Hirdetés

Szívómotoros szedánok – 5 millió forintig

Árharcban a Hyundai Elantra, a Renault Megane GrandCoupé és a Toyota Corolla

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új versenyző, a Renault Megane GrandCoupé indul a kifejezetten szedánt keresőkért. Szívómotorral mértük a Hyundai Elantrához és az 50 éves Toyota Corollához.

Hyundai Elantra, Renault Megane GrandCoupé, Toyota Corolla – 5 millió forintba csak alapmotorral férnek bele, de egészen jó ellátmánnyal

Átlagos János autót keres. Olyat, ami klasszikus. Van eleje, hátulja, szedán, mert a klasszikus autó olyan, akárcsak a Lada 2107 volt. Márpedig az nagyon menő volt. Átlagos János 5 millió forintot szánna autóra, vagy éppen ennyiből választhat magának cégeset. Meglátta, hogy a Renault-nál ott a vadonatúj Megane GrandCoupé, ráadásul 4 599 000 forinttól, ugyanakkor a tavaly 50. születésnapját ünneplő Toyota Corollába 4 280 000 forintért is beleülhet és ott a Hyundai Elantra is, ami 600-800 ezer forint kedvezménnyel 4 699 000 forintért kapható. Vajon melyiket vegye? Megnéztük, hogy melyikből milyet kap kereken 5 millió forintig.

Hirdetés

Hyundai Elantra, Renault Megane GrandCoupé, Toyota Corolla - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Hyundai Elantra 4570 1800 1450 2700 458
Renault Megane GrandCoupé 4632 1814 1443 2711 503
Toyota Corolla 4620 1775 1465 2700 452

Megjelenésével és felszereltségével is az Elantra a legkomolyabb

Kezdjük ABC-sorrend szerint a Hyundai-jal. Az alap Life verzióhoz képest 200 ezer forint felár a Business, utóbbihoz képest mindössze további 100 ezer a Business Limited. Itt már 800 ezer forint Jánosunk árelőnye. Hat (első, oldalsó és első-hátsó függöny) légzsák minden Elantrában van, ahogyan persze kötelező ESP és guminyomás-szenzor is. Központi zárja távirányítós és menet közben automatikusan reteszelő, ablakai elektromosak, hifije CD-s és USB-csatlakozós, légkondicionálója manuális. A Business igazából LED menetfényével, ködfényszórójával, bőrbe húzott kormánykerekével és váltógombjával, első (csúsztatható) könyöktámaszával és Bluetooth kihangosítójával tud többet az alapnál. Ezt a Business Limited krómozott hűtőmaszkkal, valóban hasznos tolatóradarral, első ülésfűtéssel, kétzónás automata légkondicionálóval, esőszenzorral és fűtőszálas szélvédővel, valamint tempomattal fejeli még meg. Elantrából tehát tényleg minden józan igényt kielégítő verziót kapunk, a mostani összevetésben legizmosabbnak számító 1.6 GDI motorral, meg persze egyedüliként 5 év kilométer-korlátozás nélküli garanciával.

Utasterével talán az Elantra a legkevésbé trendi, ülésfűtést azonban csak itt kapunk

Hyundai Elantra, Renault Megane GrandCoupé, Toyota Corolla - műszaki adatok
Hyundai Elantra 1.6 MPI Renault Megane GrandCoupé 1.6 SCe Toyota Corolla 1.33 Dual VVT-i
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1591 1598 1329
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/5 kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 128 (6300) 114 (5500) 99 (6000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 155 (4850) 156 (4000) 128 (3800)
Gyorsulás 0-100 km/h 10,1 11,8 12,6
Végsebesség [km/h] 200 190 180
Fogyasztás – vegyes [l/100 km] 6,6 6,3 5,6
CO2-kibocsátás [g/km] 153 142 129
Saját tömeg [kg] 1220 1322 1150
Megengedett össztömeg [kg] 1770 1790 1735

Csinos, a hármas leghosszabbja és legnagyobb csomagterű modellje a Megane GrandCoupé, váltója vetélytársaival szemben csak 5 fokozatú

Ha valamiben, akkor hajtáslánc tekintetében van lemaradásban a Megane GrandCoupe alapverziója, ugyanis az 1.6 SCe benzinmotor váltója csak 5 fokozatú kézi. Fogyasztásával és menetdinamikájával ugyanúgy félúton van az Elantra és a Corolla között, ahogyan teljesítményével és ellátmányával is. Az 5 milliós árba a középsőnek számító Zen felszereltséggel fér bele a GrandCoupé. Igaz, a bázis Life esetén sincs szégyenkezni való, a 6 légzsák, ESP, guminyomás-szenzor alaplistán túl már ott is van tempomat, távirányítós központi zár, LED nappali menetfény, elektromosan állítható és fűthető külső tükör, fedélzeti számítógép és manuális klíma, ráadásul mind a négy elektromos ablak egy érintésre végigfutó, a hifi is 4 hangszórós, távirányítós és Bluetooth kihangosítós.

