Te melyik Porschét választanád?

Idén is végigpróbáltuk a Porsche kínálatát

A legendás gyártó még mindig próbálja lefedni az autórajongók ízlésének minden szegletét, és sikerül is nekik!

Örömünnep minden egyes alkalom, amikor az ember egy Porsche kormánykereke mögé ülhet, ráadásul most már mindenki, vagy szinte mindenki megtalálhatja a saját ízlésének megfelelő típust, persze csak akkor, ha élvezi a száguldást. Mert teljesen mindegy, hogy négy henger, hat henger, avagy nyolc, esetleg villany, magas vagy lapos, a Porsche a sportosságról szól. Ezért aki egy SUV-ra esküszik, ugyanúgy élvezheti a márka nyújtotta élményt, mint akit a klasszikus kupék, vagy roadsterek láttán önt el a vágy. Nagyon kíváncsi lettem egyébként, hogy kinek melyik lehet a kedvence, hiszen pont a próbanap előtt írtam a Cayenne sztoriját, ami lényegében megmentette a márkát a csődtől. Szabadidő-autóként! Ráadásul továbbra is az egyik, ha nem a legnépszerűbb modell a kínálatban, bizonyítva, hogy sokaknak inkább ezek a termetes sport SUV-ok jelentik a Porsche-életérzést. Emellett egyre több Taycan mászkál az utakon, úgyhogy a szinte néma villanyautózás sem áll messze a vásárlóközönségtől. Persze számomra továbbra sem vetekedhet semmi a 718-asok vérbeli sportautós viselkedésével, de most rajtatok a sor, írjátok meg a kommentek között, melyik Porschét választanátok azok közül, amelyeket most megmutatok, de ha ezek közül egyiket sem, akkor akár más korszakból is jelölhetitek a kedvenceket.
Hirdetés
Kezdjük a legújabb jövevénnyel, a Cayenne Turbo GT-vel. Ez egy igazi "nehézbombázó", kizárólag a kupés tetővel kapható, de a lényege az erő. Biturbós motorja jelenleg a Porsche legerősebb nyolchengeres erőforrása. A forgattyús tengely, a turbófeltöltő, a közvetlen befecskendezés, a szívórendszer és a töltőlevegő-hűtő átdolgozásával jelentősen különbözik a "sima" Turbo Coupé V8-asától. Többek között más főtengelyt, hajtórudakat, dugattyúkat, vezérlést és motortartó bakokat kapott. Így lett a teljesítménye 640 lóerő! Még leírni is bizsergető, hát még vezetni, illetve hallgatni mennydörgő hangját. Emellett a 850 Nm forgatónyomaték sem piskóta, és akkor még finoman fejeztem ki magam, mert így a 3,3 másodperces gyorsulás frenetikus érzés egy ekkora dögben. Persze a 300 km/h végsebességét nem próbálhattuk ki, ahogy közúton a futóműve határaitól is messze voltunk, de adott egy kis ízelítőt abból, hogy ha a Porsche akar, akkor egy szabadidő-autóból is közel versenyautót képes faragni. A felvonultatott autók közül a két legérdekesebb színű egyike a Macan S volt. A zöld egy különleges árnyalatában (Auratium Green) érkezett, ami a Porsche történetének egyik legendás színe, ugyanis a 356-os modelleket kínálták vele 1957 és 1959 között. Ezt a színt pedig, ha a kis nyomozásom helytálló, akkor egy japánban honos liliomfajta ihlette. Az S-jelölésű Macan egyébként jóval erősebb, mint az alapmodell. Ugyanis utóbbi 265 lóerős, az S pedig 380 lovat vonultat fel, de ezzel még nem olyan kiélezett, mint a 440 lóerős GTS. Hangja sem annyira tolakodó, de azért így is gyönyörű, hiszen ugyanúgy a V6-os, biturbós 2,9 literes motor mozgatja, 7 fokozatú duplakuplungos sebességváltón keresztül hajtva mind a négy kerekét.
Hirdetés
Ha szimplán az erőről van szó, akkor a Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo majdnem mindenkit leköröz, ugyanis rendszerteljesítménye kerek 700 lóerő. Bizony, 700 lóerő egy családi autóban, vagy ahogy egyesek elmésen megjegyzik a Porsche kombijában. Persze ez egy kicsit csalóka, mert a rendszerteljesítmény ugye nem áll rendelkezésre csak akkor, amikor a benzinmotor és a villanymotor együtt működik. Hatalmas ereje ellenére ez valóban egy kellemes családi (sport)autó, fejedelmi kényelemmel minden ülésen. A hibridrendszer felét alkotó V8-as, négyliteres benzinmotor úgy elbújtatja a hangját működés közben, hogy még a legélesebb fülű autóbolondok sem biztos, hogy megmondják a 8 henger jelenlétét. Szóval nem ez fog lenyomni hangban egy Mustangot, de a rendeltetése amúgy is a Porschékra fogékony családok kiszolgálása. Kényelemben, praktikumban pedig verhetetlen ez a modell a Porsche palettáján. Hacsak