0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Lexus RC 300h F Sport teszt

·

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Az IS kupé kivitele csak messziről hasonlít rá, az RC teljesen egyedi. Kupék között talán a leglátványosabb, és a Toyota vitathatatlanul hatékony hajtásláncával 20 millió alatt megáll%KA%

Az IS kupé kivitele csak messziről hasonlít rá, az RC teljesen egyedi. Kupék között talán a leglátványosabb, és a Toyota vitathatatlanul hatékony hajtásláncával 20 millió alatt megáll

Sokszereplős. Van miből válogatni a normál, nem négyajtós, nem annak mondott, hanem valódi kupé szegmensben. Az Audi A5, 4-es BMW és Mercedes C Coupe mellé érkezett nemrég a kifinomult Infiniti Q60 és valamivel korábban az extravagáns Lexus RC. Kell egy gyomor a mai Lexusokhoz, de ne forduljunk el tőlük az első pillanatban, hagyjuk, hogy beszippantson az a mértékű fantázia, amivel megrajzolták őket. Az IS sem gyenge eresztés, de az RC-hez képest már-már unalmas. A Lexus kétajtósa letaglózó megjelenésével vonzza a tekinteteteket, nem csak a járókelők és a többi autós bámulja, hosszú percekig álltam mellette, ahányszor kiszálltam. Csak azzal kitelne egy cikk, hogy a részleteket, az összeszerelést és az anyaghasználatot elemezzük, minden négyzetcentimétere külön bekezdést érdemelne. Az első fényszóróknak annyi dimenziója van, minden irányból máshogy mutatnak, de a hátsók sem különbek. Sosem lesz unalmas!

%KA%Mindig érdekesek lesznek az első, szétcsúszott fényszórók. Mint egy rossz LSD trip, semmi összefüggő, vagy logikus elrendezés, de hosszú ideig emlékezni fogunk rá%KA%

Mindig érdekesek lesznek az első, szétcsúszott fényszórók. Mint egy rossz LSD trip, semmi összefüggő, vagy logikus elrendezés, de hosszú ideig emlékezni fogunk rá

%KA%Az F-Sport külső kiegészítői még durvábbá faragják az RC-t, de ezzel a hajtással ez csak vakítás%KA% %KA%Az F-Sport külső kiegészítői még durvábbá faragják az RC-t, de ezzel a hajtással ez csak vakítás%KA%

Az F-Sport külső kiegészítői még durvábbá faragják az RC-t, de ezzel a hajtással ez csak vakítás

Fényesebb bárminél. A különleges formákra olyan fényezéssel játszottak rá, ami bármilyen körülmények között képes úgy megtörni a fényt, hogy látszódjanak a vonalak, garantáltan észreveszik majd, ha ilyen ezüst. A harcsaszáj nyilván nem jön majd be mindenkinek, én már kezdek hozzászokni. Az egész forma erőtől duzzad, a hátsó kerekek fölött szélesedik a karosszéria, és szinte kiveti a hátsó fényszórókat. Az alattuk lévő levegőkilépőt imitáló fésűket nem tudom hová tenni, nélkülük biztos üresek lennének a hátsó sarkok. Ahogy vizsgáljuk a formát és haladunk a részleteken, feltűnhet a Hybrid felirat a küszöbökön és a h betű az RC 300h végén. Igen, ez a hibrid. Egy világ omlott össze bennem, mivel RC F-re készültem, 477 lóerős V8-assal. Aztán rájöttem, hol lehetett a probléma a kommunikációban, ez valóban F-Sport kivitel, csak RC 300h F-Sport. Egy hét bégetés és gázreakciómentes csapatni próbálást vizionáltam, aztán, hogy csak egyszerűen lerakom és nézem egy hétig. Mennyire jó, hogy nem így lett, egész sokat mentem vele, miközben sikerült eloszlatnia a legtöbb félelmemet.