Ilyen szép nagy kijelzőt és elektromos rögzítőféket még nem ad az 5 milliós GrandCoupé, kétzónás automata klímát viszont igen, legalábbis a bevezetési akcióban

A Zen már alufelninek tűnő FlexWheel dísztárcsát, eggyel igényesebb kárpitozást, ködfényszórót, magasságában is állítható utas- és deréktámaszos sofőrülést, bőrkormányt, az első ülések közé tologatható könyöklőt, hátsó 12 V-os csatlakozót, több opciót és a bevezetési akció részeként kétzónás automata klímát is kínál. Ám hiába gazdag az ellátmány, nem kapunk több extrát, mint a Hyundai esetén, ellenben itt az 5 év garancia 100 000 kilométer, némi felárral 200 ezer kilométeres korláttal él, továbbá nincs ülésfűtés. Lehet viszont venni fix karbantartási csomagot az első 100 ezer kilométerre.

A hármas legtakarékosabbja a Corolla, de egységnyi pénzért, 5 millió forintért a legkevesebb extrát adja

A három szedán közül legkevesebb pénzért, 4 280 000 forintért Corollát lehet kapni. Igen ám, de a több mint 50 éves múltra és több mint 44 millió példányos eladásra visszatekintő modell bázisverziója légkondicionálót nem ad, elektromos ablakot is csak előre. Elektromosak a tükrei, van fedélzeti számítógép, távirányítós központi zár, valamint Bluetooth kapcsolatos, USB-s, 4 hangszórós, kormányról vezérelhető hifi is. Ha légkondira is vágyunk, akkor a 4 920 000 forintos Live felszereltséget kell megvenni. Másra nincs is lehetőség 5 millió forintból. A Corolla esetén az alapmotor 1,33 literes Dual VVT-i, 99 lóerővel és 6 fokozatú kézi váltóval. A Live esetén tehát már megvan a manuális légkondicionáló, a külső tükrök nem csak elektromosak, fűthetők is, ám ennél több extra nincs. Ez pedig nem csak a Live-hoz mért felárhoz, a konkurens modellekhez képest is karcsúnak számít. Igaz, a Corollát most a kompakt szedánok két legjobb ár/érték arányt mutató versenyzőjével mérkőztettük.

A Live felszereltségű Corollához felárért sem érhető el a képen látható Touch kijelző, kormánykereke sem bőrhuzatos

Listaáron sem a Ford Focus, sem a Mazda3 négyajtósa nem jön ki 5 millió forintból, ahogyan a Volkswagen Jetta sem. Ha viszont azt nézzük, hogy a hármasból egyedül a kényelmi extrákban elmaradó Corolla ad vezetőoldali térdlégzsákot, az a legkönnyebb, továbbá bár motorja a legkisebb és legszerényebb teljesítményű, a legtakarékosabb is, a Corolla mellett is szólnak érvek. A Megane GrandCoupé a csomagtérversenyt, az Elantra pedig leggazdagabb felszereltségével az ár/érték arányt nyeri.

Hyundai Elantra, Renault Megane GrandCoupé, Toyota Corolla - az 5 millió forintért elérhető leggazdagabb felszereltséggel
Hyundai Elantra 1.6 MPi Business Limited Renault Megane GrandCoupé 1.6 SCe Zen Toyota Corolla 1.33 Dual VVT-i Live
Akciós alapár: 4 999 000 Ft 4 999 000 Ft 4 920 000 Ft
Front-, oldal- és függönylégzsák x x x
Vezetőoldali térdlégzsák x
ESP x x x
Guminyomásszenzor x x x
Visszagurulásgátló x x x
Eső- és fényérzékelő x x
Gumiméret 195/65 R15 205/55 R16 195/65 R15
Pótkerék szükség 25 000 Ft
LED menetfény x x x
Ködfényszóró x x
Elektromosan állítható, fűthető külső tükrök x x x
Elektromos ablak elöl x x x
Elektromos ablak hátul x x
Távirányítós központi zár x x x
Tolatóradar x
Bőr kormány és váltógomb x x
Állítható magasságú vezetőülés x x x
Állítható magasságú utasülés x
Ülésfűtés elöl x
Audiorendszer USB-vel és CD-rádióval x x x
Bluetooth kihangosító x x x
Kétzónás automata légkondicionáló x akcióban
Manuális légkondicionáló x
Tempomat x x

