Heten vannak és gonoszok – Ezeket kapni még V8-cal!

Hét autó, amit még kapni tisztességes V8-assal

Három henger, hengerlekapcsolás, részecskeszűrő? Mutatunk pár autót, amit nem érdekel a károsanyag-kibocsátási norma és valahogy átcsusszannak a WLTP-n is.

Vajon meddig lesz még piacon valódi V8? Jelenleg még kapni, méghozzá ezeket!

Kiráz a hideg a háromhengeres motoroktól?

Esetleg kisköbcenti iszonyod van, rosszul vagy a részecskeszűrőtől és a fogyasztásoptimalizálástól? Mutatunk egy kevés köbcentiutánpótlást, olyan autókat, amik a Fiesta ST helyett is eregetnek épp elég káros anyagot és külön módjuk van arra, hogy elégessék a hátsó gumikat. Lassan a V8 is egy olyan játékszer lesz, ami kihal, mint a dinoszauruszok, ám még van néhány pompás példány a piacon, amik ráadásul még az európai károsanyag-kibocsátási normáknak is megfelelnek – a maguk módján. Itt van néhány példa, hogy mit kaphatunk még V8-as motorral újonnan, a teljesség igénye nélkül, ugyanis a lista jelenleg elég hosszú lenne, így csak a hazai piacról válogattunk hét ördögien jó masinát.

V8-as motorral kapható modellek
Teljesítmény [LE] Nyomaték [Nm] 0-100 km/h Végsebesség [km/h]
BMW M5 600 750 3,4 250
Ford Mustang GT 451 529 4,6 250
Jaguar F-Type R 550 680 4,2 300
Lexus LC 500 477 540 4,7 270
Lexus RC F 477 530 4,5 270
Mercedes-AMG E 63 571 750 3,5 250
Porsche Panamera Turbo 550 770 3,8 304

BMW M5

A legújabb M5-ös BMW okos összkerékhajtása miatt a modell történetének igazi mérföldköve

A 4,4 literes V8-as 600 lóerejét mind a négy kerékre, de kérésre akár csak a hátsóra is képes irányítani

Sorhat, V10, V8, volt már a BMW M5 mindenféle motorral, ám úgy tűnik, a V8 vált be igazán, ugyanis a 4,4 literes duplaturbós szörnyeteget megtartották az elődből. Még a teljesítménye sem változott érdemben, alap a 600 lóerő, ám a Competition csomaggal 625 lóerős is lehet. Természetesen csak a katalógusadatok szerint, ugyanis padon már most többet tud az alap M5, mint azt ígérik. Minden eddiginél gyorsabb, a meglévő motorhoz ugyanis a modell történetében most először xDrive összkerékhajtás csatlakozik, mindenféleképpen. Az alapból mind a négy keréken kaparó hajtást viszont kedvünkre kapcsolhatjuk ki, vagyis képes gombnyomásra kiiktatni az első tengely hajtását, ami által mind a 600 lóerő a hátsó kerekekre érkezik és a 8 fokozatú automata váltót kézi állásba kapcsolva magunk is váltogathatunk, ha úgy tartja kedvünk, akár egyhelyben is foroghatunk vele. Az M5 nem ezért különleges, a felsoroltak közül ugyanis a bajor a leggyorsabb 3,4 másodperces sprintjével, ám ha nem fizetünk a feláras csomagért, ez is csupán 250-nel mehet maximálisan. Az M5 már Magyarországon is elérhető, jelenleg egyetlen V8-as BMW-ként 35 840 000 forintos alapáron, de hamarosan érkezik az új 8-as is, ugyanezzel a motorral.

Ford Mustang GT

Ha nyers V8 kell, ma a Mustang a legolcsóbb, 5,0 literes 451 lóerős V8-asával 15 millió forint alatt kezdődik

Kihagynánk az új 10-es automatát, kézivel elképesztően jó élmény, és ez már kanyarodni is tud

Egy valódi klasszikus, modern köntösben, a Mustanggal 2005 óta jár ismét jó úton a Ford, már ami a megjelenését illeti. A technika ugyanis most érett be igazán, hisz a merev hátsó híd helyett többlengőkaros független futóművet kapott, így már nem csak egyenesben, kanyarban is gyors. Motorja lehet a 2,3-as EcoBoost, ám a viccet félretéve az 5,0 literes szívó V8-assal az igazi. Teljesítménye 451 lóerőre nőtt a frissítéssel, ami több mint elég ahhoz, hogy jót szórakozzunk. Tízfokozatú automata váltót kapott, ám egész rövid egynapos tesztünk után azt mondanánk, maradjunk a kézi váltónál, ugyanis épp az automata meghibásodása miatt kellett elbúcsúznunk a tesztautótól idő előtt.