%KA%A kis h-betű a játék elrontója, pontosabban az RC 300h 2,5 literes szívó benzineséből és e-CVT váltójából, valamint elektromotorjából álló hajtása. A fésű is csak kamu, ahogy a sportos külső egésze az a hajtáslánchoz mérten%KA% %KA%A kis h-betű a játék elrontója, pontosabban az RC 300h 2,5 literes szívó benzineséből és e-CVT váltójából, valamint elektromotorjából álló hajtása. A fésű is csak kamu, ahogy a sportos külső egésze az a hajtáslánchoz mérten%KA%

A kis h-betű a játék elrontója, pontosabban az RC 300h 2,5 literes szívó benzineséből és e-CVT váltójából, valamint elektromotorjából álló hajtása. A fésű is csak kamu, ahogy a sportos külső egésze az a hajtáslánchoz mérten

%KA%Tökéletes arányok, határozott vonalak, amiket a különleges fényezés még jobban kiemel, ez így nagyon rendben van%KA%

Tökéletes arányok, határozott vonalak, amiket a különleges fényezés még jobban kiemel, ez így nagyon rendben van

Háromesélyes. Az RC háromféle hajtással érhető el, a kétliteres turbós benzinessel, a 477 lóerős V8-assal, amihez remélem még lesz szerencsém, és hibridként, aminek egy részét a Toyota RAV4-ből is ismerhetjük. 2,5 literes szívó négyhengeres benzines a fő egység, azt egy elektronikusan vezérelt, folyamatosan változó áttételű váltóműnek nevezett e-CVT-vel társították, ami tulajdonképpen csak egy bolygómű, nem az a szíjas szerkezet, mint egy átlagos CVT váltó, ezért aztán nem igazán kell aggódni amiatt, hogy ezzel bármikor is baj lehet. Ehhez kapcsolódik még egy elektromotor, a rendszerteljesítmény pedig kicsivel több, mint a Toyotában, 223 lóerő. Leírva sem tűnik túl acélosnak, hát még az életben, ez tulajdonképpen arra elég, amire általában egy ilyen túrakupét használnánk: utazásra, helyváltoztatásra. Épp elég gyors a 300h, arra nem lehet panasz, mégis a hibridhajtás jellemzői és viselkedése mindenféle élményt nélkülöz, mi több, kiírt egy autóból, ami óriási fájdalom.

%KA%Ennyire logikusan összerakott beltérhez régen volt szerencsém, már ami az ergonómiát illeti. Letámasztott könyökökkel is mindent tökéletesen elérünk%KA%

Ennyire logikusan összerakott beltérhez régen volt szerencsém, már ami az ergonómiát illeti. Letámasztott könyökökkel is mindent tökéletesen elérünk

%KA%Stílusa megkérdőjelezhetetlen, a fekete kárpitot csak bronz részletek egészítik ki, a bejutáshoz szükséges kártya pedig az eddigi legvékonyabb kulcs, amit láttam, nincs is rajta gomb%KA% %KA%Stílusa megkérdőjelezhetetlen, a fekete kárpitot csak bronz részletek egészítik ki, a bejutáshoz szükséges kártya pedig az eddigi legvékonyabb kulcs, amit láttam, nincs is rajta gomb%KA%

Stílusa megkérdőjelezhetetlen, a fekete kárpitot csak bronz részletek egészítik ki, a bejutáshoz szükséges kártya pedig az eddigi legvékonyabb kulcs, amit láttam, nincs is rajta gomb

