Néhány Mazda3 lábon tette meg a Hirosima-Frankfurt útvonalat, közülük egy példány az út összes porát magán viseli. A karosszéria alig nagyobb elődjénél, az utastér ugyanakkor tágasabb, a tömeg pedig apasztott
Felismerhetően Mazda3 maradt, de teljesen új, KODO, "a mozgás lelke" formavilágú a SkyActiv technológiás, benzinmotorjaival is egészen takarékos új Mazda3.
Adatok róla korábbi cikkünkben
Bár ötajtósként igazi, a konzervatívabb vásárlók számára (mint eddig mindig) továbbra is létezik lépcsőshátú Mazda3, a meredekhátúnál alapból nagyobb, de kevésbé bővíthető csomagtérrel
Szemből összetéveszthetetlen fényszórókat ígér, erősen a szintén SkyActiv Mazda6-ra emlékeztet és még 15 000 kilométernyi út porával is jól néz ki
Ez a kisebbik, azaz az ötajtós karosszériával járó csomagtér - ez sem kicsi, 350 litere egészen jól kihasználhatónak tűnik a széles nyílás által
Műszerfalával is igazi SkyActiv Mazda, nincs fölös csicsa, van viszont középkonzoli érintőkijelző és akár head-up display is
Az első próba alapján kényelmesek az első ülések, gusztusos a beltér
Hátul is kellemes az új Mazda3, félliteres flaska az ottani ajtózsebekben is elfér, a helykínálat elegendő
Tipikus sznobizmus.
Pedig ha félreteszed a japán márkafanatizmusodat és csak a formát nézed, akkor meglátod a nagyon jellegzetes bakancs sziluettet. Hosszú orr, hátra tolt utascella, csapott hát. Amikor még nem zsömléket építettek, hanem autókat, akkor pont így nézett ki egy autó, amelyik nem a 3 doboz elvet követte.
Végre jó lóra tettek a japánok, olyan sziluettet rajzoltak, amire nem ciki hasonlítani.
A 4 ajtós meg már most olyan álmosító, mint az új Mazda6.
Összeszámoltál 18ezer VW-t? Nebassz, akkor te vagy maga Chuck Norris, aki kétszer is elszámolt a végtelenig. Miért nem az útra figyelsz? :-DDD
A 4 ajtós formája 2 éven belül oylan fáradt lesz, mint a mostanié. Az 5 ajtós arányai nagyon jók, a sziluett az 1-es BMW.t idézi, ami hagyományosan jó arányú autó. Igen, ennek esik áldozatul a csomagtartó, de kit érdekel az? Autót veszünk, nem bőröndöt.