a nagyon olcsó hatású műanyagok a kellemes tapintásúakkal.

És a kényelem nem csak egy klisés kifejezés, az ülések tényleg jól tartanak, a megfelelő üléspozíciót pedig pillanatok alatt be lehet állítani, így tökéletesen ráláthat a sofőr a 10,25 colos digitális műszeregységre.

Emellett az infotainment 12 colos érintőképernyője, illetve a klíma digitális kezelőfelülete is a kor divatját tükrözi. Szerencsére mindkettővel könnyű boldogulni. De van még egy kellemes meglepetés! A csomagtér mérete, hiszen alapból 440 literes, ami nagyobb például a Golf méreténél is. Tehát bár kisautó platformot használ, a Taigo azért tökéletesen alkalmas kisebb családok autójának is. Ha már R-Line, akkor illik az erősebb motorral választani, ez ebben az esetben az 1.5 TSI, ami egy nagyon kellemes szerkezet. Négy henger mozog benne, lágyan, szinte hang nélkül. Csak erőteljes gyorsításkor emeli fel a hangját, amikor a 150 lóerőt az első kerekekre engedi a 7 fokozatú DSG automatikus váltó. Utóbbit bár szégyenpadra nem küldeném, de nem voltam vele maradéktalanul elégedett. Főleg hátramenetbe kapcsolva reagál lassan, illetve előre indulásnál az egyes fokozatba kapcsolva valahogy hirtelen engedi útjára az autót, sokszor még akkor is nagyot ránt, amikor a lehető legfinomabban próbálunk a gázpedálra lépni. Utána aztán elkapja a fonalat és nagyon szépen, észrevétlenül pakolgatja a sebességeket, többnyire igyekszik alacsonyan tartani a fordulatszámot, hiszen a maximális, 250 Nm forgatónyomaték már 1500-tól rendelkezésre áll. Ez természetesen jó hatással van a fogyasztásra, a tesztátlag 7,4 liter lett, de ez 90 százalékban városi használat során. A vegyes átlag a gyáriak szerint 6,1 liter, szerintem ez simán hozható a valóságban is.
Hirdetés
Az automatikus sebességváltó karja mellett ott van az üzemmódválasztó gombja, de ez igazából egy teljesen felesleges extra, a sport módot kiválasztva nem történik semmi jelentős változás azon kívül, hogy feleslegesen sokáig hagyja magas fordulaton pörögni a motort. Pont elég erőt szabadít fel még Eco módban is a kényelmes közlekedéshez, országúti előzéshez. Ráadásul a kormány felkeményedését sem éreztem számottevőnek a sport módban, pedig ez jól jönne a Taigónak. Futóművének hangolása ügyesen sikerült, szépen belőtték a feszes és a lágy közötti arany középútra, bár komfortján valamelyest rontanak az extraként rendelhető 18 colos könnyűfém felnik, illetve az emiatt kissé keskenyebb oldalfalú gumik. Bőségesen elegendő hozzá az alapból járó 17 colos kerék, de a kormány az, ami számomra túl steril volt. kevés visszajelzés érkezett felőle. Ettől persze még jó vezetni a Taigót, és főleg könnyű vele a városi manőverezés, de ha már R-Line, akkor egy kicsit vérpezsdítőbb kormányérzetet várna az ember.

Mindent összevetve azonban pontosan olyan a (nem is annyira) kis SUV, amire egy átlagos felhasználó vágyik.

Nem túl kirívó, de mindent megad, ami ahhoz szükséges, hogy A-ból B-be stresszmentesen, kényelmesen, biztonságosan eljussunk. Ugyanis a manapság sztenderdnek számító biztonsági felszereltséget megadja, extraként pedig rendelhetők hozzá a további sofőrsegédek. Mindezt egészen józan árszabással, hiszen a Taigo 7,48 millió forintról indul. A sportosnak szánt R-Line viszont már 8,9 millió forintról, és a négyhengeres motor felára sem gyenge, ugyanis ezzel már 10,3 millió forintnál járunk. Felextrázva pedig 11 millió forint fölé is eljutunk, de a félmilliós árkedvezménnyel most megállt 10,8 millió forintnál a tesztautó ára.
Értékelés
Pozitív
Kényelmes, kategóriájában tágas, igényes, ízléses, nem túljátszottan sportos
Negatív
A 7 fokozatú DSG sebességváltó olykor lassú reakciói
Árak
Tesztmodell alapára
10 330 090 Ft (2022.04.11.)
Tesztautó ára
10 790 210 Ft (2022.04.11.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
112 kW (152 LE) 5000 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
Végsebesség:
212 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4270 mm
Szélesség:
1757 mm
Magasság:
1515 mm
Saját tömeg:
1229 kg
Össztömeg:
1750 kg
Tengelytáv:
2554 mm
Karosszéria-kivitel:
Crossover
Csomagtér:
440-1122 l
Belső szélesség elöl:
1480 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
900-950 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1220 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1200 mm
Csomagtér magassága:
580 mm
Csomagtér hossza:
840 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1620 mm
Raktérnyílás szélessége:
1050 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
7 fokozatú DSG
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
112 kW (152 LE) 5000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
212 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
CO2-kibocsátás:
138 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,4 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.04.17. at 14:00
    Permalink

    Német tesztek alapján ez a dél-amerikai elemekből összerakott autó semmilyen téren sem éri el a megszokott minőséget. De az ára ugyanolyan magasan túlárazott, mint a többi VW.

Vélemény, hozzászólás?