Csak színház. Megremeg az autóbuzik térde, ha meglátják, tipikusan az az autó, amiről ordít, hogy hajts! Már ott elvágja magát a 300h, hogy indításnál nem történik semmi, csak a kormány az ölünkbe mászik, gázra felhörren a benzinmotor, de még túráztatni sem lehet, ráadásul a bőgő hangja sem valami sportos. Megindul, ahogy kell, hiszen a villanymotor nyomatéka elég arra, hogy még a több mint 1,7 tonnás kocsit is meglódítsa, de utána semmi. Gázreakció tulajdonképpen nincs, nagyjából 50-ig lehet villannyal közlekedni, onnantól indul a benzines, de előbb is, ha csak egy picit is rálépünk a gázra. Ráadásul itt is megvan, amit már az IS 300h-nál is tapasztaltunk, hogy az után is tartja rövid ideig a fordulatot, hogy elvettük a lábunkat a gázról. A 8,9-es 100-ra gyorsulás nem kiemelkedő érték, ahogy a 190 km/h-ás végsebesség sem. Adjuk fel, nem sportkocsi, csak egy viszonylag sportos kupé, ami úgy kanyarodik, mintha nem lenne holnap, és azt is érezzük a kormányon, hogy régi, vagy új ötezresen hajtottunk át.

%KA%Van menetmód választó is, Sport és Sport+ állással, mindig egyre engedékenyebb, de a hibrid hajtás bármiféle játékra alkalmatlan, keveset fogyasztani viszont nagyon tud%KA% %KA%Van menetmód választó is, Sport és Sport+ állással, mindig egyre engedékenyebb, de a hibrid hajtás bármiféle játékra alkalmatlan, keveset fogyasztani viszont nagyon tud%KA% %KA%Van menetmód választó is, Sport és Sport+ állással, mindig egyre engedékenyebb, de a hibrid hajtás bármiféle játékra alkalmatlan, keveset fogyasztani viszont nagyon tud%KA%

Van menetmód választó is, Sport és Sport+ állással, mindig egyre engedékenyebb, de a hibrid hajtás bármiféle játékra alkalmatlan, keveset fogyasztani viszont nagyon tud

%KA%Így jelennek meg a menetinformációk a digitális műszerfalon, odébb mászik az egyetlen körműszer%KA%

Így jelennek meg a menetinformációk a digitális műszerfalon, odébb mászik az egyetlen körműszer

Szinte tökéletes. Egyetlen rossz mozdulata nincs a futóműnek, olyan kanyarsebességet érhetünk el, hogy szinte csak az öv tart, egyedül a Bridgestone-ok tapadása nem bizonyult a legjobbnak. A sebességfüggő szervokormány könnyed, de közvetlen, apró mozdulatra is egyből reagál, a kormány maga pedig szintén nagyon jó fogású, a perforált bőrt is nagyon jó tapogatni. Egyetlen pontjával nyűgözött le a hajtás, az pedig a fogyasztás. Ha már nem megy, legalább fogyasszon keveset és ez az, amiben röhejesen jól teljesít, a 4,8-as átlag még a gyári értéknél is jobb egy decivel. Ezt zseniálisan jól tudja az RC-ben is a Toyota hibridhajtása, nem kétség, csak közben egy olyan autóban dolgozik, amibe egyáltalán nem illik. Persze, annak is van értéke, hogy totál csöndben érkezünk meg és állunk be a parkolóba, bár az is elsülhet csúnyán, ha az utolsó méteren röffen be a benzinmotor, mert ez nem ritka.

%KA%A fejtér nem túl nagy, az ülések tökéletesen tartanak, elektromosan előrecsúsznak, ha hátra ülne valaki, aki annyira nem fog szenvedni, két kisebb termetűnek vállalható a hátsó sor%KA%

A fejtér nem túl nagy, az ülések tökéletesen tartanak, elektromosan előrecsúsznak, ha hátra ülne valaki, aki annyira nem fog szenvedni, két kisebb termetűnek vállalható a hátsó sor

%KA%Az érintőpad kevésbé használható, mint az újabb fajta egeres megoldás. Váltó nincs, így a fülek is értelmét vesztik. Variál a fordulatszámmal, de sokat nem segít%KA% %KA%Az érintőpad kevésbé használható, mint az újabb fajta egeres megoldás. Váltó nincs, így a fülek is értelmét vesztik. Variál a fordulatszámmal, de sokat nem segít%KA%