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Ez helyes, aki nem cígöl örökké nagy holmikat/ bútorokat,- bár egy átlagember kinek a hivatása nem vág 1-be eme ténykedéssel,- nem értem, hogy mi ez a nagy kalaptartóval minden nyílik őrület. Jobb a négyajtós szedán, mert biztonságosabb is fékezéskor, -ahogy kolléga lentebb ismertette, s aki tényleg jó dolgában nem még a gyerekét is már a csomagtartóba akarja tuszkolni annak meg kell, hogy feleljen egy józan polgári léptékű szedán autó.
    Csak ma amikor az emberek zömének azonnal kell minden, semmivel sem akar időt tölteni, jól jön az 5 ajtós, mert abba a kicsit “nagyobb” holmikat is sietve, nem számít, ha törik alapon bele lehet messziről is ömlesztve vágni a csomagtartóba… NEM BÁNTÁSBÓL SENKINEK SEM, DE ITT TART MA GÖRCSÖS, AKARNOK, SIETŐS NYUGATI TÁRSADALMUNK!! Tisztelet persze a kivételeknek…

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Azért egy ekkora autóba ha már szívómotorról beszélünk szerintem vétek a corollába alapmotornak egy 1.3 -ast kínálni, ez már egy kategóriával lejjebb is kevés lenne. Kevesebbet fogyaszt, valóban de mennyivel? Ráadásul ezek már valóban családi autók, amivel kiruccan a család időnként városon kívűlre is és ott egy 1.3-as motor egy megpakolt csomagtartóval már kínlódik.

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Hát,azt hiszem megtartom az ST200 szívóbenzin mondeot.Igaz,két sörért a cigók is megvennék,de egyelőre ezek között semmi olyat nem találtam,amiért megérné autót váltani…

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Komolyan ezen beszartam:”A három szedán közül legkevesebb pénzért, 4 280 000 forintért Corollát lehet kapni. Igen ám, de a több mint 50 éves múltra és több mint 44 millió példányos eladásra visszatekintő modell bázisverziója légkondicionálót nem ad, elektromos ablakot is csak előre. Elektromosak a tükrei, van fedélzeti számítógép, távirányítós központi zár, valamint Bluetooth kapcsolatos, USB-s, 4 hangszórós, kormányról vezérelhető hifi is. Ha légkondira is vágyunk, akkor a 4 920 000 forintos Live felszereltséget kell megvenni.”…Tele van aggatva minden fos extrával az autó de egy manuális klíma az nem alap felszereltség? :-O ?! 6 sebességes váltó egy 1,3 motorhoz..Mondhatom szép.Biztosan lehet már 60-nál kapcsolni csak éppen amire való lenne(autópályán való haladásra)arra nem lehet használni mert 6.-ban egy kamiont nem lesz ereje megelőzni a kocsinak.Mikor jutunk már el arra a szintre,hogy az autógyártók egy igen széles palettán kínálják a motor és felszereltség választékot és mindenkinek olyan autót raknak össze amilyet szeretne?Ha nekem nem kell az említett Corollába csak egy 1.8-2.0 motor és a sok fis-fos extrát nem kérem, akkor egy olyan autót csináljanak!

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    hát nem tom mit csinál muterod, talán még elugrik egy túrára bevásárlás után? 😀 nekünk még sosem engedett fel a fagyasztott cucc….pedig csak valóban a kalaptartó van ott. De ha nem rakjuk le útközben a csomagot és megyünk még valahova hosszab időre bevásárlás után akkor olyan ördögi módszerekhez folyamodunk, mint hűtőtáska párszáz huf, helyet nem foglal mert sima táska, szal….. De van családban szedán is, fater inkább szedán párti, de nem mondanám, hogy 40 fokban a nyár közepén telelni lehetne egyébként a csomitartóban, így ők is visznek hűtőtáskát, ha úgy van.