A kézi szerkezet rendkívül pontosan és jól kapcsolható, a kemény kuplung miatt vezetése melós, erős combizmot igényel.

Kormányzása sem épp selymes, igazán maszkulin sportkocsi az új Mustang GT. Változó szelepvezérléses szívó V8-asának megvan az a jó tulajdonsága, hogy vígan lehet 10 liter alatti fogyasztással használni, ám ha éppen úgy esik kedvünk, hatalmasat lehet autózni vele, és hangjának nincs párja. Árban a legkedvezőbb V8-as, 14 815 000 forinttól elérhető, amiért a legklasszikusabb izomautót kapjuk olyan külsővel, amit kis túlzással mindenki felismer.

Hirdetés

Jaguar F-Type R

Nyers kompresszoros V8-as motorral és finom brit dizájnnal, precíz futóművel van piacon az F-Type R

Az SVR kivitel 575 lóerőt teljesít, hatalmas hátsó szárnyáról messziről felismerni

Nem az a hagyományos brit sportautó, a Jaguar F-Type R inkább egy klasszikus amerikai vas angol újratervezése. A hosszú géptető alatt ugyanis egy kompresszor préseli a friss levegőt egy ötezer köbcentis nyolchengeres torkába. A V8-as teljesítménye ezzel 550 lóerő, SVR kivitelben 575, és akár összkerékhajtással is elérhető, amivel csupán 4,1 másodpercig tart a 0-100-as sprint, hátsókeréhajtással alig egy tizeddel tovább. Az E-Type klasszikus vonásait is idéző, de az utolsó négyzet-centiméteréig egyedi formatervvel megszületett sportkupé később több új Jaguar modellt is megihletett, és nem mondhatjuk, hogy az SUV-knak rosszul állna a megoldás. Persze tisztán látszik, hogy a kupé az igazi, melynek elképesztően jól áll a V8-as motor nyers hangja, annak a V8-as motornak, melyből egy gombnyomással még erősebbet csinálhatunk. A kompresszoros motor fogyasztása katalógusérték szerint 10,7 liter vegyesben, ám erre még a V6-os motorjuk sem képes, de egy ilyen autónál ez nem is lehet kérdés. Ez a V8-as még több Jaguar modellben is elérhető, így náluk nem az F-Type R és SVR az egyetlen. A Jaguar F-Type már erősen prémiumvonal, az R kivitel több mint 42 milliós kezdőárával közel jár az egzotikus sportautókéhoz, de jó látni, hogy bár van belőle kétliteres turbós, mégis fontos, hogy legyen igazán nagy vas is a kínálatban.

Lexus LC 500

Finom japán dizájn, látványos külső és hatékony hibrid, vagy nyers V8-as benzinmotoros hajtást is kaphat

477 lóerőt teljesít a V8-as, piaci árát tekintve pedig remek választás lehet 30 millió alatt

Különleges formatervét egyenes ágon örökölte a márka meghökkentő tanulmányautójától, a Lexus LC talán minden idők legszebb japán kupéja lehet, persze csak a Toyota 2000 GT után. Megjelenésekor 10 virtuális fokozatú automata váltójával és villanymotorral kiegészített Multistage hibrid hajtása miatt volt különleges, ám élményben a V8-as mellett teljes mértékben eltörpül. Érthető, hogy a szoborszerű külső mellé sokaknak passzol az időnként hang nélküli suhanás, ám az ötliteres szívó V8-as hangja legalább akkora mestermű, mint az LC formaterve. 477 lóerős teljesítményre optimalizálták, hiába szívó, a Mustangtól eltérően nehéz vele keveset fogyasztani, hisz minden pillanatban a legjobb teljesítmény leadására van felkészülve. Változó szelepvezérlésével 7100-as fordulaton adja le csúcsteljesítményét, ahol gyönyörű hang kísérete mellett – amit kint is hallani, nem csak bent – képes az útra szabadítani, a V8-as valódi 10 fokozatú automata váltója pedig minden helyzetben a lehető legjobban viselkedik, gyorsan kapcsol és biztosan.

