Szabad egy táncra? – Audi A5 Coupé
Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy Audi ezüst, vagy fekete, legalábbis a legtöbb vélemény szerint. Az új A5 Coupé viszont így vadító. Tangóvörös fényezése és az erősebbik kétliteres turbós benzinese együtt ütős párosítás.
Az új A5 Coupé premierjén mi is ott voltunk, a német kupé formájában hasonlít az elődre, a részletek viszont mind újak
Ilyen az igazi kupé. Elnézve az új Audi A5 Coupé formáját, szinte gúnyolódásnak tűnik, ami ma az autógyártásban folyik. Hogy egy szabadidő-autót lehet kupénak nevezni? Csak azért, mert egy picit jobban lejt a teteje? Nem, a kupé kétajtós, lapos, széles és jó esetben szedánból készül, így nyúlánk, hosszú fazon. Az A5 ilyen, és ahogy az már az előző generációnál is elmondható volt,
az egyik legszebb a kategóriában.
Sokban nem is különbözik tőle, például az oldalablakok vonásai, az arányok, szinte változatlanok, a többi viszont mind friss. Az A4-től jól megkülönbözteti az első és hátsó kerekek fölött domborodó él, ami a szedánnál teljesen egyenes, de mások a lámpák is, elöl picit egyszerűbb vonalúak. Igazi túrakupé, csomagtartója 10 literrel bővebb, mint előtte, 465 liter pedig két személy poggyászának bőven elég. Akár egy négyfős utazás is bejátszható vele, a két hátsó ülés is alkalmas felnőttek utaztatására.Sportos S-Line kivitel megfejelve az élénk tangóvörös fényezéssel látványos és izgalmas összképet alkot
LED-es fényszórók és dupla radar elöl. A turbós kétliteres, már Miller ciklusú turbós benzines motort 252 lóerős kivitelében próbáltuk duplakuplungos automatával és quattro hajtással, meggyőző recept
Színes színház. Sokak szerint nem illik az Audikhoz a szín, hogy feketében, ezüstben, vagy fehérben mutatnak jól. Hát itt az ellenpélda! Az A5 tangóvörös fényezése bitang, sportos kocsihoz illő, de a tesztautóra akár az is rámondható, hogy sportkocsi. A 2,0 literes turbós benzines blokk legújabb generációjának erősebbik, 252 lóerős verziója került az orrába. 370 Nm nyomatéka alacsonyan, 1600-as fordulatnál ébred, és egészen 4500-ig kitart, a lovak pedig 5000-től a legéberebbek. A változó szelepvezérlésű kétliteres turbós motor hangja csak magas fordulaton csalogatható elő, némi morgós dörmögés 2-3 ezer környékén is előjön, de igazán nagyot csak 5-6 ezernél szól. Akkor is inkább egy hanggenerátorból, de egész hihetően és élvezhetően, így ebbe nem is kötnék bele. Kívülről is hallat valamit, de a fix geometriájú turbó süvítése a leghangosabb, így inkább csak a sofőrt szórakoztatja.
Hosszú orr, hosszú far, nagy tengelytáv, így néz ki egy igazi kupé. A tetővonal és az ablak íve szinte változatlan, a széles far fölfelé kunkorodó éle játékos és mutatós részlet
Domborodik ahol kell, letisztult, elegáns fazon. Magas fordulaton a kipufogó szépen szól, de bent jobb a színház, a motornak sok hangja nincs, a nagy turbó süvítése hallatszik
Összhangban. A hajtást duplakuplungos DSG, Audi nyelven S tronic automataváltóval és quattro összkerékhajtással fejelték meg. Előbbi általában kellemes csalódás, az 1.4 TSI-vel párosítva az Atecában és az A4-ben is jó összhangot ad, valahogy most nem állt össze a kép. Megszokottan finoman és villámgyorsan kapcsol, a kormány mögötti váltófülekkel élvezkedni is lehet, a fogyasztás csökkentése érdekében még vitorlázni is képes, gázelvételre úgy tesz, mintha kiraknánk üresbe. Bosszantó pillanatokat elindulásnál okozott, késve kezd el kúszni, így ha lejtőn álltunk meg, esélyes a gurulás veszély, mivel a váltónak tartó állása nincs. Ezt leszámítva viszont nagyon jó váltónak tartom, gyorsan kapcsol, és hamar fölpakolgatja a fokozatokat, a kormány mögötti fülekre is azonnal reagál.
A 18 colos téli kerekekkel is jól mutat, hóban igazán jó játék, de porosabb aszfalton is táncba vihető ebben az összeállításban
Ami nincs, az nem is kell, ilyen a zongoralakk az A5 bélben. Fémhatású, vagy fém felületek és matt szürke, valamint fekete műanyagok, a formák pedig egyszerűek, kicsit hidegek odabent, de nagyon jó ott ülni
Nem gyorsul, ugrik! Szimpla elsőkerékhajtással is kérhető ugyanez a motor, de a quattro hajtás ekkora teljesítménynél már egészen indokolt, sőt nagyon jót tesz az A5-nek. 100-ra gyorsulása így 5,8 másodperc, de nem is az állórajt, inkább a 40-50-ről 100-120-ra való ugrása döbbenet. 1,5 tonna az önsúlya, így pehelykönnyűnek nem mondható, mégis fantasztikusan fürge és légies a mozgása. Ebben sokat segít a kormányzás könnyűsége is, még a sportos Dynamic módban sem nehezül el annyira, mint mondjuk egy 4-es BMW-é alapesetben. Azonnal reagál a gázra, a váltó sport módban egy, de inkább 2 fokozattal lejjebb kapcsol, mint általában, a fordulatot nem engedi 1600 alá, villámgyorsan vált, az A5 úttartása pedig mesteri. Nem kis darab, mégis cikázhatunk vele a forgalomban, ahogy éppen szeretnénk. 9,2 literes fogyasztás volt a számítógép szerint a legjobb érték, még csak nem is túl spórolós tempóban. Élvezetes haladás mellett inkább 12 fölött fogyaszt. Tankolás szerint is 10,9 lett az átlag, ami több mint elfogadható, pedig igyekeztem a pillanatnyi fogyasztásmérőt 15 liter környékén tartani.