    A felnyitás jogos lehet, bár még szerencsére nem jártam olyan helyen, ahol lekoccolta volna a plafont, az már valami ürgeluk lehet. Az oktávia (tehát ez a liftback style) még rosszabb ebből a szempontból, mélynövésüek sámlival tudnák csak becsukna (ha nem lenne kapaszkodó 🙂 )

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    És szerinted miért nincs a K-ból 4 ajtós? Mert éve óta olyan kevesen vásárolnak szedánt nem csak itt, egész Európában, hogy valóban nem éri fejleszteni rá. Olcsóért betolják a feneked alá a J-t, te meg örülsz, hogy 3.8millióért van benne bluetooth mp3 rádió, meg 4 elektromos ablak.

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Van kalaptartó, de az nem sokat hőszigetel. Továbbá nem hurcolok magammal sem bútort, sem hűtőszekrényt, sem bármilyen, bőröndnél nagyobb méretű tárgyat. Ha bútort vagy hűtőt veszek, kiszállíttatom azokkal, akiknek ez a szakmájuk, és van hozzá megfelelő járművük.

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Ebből a szedános összehasonlításból merő félrevezetés volt kihagyni az Astrat, a Toyota klímával 4,9 felett jár, így végképp érthetetlen a dolog. Aki egy kicsit is ismeri a piacot az tudja, hogy általánosságban ennek a kategóriának elég szűk a piaca, ezért is hagyta gyártásban az Opel a még mindig jó ajánlat 4 ajtós J-t, és nem tolt felesleges pénzt a 4 ajtós K-ba mivel olyan nincs is.

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    [i]“pl. muter ötajtósában a mirelit kaja már vörösizzásig hevül nyáron,…”[/i]
    Mert? Nem használ kalaptartót? Az felülről lezárja a csomagteret.
    Az 5 ajtós kialakítás sokkal univerzálisabb. Természetesen kinek mi az igénye. Igaz, literszámra nagy űrtartalmú a lépcsős hátú csomagtere, viszont a szűk rakodónyílás miatt kisebb tárgyakat fogad csak be. 5 ajtós kisautóba, pl. Citroen Saxo, 160 literes hűtőszekrény berakható úgy, hogy le lehet csukni a hátsó ajtót. Itt jöhet most az a kifogás, “hűtőszekrényt nem lehet fektetve szállítani”. De lehet, csak tudni kell, melyik oldalán. 1 oldal van, amelyikre fektethető.

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Amiket felsoroltál extrákat, azok közül egypár minden autóban már kötelező felszereltségi szint, a maradék nélkül meg nem lehet nagyjából 10 éve eladni semmilyen új autót. Tényleges extra a listán a tempomat, amiért alapfelszereltségnél pénzt kérnek, vagy a közepes felszereltségi szinthez társítják.

    ESP-t, HSA-t és TMPS-t leszámítva minden volt az előző autómba is, sőt, a klíma is automata volt, ahogy a fűthető, behajtható tükröt is tudta. 2003-ban gyártott francia volt.

    Ettől még jó áron van az Opel, de csak az J Astrat adják akciós áron (tavaly nyár óta folyamatosan ennyi), a K-t nem viszel haza ennyiért.

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Döglött macskát én sem szállítok, de pl. muter ötajtósában a mirelit kaja már vörösizzásig hevül nyáron, úgyhogy neki egy hétvégi bevásárlást úgy kell terveznie, hogy még időben hazaérjen. Plusz azt is utálom az ötajtósokban, hogy a csomagtartót felnyitni sem lehet csak úgy lazán, mert pl. egy szabványos garázsban felnyitva óvatlanul le lehet verni az ajtóról a festéket. A négyajtósokon meg a csomagtartó alig magasabbra nyílik, mint az autó magassága.
    Szóval nem mindenkinek az ötajtós jelenti a praktikumot.

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Nem attól lesz német, hogy Németországból jön a pénz és a műszaki alapok. Mert ha te ezt így gondolod, akkor magadnak mondasz ellent, miszerint az Opel amcsi. 🙂

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Az Opel nemet, a Skoda pedig nem. Az, hogy az anyaceg amerikai vagy nemet, az nem jelenti azt, hogy a szobanforgo ket gyarto ahhoz a nemzethez tartozik. Ahogy a Chrysler csoport sem olasz, a Volvo sem kinai.

    A Hyundaiban miert van a Seat Leon belseje?