Az LC 500 nem csak technikailag hangzik jól, ára pont ugyanannyi, mint a hibridnek.

Vagyis 29 650 000 forint, amiért egy pompás sportautót és egy granturismót egyben megkapunk.

Lexus RC F

A Lexus RC F jóval sportosabb külsőt hord, mint az LC, a nyers megjelenés egészen más közönségnek szól

A V8 ugyanaz, a sokat forgó 5,0 literes szívó, melynek hangjától feláll a szőr az ember karján

A japánok ezzel kétszer szerepelnek a V8-as listánkban, és nem véletlenül. Az RC F motorjával megegyezik ugyan az LC-vel, teljesítménye kicsit más, bár 477 lóerejük megegyezik, nyomatéka 10 Nm-rel kevesebb, vagyis 530, ám kisebb karosszériája miatt 2 tizeddel hamarabb gyorsul százra, elég csupán 4,5 másodperc ehhez. Nem is csak teljesítményük, karakterük is teljesen más, míg az LC szépségével azonnal lehengerel, az RC F nyers sportos külsejével dobbanthatja meg a sportautósok szívét. Bár a négyhengeres benzinmotorral és villanyhajtással operáló 300h is finom gép, a kellő sportosságot, valamint a drasztikus külsőhöz passzoló teljesítményt az RC F fogja szolgáltatni. Hamarosan érkezik belőle egy könnyített, versenypályán is használható változat, ám a már most kapható RC F is kimondottan jó szórakozás, 27 milliós indulóárával pedig a Mustang után a legolcsóbb.

Mercedes-AMG E 63

Nyers hangerőben az AMG modellek vannak a csúcson, az E 63-hoz is jár okos összkerékhajtás, valamint a Mercinél több modellben is megtaláljuk a 4,0 literes V8-ast

A Mercedesnél feltűnően sok a V8-as modell, a 63 és 63 S hajtásláncú AMG modellekből van szedán, kupé, SUV , de mondhatnánk az AMG GT sportautót is. Az E 63 különleges jószág, hasonlóan a BMW M5-höz, ez is teljes értékű luxusszedánként élhető a mindennapokban, ám ahogy bajor vetélytársa, a csillagos is arra született, hogy tapossák a gázpedálját. A hatékony 4Matic+ összkerékhajtás, akárcsak az M5-nél, itt is lekapcsolható elsőkerékhajtást biztosít, 571 lóerejével ugyan csöppet elmarad az M5-től, gyorsulásban viszont éppen csak egyetlen tizeddel rosszabb eredményt fut, ám alapesetben ugyanúgy csak 250 km/h a csúcs. 37 433 250 forintos kezdőárával csöppet az M5 fölé lő, kevesebb teljesítménnyel, ám míg a BMW csak most kóstolgatja nagyteljesítményű autójánál az összkerékhajtást, addig a Mercedesnél ez már nem az első generáció.

Szól egy további érv is a Mercedes mellett, mégpedig a hangélmény, ha igazán karakteres és erős hangzású autó kell, az AMG-nél nem találsz feltűnőbbet.

V8-as motorral kapható modellek kezdőárai, 2018
BMW M5 35 840 000
Ford Mustang GT 14 815 000
Jaguar F-Type R 42 792 000
Lexus LC 500 29 650 000
Lexus RC F 27 000 000
Mercedes-AMG E 63 37 433 250
Porsche Panamera Turbo 52 582 000

A Porschénél nem csak a Turbo, de a dízel Panamera is V8-as, előbbi 550 lóerejével, utóbbi 800 Nm nyomatékával hódít