Az érintőpad kevésbé használható, mint az újabb fajta egeres megoldás. Váltó nincs, így a fülek is értelmét vesztik. Variál a fordulatszámmal, de sokat nem segít

Mi ez a belső? Mivel nem őrjített meg a hajtás, tudtam foglalkozni a részletekkel, amivel a beltér kényeztetett. Kezdve a már említett kormánnyal, ha két kézzel megfogjuk és letesszük a könyökeinket, többet nem kell fölemelnünk, mindent elérni a beállított pozícióból. Rendkívül figyelmes megoldás, hogy ennyire kéz alá esnek a kezelőszervek. Egyedül a régimódi és kacifántosan kezelhető multimédia kezelőszerve esik rossz helyre, de szerencsére sokat nem kell vele babrálnunk. A Mark Levinson hifi szépen szól, de inkább a pihentető, csöndes utazást élveztem, mivel akkor sincs semmiféle motorzaj vagy kipufogóhang, amikor jár a motor. A finom és figyelmes megoldásokhoz tartozik továbbá, amitől elolvadtam, az a kulcs, vagy tulajdonképpen a kártya, ami az autót nyitja. Olyan három bankkártya vastagságú, de méretben akkora, így tárcánkba könnyen becsúsztatható, nincs rajta gomb, így sosem kell elővennünk.

%KA%Rendkívül csöndes, még akkor is, ha jár a benzines. 8,9 másodperc a 0-100, 190 km/h a vége, nem túl kiemelkedő adatok, kanyarokban viszont durván jó az RC%KA%

Rendkívül csöndes, még akkor is, ha jár a benzines. 8,9 másodperc a 0-100, 190 km/h a vége, nem túl kiemelkedő adatok, kanyarokban viszont durván jó az RC

%KA%Fejtér is akad hátul, persze inkább kétszemélyes. Fényezett a harcsaszáj nagyon sok dimenziós rácsa is%KA% %KA%Fejtér is akad hátul, persze inkább kétszemélyes. Fényezett a harcsaszáj nagyon sok dimenziós rácsa is%KA%

Fejtér is akad hátul, persze inkább kétszemélyes. Fényezett a harcsaszáj nagyon sok dimenziós rácsa is

Anyagilag is meggyőző. Az ülések remekül tartanak, egyedül a fejtér tűnt szűkösnek, de csak a 180 centimnél magasabbaknak lesz zavaró. Ami bőr, az remek, a műanyagok sem rosszak, de itt is megvannak az olcsó LED-ek, mint a Mazdánál és úgy általában a japán autóknál. Nem is lényeg, hiszen az F-Sport felszereltséghez járó digitális műszeregység mindent feledtet. Nem elég, hogy változtatható, van rajta egy a belső többi eleméhez passzoló bronz gyűrű, ami vele együtt mozog. Ha már itt tartunk, nem ezüst, nem króm, hanem minden kiegészítő, még a kormány emblémája is bronz, nincs zavaró becsillanás. Finom megoldás, amit azonnal lehet értékelni. A hajtás ízlés dolga, véleményem szerint nem illik egy ilyen csodás, sportos kupéba, de vitathatatlanul hatékony. Az RC 300h ára F-Sport felszereltséggel, nyitható napfénytetővel és egy csomó finom extrával alulról karcolja a 20 millió forintot. Ezen a szinten ennyi pénzért a legmutatósabb kupét kapjuk. Nem a leggyorsabbat, de ezzel fognak megnézni a legtöbben az utcán. Más nem is számít, ha benne ülünk.