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Aha, az Astraban ezért már van is valami nem éppen fapad, csak úgy gyorsban:
    • Rádió CD 400 Bluetooth, Rádió távirányítás kormánykerékről, USB csatlakozó
    • Elektromos ablakemelők elől, hátul
    • Légkondicionáló berendezés
    • Fedélzeti számítógép
    • Elektronikus menetstabilizátor (ESP)
    • Emelkedő start asszisztens (HSA)
    • Guminyomás figyelő rendszer
    • Sebességtartó és sebességkorlátozó berendezés
    • Vezető- és utasoldali, valamint oldal-légzsák

    Tehát Katona úr kissé leragadt a Focus-Mazda3 vonalon (ahol nem talált 5 misi alatt autót), ami konkrétan ferdítés. Ha tudsz még “kismillió” értelmes szedánt, akkor nosza, Nem lesz sok….

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Kismillió autó lemaradt, ez tény.
    De ha listaárakat nézed – itt mindenhol azt nézték – akkor 4,8millióért fapadot kapsz Opelből, ahogy ugye Corollából 4.2millióért még klíma sincs. Valószínűleg ezért sem került be, ahogy a Focus is kimaradt.

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Nincs azzal baj, van akinek ez jön be, van akinek az. én mondjuk városban nyűgnek érzem és utálom azt a fél méternyi segget cipelni magammal mindig (az esetek 99%-ában üres amúgyis, nem vagyok szállító). Aki meg úgy vezet, hogy nyakába megy minden fékezéskor, annak nem sok helye van az utakon. döglött macskát sem szállítok, szóval az is mindegy…ha valaminek erős a szaga, az itt is ott is átérződik.

    Egyébként nekem is mindig a ladák jutnak eszembe ezekről,sziluettre,főleg az audikról, bmw-kről. Ugye azok valódi szedánok, karakteresen kinyúlik a seggük. Ezek egy fokkal kultúráltabbak ettől függetlenül, inkább liftback-ek, ahol lehetőség szerint az ablak is nyílik a hátsóval ajtóval együtt.

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Az Astra igenis autó kár, hogy kimaradt a listából és abba is benne van sok extra ami ezekbe nincs. Az is nagyon jó autó már aki a német kocsikat szereti mert én inkább németet választanék mint mást.

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Az Astra mégis hogy a fenébe maradt ki?
    Listaáron az 1,6-os sedan 4.8 misi, gyakorlatilag 3,8-ért kapni minden alku nélkül csak besétálva.
    Azért így egy kicsit más lenne a lista kérem….

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Amikor anno autót kerestünk ősszel, nézegettünk Corollat is. Kijelző nélkül nagyon siralmas a beltere, a reklámfotón is csak azért néz ki valahogy, mert szépen be van világítva. Természetes fénynél nagyon komor, sötét, már-már depresszív a hangulat.
    Hyundai Elantra belső tere mintha 10 évvel ezelőtt készült volna, de kívülről pofás autó, ráadásnak nekem szimpatikus a 6 sebességes kézi is. Ha most kellene autót vennem, tutira ezt venném.

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Szerinted a Renault mennyire nem ázsiai?
    1,6 Nissan motor.
    Teljesen egybemosott platformok a Nissannal közös fejlesztés, a perifériák jó része beszállítós mint mindenkinél, az egyedi dizájn renault specifikus megoldások, pl váltó nem tudom nissan 5 sebességes vagy renault 5 sebességese?
    Kényelem, renaultos, de kitől jönnek pl az ülések? Ki gyártja a renault műszereket? Beszállító, közös szerintem………

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Nekünk is 4 ajtós autóink vannak, egy 5 ajtós kivételével a családban. Átlagban kb évente egyszer kell és jön jól az 5 ajtós variálhatósága. Nagy átlagban mi teljesen jól elvagyunk a 4 ajtósokkal.

  • 2017.10.27. at 22:23
    Permalink

    Nem értem, miért kell azon poénkodni, ha valaki a lépcsőshátú autókért van oda. Vagyunk pár millióan a nagyvilágban, akiknek nem kell babakocsit vagy hűtőgépet, féldisznót, IKEA-szekrényt fuvarozni, viszont egy különálló, tágas, zárt teret akarnak a csomagjaiknak. Mondjuk olyat, amely nem egy légtérben van az utastérrel, és nyáron nem hevül fel. Olyat, amelybe úgy lehet pakolni, hogy nem kell tartani attól, hogy a kalaptartóval együtt fékezéskor az egész a nyakunkba esik.
    Nekem speciel gyakran szükségem van a méretes csomagtartóra, de abba csak táskákat teszek, tehát nem szempont, hogy az autó egész hátulja felnyíljon. Lehetőség szerint négyajtós, lépcsőshátú autót veszek, és nem azért, mert anno a parasztmerci is ilyen volt, hanem mert nekem ez a praktikus.

Vélemény, hozzászólás?