Te melyiket vinnéd? Vadiúj kabriók a piacon
Citroën DS3 Cabrio, Jaguar F-Type, Opel Cascada - melyik kéne? Vagy Mazda MX-5 az utolsó vérig?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Azt nem tudjuk megjósolni, hogy milyen lesz a nyár, de a borítékolható forróság előtti és az őszi időszakra van pár új ajánlatunk a kabriópiacról. És ráadásként egy örökzöld is.
Ugye-ugye? Nem nyáron, nem tűző napon, nem szmogban és nem dugóban királyság egy kabrió. Lehet zsírúj vagy korosabb és akár LPG-s is, mint a képen látható, korábban használtteszben bemutatott Mazda MX-5, ez is, az is hozhatja a szabadságérzetet, az élet és az autózás felhőtlen szeretetét
Május vége van, de a minap még fűteni kellett. Pár hete pedig elképesztő meleg volt, így van ez. Meg úgy, hogy az ember időről időre kabrióba álmodja magát. Mert aki csak egyszer is próbált egy bármilyen, de nyitható tetejű személygépjárművet, azt jó eséllyel elragadta az a megmagyarázhatatlan, egyszersmind abszolút érthető szabadságvágy, ami a zárt kasztnikban kevésbé szokványos. Ideális esetben langymeleg, tavaszias vagy kora őszi száraz időben, szép helyen, jó társaságban. Jellemzően kettecskén a szíve választottjával. Vagy kettecskén az autóval, hármasban az autóval és az úttal, négyesben az autóval, az úttal és a világbékével, ahogy tetszik.
Jaguar F-Type: klasszikus, mesés
No, ezek után nézzük, milyen újdonságokat ajánlhatunk a kabriószezonra. Három a magyar igazság, egy a ráadás alapon. A vadiúj modellek a Citroën DS3 Cabrio, a Jaguar F-Type és az Opel Cascada, s akit vagy amit kihívnak, az a Mazda MX-5. Teljesen eltérő karakterek, más-más vevőkört is szólítanak meg, de közös bennük az a fedél nélküliség, amiről egy kicsit néha mindenki áhítozik. Lássuk előbb a medvéket, aztán tükröt tartunk elébük az etalon roadster képében. Ami ugye kabrió is...
Hosszúság/szélesség/magasság [mm] | 3948/1715/1483 |
Tengelytáv [mm] | 2464 |
Csomagtér [l] | 245 |
1.2 VTi | 1.6 VTi | 1.6 THP | 1.6 e-HDi | |
Motor | benzin | benzin | benzin | dízel |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1199 | 1598 | 1598 | 1560 |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/8 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 82 (5750) | 120 (6000) | 156 (6000) | 92 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 118 (2750) | 160 (4250) | 240 (1400-4000) | 230 (1750) |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/5 vagy automata/4 | kézi/6 | kézi/5 vagy automatizált/6 |
Saját tömeg [kg] | 1032 | 1088 | 1156 | 1090 |
Végsebesség [km/h] | 172 | 190 | 212 | 178 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 12,5 | 8,9 | 7,4 | 11,8 |
Fogyasztás (város/országút/vegyes) [l/100 km] | 5,8/4,3/4,9 | 7,9/4,8/5,9 | 8,0/4,8/5,9 | 4,3/3,5/3,8 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 112 | 136 | 137 | 99 |
Alapár [Ft] | 5 240 000 | 5 987 000 | 6 361 000 | 6 669 000 |
A DS3 Cabrio inkább targa, mint kabrió, de jópofa, s megfizethető
Hosszúság/szélesség/magasság [mm] | 4470/1884/1296-1319 |
Tengelytáv [mm] | 2622 |
Csomagtér [l] | 148-196 |
3.0 SC | 3.0 SC S | 5.0 SC | |
Motor | benzin | benzin | benzin |
Hengerűrtartalom [cm3] | 2995 | 2995 | 5000 |
Hengerek/szelepek száma | 6/24 | 6/24 | 8/32 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 340/6500 | 380/6500 | 495/6500 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 450/3500-5000 | 460/3500-5000 | 625/2500-5500 |