%KA%A 300h csak előzetes abból, amit az igaz RC F nyújtani tud 477 lóerős V8-assal. Hatékony, de a sportosságot teljesen nélkülözi, hacsak nem kanyarokról van szó%KA%

A 300h csak előzetes abból, amit az igaz RC F nyújtani tud 477 lóerős V8-assal. Hatékony, de a sportosságot teljesen nélkülözi, hacsak nem kanyarokról van szó

Értékelés

Pozitív
Csöndes, hatékony futás, kényelmes és logikus utastér, pompás megjelenés, precíz kidolgozás
Negatív
Gyenge hajtás, érzéketlen gázpedál, elavult és bonyolult menürendszer

Árak

Tesztmodell alapára 14 790 000 Ft (2017. augusztus 14.)
Tesztmodell ára 19 390 000 Ft (2017. augusztus 14.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4695 mm
Szélesség: 1840 mm
Magasság: 1395 mm
Saját tömeg: 1725 kg
Össztömeg: 2170 kg
Terhelhetőség: 445 kg
Tengelytáv: 2730 mm
Karosszéria-kivitel: coupe
Csomagtér: 340 liter
Belső szélesség elöl: 1490 mm
Belső szélesség hátul: 1210 mm
Belmagasság elöl: 920-1000 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 180 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1400 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 760 mm
Csomagtér magassága: 470 mm
Csomagtér hossza: 900 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1850 mm
Raktérnyílás szélessége: 700 mm
Raktérnyílás magassága: 500 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 2494 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: e-CVT
Nyomaték: 221 Nm 4200-5400 1/min-nél
Teljesítmény: 133 kW (181 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,6 s
CO2-kibocsátás: 116 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,9 l/100km
Fogyasztás a használónál: 4,8 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Ezt a VI-os Golfot sorsolják ki idén a Volkswagen-találkozón

Hatodik éve rendezik meg a Hungaroringen a VW-sek éves találkozóját. Minden évben egy autót sorsoltak...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (23 db)

Kaller írta: 1 hónapja

Nagyjából ez az autó olyan mint ha egy full szilikoncsöcs plázacicától elvárni azt hogy főzzön meg egy 7fogásos vacsorát ... Biztosan tudna sportosabb is lenni ha akarna de valószínű az lenne az utolsó kérésed tőle ... mint ahogy a csajtól is a 7fogásos vacsora ... :D Mindent arra kell használni amire tervezték ezt az autót pávázni tervezték a 2.0 literes 190 lóerősnél nem erősebb diesel konkurensek ellen ... mint ahogy a full szilikon pláza csajt is mutogatni tervezték nem házvezetőnőnek ... Erre a célra pedig mind2 opció tökéletes , persze lenne náluk jobb alternatíva a piacon ...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mightygaben írta: 1 hónapja
totya2 írta: 1 hónapja

Nagyon szép autó!

Tény, hogy szerintem a lexus kicsit túltolja az optikai tunningot. Bár sokaknak ez bejön.

Sokkal nagyobb dinamikát vár az ember ránézésre mint amit kap, bár Forticors hozzászólására reagálva, az h egy Skoda 1.4 Tsi jobban megy... Nem a 0-100 alapján választunk autót ( bár sokan itthon csak ezt nézik :) aztán majd harcolnak az érdi emelkedőn.

MÉg van valami nyugodtságot sugalló ezekben a Lexusokban, ami miatt igazán vonzó kellemes autó, arról nem beszélve, h amikor a TSI már cserés akkor ez még félidőben sem jár :D


Vezettem Lexus rx-et, és az érdi emelkedőn csak úgy bőgött, mint a tehén. Persze, ez a cvt miatt volt, de akkor is, egy "huszonxmilliós" autó ne térdeljen (persze nem térdel, csak bőg :D ) már le ott, ahol kb egy feleannyit érő autó 2.0-s dízellel felsuhan.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 1 hónapja
menőmanó írta: 1 hónapja

"A 190-es végsebesség meg nem elég egy ilyen autóba."



Simán elfogadnám, ha azt viszont 12mp alatt elérné. :)

Tulajdonképpen mikor is halad az ember 190 felett? Nagyon ritkán.


Előzmények megtekintése

Tulajdonképpen mikor is halad az ember 190 felett? Nagyon ritkán.