Porsche Panamera Turbo

Orrmotoros felépítés, ráadásul V-alakú hengerelrendezés nem klasszikusan a Porsche asztala, ám a Panamera kétség kívül az egyik legkiegyensúlyozottabb és legjobban vezethető sportos ötajtós kupé. Második generációjával praktikusabb is lett, mostantól lehajtható a hátsó üléssor, most viszont mégsem ezért vagyunk itt, hanem az 550 lóerős Turbo miatt. A több mint két tonnás luxusautó sportautókat megszégyenítően mozog, 3,8 másodperces rajtautomatikás gyorsulását napokon keresztül képes biztosítani, de már egy is elég belőle ahhoz, hogy utána levegőért kapkodjunk. A feláras Sport Chrono csomaggal 20 másodpercen keresztül az összes bennragadt erőt képes az aszfaltra küldeni, miközben akár versenytempóban is képes teljesen szürreális módon bevenni bármilyen kanyart. A Panamera kínálatában nem ez az egyetlen V8-as, ugyanis ott a 850 Nm nyomatékú dízel is – legalábbis még egy darabig – ami élményben szintén kiváló, miközben teljesítményéhez képest tud alacsony fogyasztási adatokat produkálni.

Precíz gép a Panamera, ördögien jól leplezi 2 tonnás tömegét, sportautókat megszégyenítően mozog, ám árával több, mint prémiumkategóriás, egy ilyen Panamera a magas élet belépője

A Panamera a másik véglet, ha tiszta V8-as élmény kell, akkor a lista legolcsóbbja, a Mustang a legjobb választás, ám a Lexus LC hasonló élményt nyújt, exkluzívabb külsőbe csomagolva. Bárhogy is legyen, az tisztán látszik, hogy a V8 – egyelőre – még nem haldoklik, ám ahogy a Lexus hibrid hajtásából is eltűnt, úgy vélhetően egyre több gyártó fog búcsút mondani neki.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.07.31. at 08:44
    Permalink

    Az amerikai V8-nak és az általa produkált orgánumnak egyszerűen nincs párja, úgyhogy innen csak a Mustang. Még a Lexusok sem tudnának megingatni 😀

    • 2018.07.31. at 10:28
      Permalink

      Csak akkor szabad ilyet kijelenteni szerintem, ha mindkettőt hallottad nagyjából egymás után. Ebben az esetben van olyan összehasonlítási alapod, hogy azt lehet mondani, hogy az egyik jobb, mint a másik.

      • 2018.07.31. at 22:03
        Permalink

        Itt most nem rúg labdába a Lexus, de a 2. helyet simán megszavazom neki 😀 Vannak videók a neten, azok alapján is zongorázható a különbség a Mustang javára. Az amerikai V8-nak hangorkán tekintetében csak egy riválisa van: az orosz V8 – Gaz 66, Zil 130/131, KrAZ 255…

  • 2018.07.31. at 10:38
    Permalink

    Amúgy ennyiért ez a Mustang egy igazi főnyeremény. Best buy, ahogy az angol mondja. Kinézetre viszont a két Lexus jön be. Gyönyörűek és mindkettőhöz precíz, megbízható technika társul. Az áruk is elfogadható. Már akinek van ennyi pénze autóra. A Panamerában ültem, közelről láttam, nem jött be. Nem hozott lázba. A BMW és a Merci olyan, mint a többi BMW és Merci. A megszokott időtálló forma, de semmi érzelem. Szokásos. A Jaguár olyan, mint a Porsche. A Lexusokról pedig már eleget áradoztam, az LC500-hoz volt szerencsém közelröl is, letaglózó. Az RC-F is jól néz ki.

  • 2018.07.31. at 14:24
    Permalink

    Kimaradt a felsorolásból egy nem túl jelentős márka Maserati 😀 abból is a GranTurismo széria amit szintén meg lehet venni v8-as szívó motorral és semmivel sem kerül többe mint a felsorolásban szereplő Porsche Panamera .

  • 2018.07.31. at 14:25
    Permalink

    Nekem az Olaszok V8 as hangja tetszik Maserati GranTurismo V8 szívó … na annak van szép hangja a többi ahhoz képest csak herélt kipufogós szar … Bár ha valakinek a bugyborékolós fortyogás hang jön be válassza az Amerikai kocsit minden más esetben meg ott a Master Card ( fizetett reklám ) 😀 😀

    • 2018.08.01. at 12:06
      Permalink

      Feltételezem a 2018 ban rendelhető új gépjárművek kerültek a listára …RS6 pedig még nincs újba csak a kifutó modellbe ha egyáltalán abból is lehet még rendelni .

Vélemény, hozzászólás?