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | automata/8 | automata/8 |
Saját tömeg [kg] | 1597 | 1614 | 1665 |
Végsebesség [km/h] | 260 | 275 | 300 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 5,3 | 4,9 | 4,3 |
Fogyasztás (város/országút/vegyes) [l/100 km] |
12,6/6,9/9 | 12,8/7/9,1 | 15,9/8,3/11,1 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 209 | 213 | 259 |
Alapár [Ft] | 22 899 000 | 26 499 000 | 31 099 000 |
Semmi retrós nincs benne, de akkor is az E-Type örököse a legütősebb
változatával kis híján 500 lóerős, parádésnak ígérkező Jaguar F-Type
Nem vicc: a kipufogó is aktiválható
Hosszúság/szélesség/magasság [mm] | 4696/1839/1443 |
Tengelytáv [mm] | 2695 |
Csomagtér [l] | 280-380 |
1.4 Turbo | 1.4 Turbo | 1.6 SIDI Turbo | 2.0 CDTI | 2.0 BiTurbo CDTI | |
Motor | benzin | benzin | benzin | dízel | dízel |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1362 | 1362 | 1598 | 1956 | 1956 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 120 (4200-6000) | 140 (4900-6000) | 170 (6000) | 165 (4000) | 195 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 200 (1850-4200) | 200 (1850-4900) | 260 (1650-3200) | 350 (1750-2500) | 400 (1750-2500) |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 | kézi/6 vagy automata/6 | kézi/6 vagy automata/6 | kézi/6 |
Saját tömeg [kg] | 1701 | 1701 | 1733 | 1816 | 1816 |
Végsebesség [km/h] | 195 | 207 | 222 | 218 | 230 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 11,9 | 10,9 | 9,6 | 10,3 | 9,4 |
Fogyasztás (város/országút/vegyes) [l/100 km] | 8,4/5,5/6,5 | 7,8/5,4/6,3 | 8,0/5,3/6,3 | 6,3/4,6/5,2 | 6,3/4,6/5,2 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 153 | 148 | 148 | 138 | 138 |
Alapár [Ft] | 6 990 000 | 7 290 000 | 7 590 000 | 8 090 000 | 8 590 000 |
A Cascada sem csúnya, sőt. És a praktikusabb kabriók közül való
Hosszúság/szélesség/magasság [mm] | 4020/1720/1245-1255 |
Tengelytáv [mm] | 2330 |
Csomagtér [l] | 150 |
1.8 | 2.0 | |
Motor | benzin | benzin |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1798 | 1999 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 126 (6500) | 160 (7000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 167 (4500) | 188 (5000) |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 |
Saját tömeg [kg] | 1075 | 1090 |
Végsebesség [km/h] | 194 | 213 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,9 | 7,6 |
Fogyasztás (város/országút/vegyes) [l/100 km] | 9,8/5,6/7,1 | 10,9/6,1/7,8 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 167 | 181 |
Alapár [Ft] | 5 922 900 | 8 311 900 |
Az etalon Mazda-roadster 6 milliótól várja szerencsés gazdáit, az adott élmény tekintetében bizony az MX-5 a legjobb ár/értékű kabrió
Szálljunk vissza a földre, mondván a magyar halandónak úgysincs és soha nem is lesz ennyi pénze autóra, kiváltképp kabrióra? Sebaj, egymillióból is beszerezhetjük az álomkabriót, aztán meg pár év, s használtan „fillérekért” kapni majd a Citroën, a Jaguar, az Opel és a többi márka szépségeit is. Na jó, az F-Type valószínűleg többévesen is megfizethetetlen marad az átlagnak, de vigasztaljon a tudat, hogy a szabadság amúgy ingyen van, elvileg.
A véleményem természetesen szubjektív, de a felhozatal közül egyiket sem mondhatnám valami szépnek, sőt…
Ha már kabrio, akkor inkább Le Baron, Sebring, Volvo C70, BMW E30, E36, Audi A4, Corvette, Camaro, Prowler, Firebird, a klasszikus Pony Mustangról már nem is beszélve!