Kicsit magas, de jó tartású az S Line sportülés, minden irányban elektromos állítású. A hatalmas ajtók nehezek és szélesre nyílnak, meg persze keret nélküli ablakokat kaptak
Nem tragédia a hátsó sor, a középkonzol még mindig tökéletes, a váltóval most akadtak gondok, az Alcantara mindig jó egy utastérben
Korrekt haladás, korrekt fogyasztás. Feszes, Comfort módban sem puhít a futóművén sokat, így kemény, de nem pattogós. Érdekes, hogy az előző A4 tesztautó, főleg hátsó futóművével sokszor idegesen pattogott, az A5-ben ilyet egyszer sem éreztem, sokkal jobb a hangolása. Sportos, így ehhez mérten kell hozzáállni, nem ringatóan kényelmes, mint például egy Mercedes C-osztály kupé légrugós futóműve. Utazni jó benne, az S Line csomag legjobb elemei úgy is odabent vannak, kezdve a motoros állítású, állítható combtámaszú sportülésekkel. Igaz, az alap állásuk is picivel magasabb, mint amit ideálisnak gondolnék egy ilyen kupénál, de jó tartásúak, és kellemes Alcantara borítást kaptak, amiből az ajtókra is jutott. Másik fő elem a kormány és a váltógomb odabent, utóbbi ugyanazt a lukacsos bőrt kapta, mint amit a kormány is, aminek olyan fogást kreáltak, amit még a teszt végén sem hittem el. Furcsa, de a Volkswagen csoport autói nem feltétlen a vezetés élményére vannak kihegyezve, mégis még egy SEAT Atecában is jó fogású a kormány, hát még ez az S Line sportkormány. Alul lapított, oldalt pont jó helyeken van kiszélesítve, a közepe meg pici, ahogyan kell, egyszerűen csodás részlet.
Tökéletes a sportkormány, a pici középpel mutatós is. Az alsó gombsor fontos, a drive select megjegyzi az előző beállítást, de innen lőhető ki a stop-start és a kipörgésgátló is, valamint a másik végén a középső kijelző, mivel általában teljesen fölösleges
465 liter, praktikus lefogatóhálóval, alatta mankókerékkel. Dönthető a hátsó üléssor, és vannak további okos megoldások is a csomagtérben. A Virtual Cockpit bőven elég lenne mindenre, kár erőltetni a középső monitort
Nincs zongoralakk! Rájöttem, mitől olyan jó hangulatú a beltér. Rendben, sportos, ez már önmagában jó hangulatot teremt, de nincs zongoralakk! Végre egy prémiumautó, amiben már nem erőltetik, és annyira nem hiányzik, hogy azt kifejezni sem lehet. A beltér egyébként akár egy A4-esé is lehetne, igaz, itt minden kicsit közelebb van, vagy csak jobban magunk körül érezzük az autót. Az anyagok jó minőségűek, ezt nagyjából el is várhatjuk egy Auditól, a gombok fémesen kattannak, a kijelzőkből legalább a középsőt eltüntethették volna, csak az nem hiányozna. A Virtual Cockpittól nagyon high-tech odabent, én mondjuk, szívesebben nézegetnék szép mutatós műszereket, de tudom, az már-már retro. Hogy kinek való egy kupé? Elsősorban persze fiataloknak, de azt hiszem, egy ilyen ésszerű teljesítménnyel bíró kétajtóst idősebbek is szívesen terelgetnének. Ha már a gyerekek kirepültek, nem kell sokat cuccolni, nem kell, hogy praktikus legyen, így a mindennapokra is tökéletes egy ilyen A5. Némi praktikumra pedig ott a Sportback.
Egyszerű vezetni, de valódi élmény. Futása sima, gázadásra ugrik, kormányzása közvetlen, bár túlkönnyített. Mondhatni tökéletes, igaz, lejjebb látható egy hatalmas probléma. Bizony, az ár
Az Trójai faló …
Pont úgy néz ki mint a régi A5 Kínai koppintása … nem sikerült valami túl jól finoman szólva .
Jó kis 15-25 millás olajfaló audi
Kedves Autónavigátor!
Köszönöm szépen a kérdéseimre kapott választ. Nagyon jól sikerült a cikk. Remélem, hogy másik alkalommal is lesz kérdezős lehetőség. Jó munkát, sok kreativitást és izgalmas tesztautókat kívánok nektek!
Jók ezek a tesztek, meg az autó is az, de Mo. földi halandó mikor vesz már ilyen autót? 4-6 Vitara kijön az árából, felszereltségtől függően. Ezek tényleg semmi más értelme nincs, csak hogy valaki meg tudja mutatni, hogy volt pénze egy ilyen Audira. Mondjuk erre pont megfelel. Ettől prémium.