Német autópályán azért előfordul a ritkánál gyakrabban. Pl. Autobahn+-on 160-170-re simán rakja az ember a tempomatot és onnan néha előz.:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 1 hónapja
gnx írta: 1 hónapja

Hogy mennyire új azt nem tudom de az biztos hogy a toyota camry-kben volt 2,4 körüli hibrid már 10 vagy több éve is van is fent a használtautón.

Ez gondolom újabb, az viszont még újabb hogy pár éve a japók bejelentették hogy hibrid technikában kicsit ültek a babérjaikon mert nem volt konkurencia viszont most már kell a teljesítményorientált hibrid ( hybrid) is a konkurensek miatt nem elég a fogyasztásra helyezni a hangsúlyt. A 190-es végsebesség meg nem elég egy ilyen autóba.


Előzmények megtekintése

"A 190-es végsebesség meg nem elég egy ilyen autóba."

Simán elfogadnám, ha azt viszont 12mp alatt elérné. :)
Tulajdonképpen mikor is halad az ember 190 felett? Nagyon ritkán.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gnx írta: 1 hónapja
zold írta: 1 hónapja

Ez a hajtáslánc eléggé friss, Európában a pár éves NX és az aktuális Rav 4 használja. 2013-14 körül jelentek meg a piacon, ha jól tudom az USÁ-ban is.



Itt a cél a dízelmotorok helyettesítése, ami nem egy könnyű dió, mert a csúcsteljesítményt alacsonyan kellene tartani, úgy hogy kellő nyomaték jelentkezzen alacsony fordulatnál. Az ilyen szabályok teszik verhetetlenné a dízelt.



A TSI lényege is a nyomatékkarakterisztika, ez a hibrid lehet hogy nem mindenben ér fel (bár ezen kicsit megelpődtem én is), de elvileg pont az az előnye, hogy a nyomatékos villanymotor ott segít be ahol a 2.4-es még vérszegény.


Előzmények megtekintése

Hogy mennyire új azt nem tudom de az biztos hogy a toyota camry-kben volt 2,4 körüli hibrid már 10 vagy több éve is van is fent a használtautón.
Ez gondolom újabb, az viszont még újabb hogy pár éve a japók bejelentették hogy hibrid technikában kicsit ültek a babérjaikon mert nem volt konkurencia viszont most már kell a teljesítményorientált hibrid ( hybrid) is a konkurensek miatt nem elég a fogyasztásra helyezni a hangsúlyt. A 190-es végsebesség meg nem elég egy ilyen autóba.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 1 hónapja
gnx írta: 1 hónapja

Én onnan közelíteném meg a dolgot hogy hajtósnak ott a v8 turbosnak a kis 4 hengeres 200t ez meg a toyotánál kb lassan a kifutó 300h-s hibrid rendszer lesz ha minden igaz, jön pár éven belül újabb generációs hibrid technika. Ez a bolygóműves ennyit tud, és már nagyon régóta ez fut.


Előzmények megtekintése

Ez a hajtáslánc eléggé friss, Európában a pár éves NX és az aktuális Rav 4 használja. 2013-14 körül jelentek meg a piacon, ha jól tudom az USÁ-ban is.

Itt a cél a dízelmotorok helyettesítése, ami nem egy könnyű dió, mert a csúcsteljesítményt alacsonyan kellene tartani, úgy hogy kellő nyomaték jelentkezzen alacsony fordulatnál. Az ilyen szabályok teszik verhetetlenné a dízelt.