a Taycan Cross nem jelentkezik be erre a címre, mert erőben ő a király a maga 761 lóerejével. De a hatótávban és a csomagtér méretében alulmarad, viszont kényelemben talán egy kicsit feljebb teszi a lécet, Ha akarjuk tényleg végig hangtalanul suhanhat a villanymotorral, de a 388-419 km közötti gyári hatótáv érték azért jóval alacsonyabbra tud süllyedni, ha sportautóként bánunk vele. Hiszen azt is tudja, ugyanis 2,9 másodperc alatt százon van, súlyelosztása ideális a padlólemezre szerelt akksiknak hála, de mégsem ő nyújtja a legnagyobb élményt, az erő ugyanis nem minden. Ellenben a Cross név arra csábít, hogy földutakon is poroljunk vele, bár ezt most nem próbálhattuk ki. Ja és ha már a csomagteret említettem, akkor illik a pontos számokat is megjeleníteni: a Taycan Cross alapból 408 litert ad, míg a Panamera 418 litert.
Hirdetés
Ám bármennyire is zseniálisak a Porsche szabadidő-autói, családi autói, illetve a villanyautói, az embléma szorosan összekapcsolódik a 911-es típussal. Ez maga a Porsche. Egyetlen modellbe sűrítve minden, ami Porsche. Rengeteg féle és fajta 911-es szerepel a kínálatban, a könnyed "túraautótól" az olyan kőkemény versenyautó alapokig, mint a GT3-as modellek. Most kettőt hoztak el, az arany középútnak számító GTS-t és egy Carrera 4S-t. Kezdem az utóbbival, hiszen ez a paletta alsóbb részén foglal helyet. Erre értettem feljebb a "könnyed túraautó" jelzőt, bár ez is 450 lóerős. A háromliteres, hathengeres boxer farmotor gyönyörűen szól, de ennek a modellnek a megjelenése valami fenomenális volt. Fehér fényezés, fehér felnikkel, fehér bőr belsővel, amit ízléses fabetét tett még elegánsabbá. A megtestesült sportos elegancia. Így nem egy vad sportautó képét mutatja, bárhol meg lehet vele jelenni, egy színház előtt ugyanolyan jól mutat, mint a Hungaroring bejáratánál. Viszont a GTS már jóval vadabb. Vörös fényezés fekete felnikkel, szintén fekete díszbetétekkel. Egészen pontosan egy Carrera 4 GTS, ami ugyanúgy háromliteres, hathengeres motort kap, de már 480 lóerővel, hangosabb kipufogóval. A 4 pedig ugyanúgy az összkerékhajtást jelöli, mint az előző modellnél. Ez nem szentségtörés, csupán ízlés kérdése, illetve lakhely kérdése. Van ahol jól jön az összkerékhajtás, a lényeg, hogy a vezetési élmény ezzel is fantasztikus, persze léteznek, akik a hátsókerék-hajtásra esküdnek. Ők valószínűleg a sportos vezetési élmény kimaxolására törekednek, nekik viszont nem a 911-est ajánlanám. De ők amúgy is tudják, hogy a középmotoros elrendezés verhetetlen, hiszen így válhatunk igazán eggyé az autóval. ilyenkor ver szinte egy ritmusra a szívünkkel a közvetlenül a hátunk mögött duruzsoló motor. Ráadásul újra hat hengerrel! Egy darabig sokan feketén látták a jövőt, amikor a downsizing miatt eltűnt a 718 Boxster/Cayman párosból a hat henger és csak a négyhengeres motorok maradtak. Amelyekkel persze nem csorbult a vezetési élmény, csupán a hangélmény. Na, de azért a háromliteres, hathengeres boxerrel és 400 lóerővel mégiscsak más dimenzió a kis roadster. Bár a Cayman kicsit merevebb, a vászontetős Boxsterrel jobban élvezhetjük a hangokat, amik a motor és a kipufogók felől érkeznek. Amikor már azt hinné az ember, hogy a 911 a tökéletes Porsche, a márkanév igazi megtestesülése, akkor jön a 718, és ráébreszt, hogy "játszóautónak" ő a legjobb a palettán. Lehet, hogy nem annyira látványos, mint egy 911, de a laikusok így is felismerik benne a Porschét, akkor is ha letakarjuk az emblémát. Nos, most már tényleg csak az az egyetlen kérdésem maradt, hogy a kedves olvasók melyik Porschét vinnék haza, ha áldozhatnának ilyen élvezetekre 8 számjegyű összeget? Neked melyik a kedvenced, vagy melyiket próbálnád ki legelőször, ha alkalmad nyílna rá? Írd meg a kommentek között!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.07.12. at 19:48
    Permalink

    Életérzésben talán a 911 legújabb Sport Classic lehet a mindent vivő kocsi. Ami az élményről szól. 550 lóerő, hátsókerék hajtás, kézi váltóval.
    De a 718 most ért fel a csúcsra. És elfér a keskeny, vidéki utakon. És a kormányzás is a 911 szintjén van. Közúton sokkal jobb mint bármelyik másik modell.

Vélemény, hozzászólás?