Szerves anyag hajtja a vászonkalapos Mazdát
Mazda MX-5 Spyder
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyedi tetőmegoldással felvértezett MX-5 változatot mutatott be Las Vegasban a Mazda.
Télen nem sok hasznát venni, de könnyű zápor ellen elegendő lehet az új vászonkupola
Némi súlycsökkenést leszámítva semmi értelme a Spyderként bemutatott legújabb MX-5 változatnak, viszont igen jól néz ki a csomagtérajtó első élén két ponton rögzített vászondarabka az autó tetején.
Ráadásul ezen túl is ment a Mazda észak-amerikai részlege, és igényes tuningalkatrészekkel szerelték fel a kiállítási modellt. Kapott látványos aerodinamikai kiegészítőket az átszabott első lökhárító, a módosított küszöbök és a diffúzor személyében, az ültetett Mazdaspeed futómű végén szélesen trónoló 17 colos tízküllős Advan RS felnik pedig kifejezetten agresszív kiállást adnak.
Brutális felnijeivel, átszabott légbeömlőjével és LED-es fénysorával új arcát mutatja az MX-5, melyből a kiállított Spyder az egész évben kabriózók vágya lehet, de nem kerül gyártásba
A sorozatgyártású kétliteres motort az Amerikai Le Mans sorozatban versenyző Mazda/Dyson versenyautó mintájára úgy alakították át, hogy a BP által előállított, növényi eredetű izobutanollal legyen üzemeltethető. Ennek előnye, hogy más növényi eredetű üzemanyagokkal szemben használatával nem csökken a motor teljesítménye, és nem nő fogyasztása sem. Az új üzemanyaghoz lecserélték a hengerfejet, a kipufogórendszert, Brembo fékeket és Braille Battery által gyártott könnyű lítium-ion akkumulátort szereltek az MX-5 Spyderbe.
Hasznos részlet a kormánykerék felső részét felező bordó csík: rápillantva mindig tudjuk, hányadán állunk kanyargás közben
Az utasteret fekete bőr-hasított bőr kombinációval burkolták finom szürke betétekkel, az átalakítást pedig a megszokottnál is rövidebb utakon járó Mazdaspeed váltókar felszerelése koronázza meg. A Spydernek bizonyára lennének rajongói, ám gyártásáról egyelőre nincs hír.