A TSI lényege is a nyomatékkarakterisztika, ez a hibrid lehet hogy nem mindenben ér fel (bár ezen kicsit megelpődtem én is), de elvileg pont az az előnye, hogy a nyomatékos villanymotor ott segít be ahol a 2.4-es még vérszegény.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gnx írta: 1 hónapja

Én onnan közelíteném meg a dolgot hogy hajtósnak ott a v8 turbosnak a kis 4 hengeres 200t ez meg a toyotánál kb lassan a kifutó 300h-s hibrid rendszer lesz ha minden igaz, jön pár éven belül újabb generációs hibrid technika. Ez a bolygóműves ennyit tud, és már nagyon régóta ez fut.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 1 hónapja

Azért ne vegye már senki komolyan ezt a kocsit, mindenütt lehúzták a sárba a hajtáslánc miatt, egyszerűen csak a flottakibocsájtás és a Toyota "mindent kínálunk hibrid hajtással" elve miatt létezik. Hogy mennyi fog belőle elkelni, jól mutatja, hogy drágábbra van árazva, mint az alig erősebb, de sokkal fürgébb 200t... Érdekes módon, ahol a Toyota tényleg el akarja adni a hibrid-eket, ott nem csinál ilyet.;)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Egükem írta: 1 hónapja

A lényeg keveseknek jött le úgy érzem......

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 1 hónapja
zold írta: 1 hónapja

De ezek a hathengeresek egyre magasabban vannak pozicionálva.



A Lexus is négyhengeresel támad (200t), a BMW is négyhengeres 30i-t kínál, a Mercedes is a C300 és 350e esetében négyhengerre kényszeríti a vevőket.



Persze a bajorok és a svábok kínálnak még soratost de csak a kirakatban, raádásul V8 vagy V10 helyett, amit megint nyugdíjaztak.

Régen a Z4 2.2-ese is sorhatos volt, manapság már a 40e is négynhengeres.



Jól mennek de igazságtalannak érzem a hengerszámcsökkentést a presztizsmotoroknál...


Előzmények megtekintése

Igen, az emisszió csökkentés (elsősorban konszern szintű co2 kibocsátás csökkentés) áldozatául esnek ezek az autók. Elmúlik a világ dicsősége, már a hetes BMW-t is lehet kapni négyhengeressel....

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==

Hirdetés

LEXUS tesztek

Lexus NX 300h F Sport Top teszt

Sláger lesz! Lexus NX 300h teszt Videó

Sajátos úton jár a Lexus. A Toyota hibrid hajtásláncával ad összkerékhajtást, erőt és akár emissziómentes üzemet, valamint dögös megjelenést.


Lexus IS 300h F Sport teszt

Csak ússzam meg a gyorshajtási bírságot! Lexus IS 300h teszt Videó

Sportos megjelenésű izmos szedán szerény fogyasztással? A Lexus IS 300h F Sport ezt mind ígéri. Próbára tettük, mást kaptunk: iszonyatos csendet.


Lexus GS 450h Luxury & Safety teszt

Elképesztő tudás, higgadt megjelenés - Lexus GS 450h teszt

Megkaparintottuk a luxusszedánok körében itthon legnépszerűbbnek számító hibrid legújabb generációját.


Lexus CT 200h Executive Leather Navigation teszt

Értelmes luxus - teszten a Lexus CT 200h Videó

A luxuscikkek mellé általában nehéz észérveket állítani, a Lexus CT 200h esetében azonban nem kunszt.


Lexus RX 450h teszt

Alapból luxus

Ilyen is ritkán fordult elő velem: a Lexus RX 450h Basic tesztautó átvételekor a cég munkatársa sűrűn kérte az elnézést, hogy alapmodellel kell távoznom a telephelyről.

Még több LEXUS teszt

Címlapon


Friss cikkek

Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

10 órája – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

Tegnap – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

Tegnap – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

LEXUS RC-F RC 300h Luxury CVT

LEXUS RC-F RC 300h Lux...

Ár: 17.050.000 Ft

Évjárat: 2016 / 4

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin/elektromos

LEXUS RC-F RC 200t F Sport (Automata) Fiatal Német Autók

LEXUS RC-F RC 200t F S...

Ár: 14.790.000 Ft

Évjárat: 2016 / 5

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

LEXUS RC-F Carbon (Automata)

LEXUS RC-F Carbon (Aut...

Ár: 22.950.000 Ft

Évjárat: 2015 / 3

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!