Tévében buktatták le a Volkswagent

Közel 400 ezres Volkswagen-visszahívás Kínában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sok-sok millió kínai tévénéző szeme láttára bukott orbitálisat a Volkswagen, amikor is kiderült, hogy hibás és balesetveszélyes lehet a DSG váltó.

A minőségellenőrök egy minapi riportban a kínai központi televízió sok-sok millió nézőjének szeme láttára meszelték el a Volkswagent, s ennek hatására a német márka közel 400 ezer, egészen pontosan 384 181 autós visszahívási akciót hirdetett az egyik, ha nem a legfontosabb piacon. A 2008 decembere és 2013 márciusa között gyártott Borák, Golfok, Passatok, Sciroccók és Touranok mellett A3-as Audik s Skoda Octaviák is érintettek az ügyben, olyanok, amelyeket dupla kuplungos automatizált sebességváltóval szereltek.
A vevői panaszokat összegző ítélet úgy szólt, hogy a DSG-s kocsik második fokozatban komoly vibrálással kísért elgyengülést és az erő hirtelen visszatértét produkálták, márpedig ez balesetveszélyes, sőt, több ütközés is történt már emiatt. A durva presztízscsapást elszenvedő vállalat az alkatrészt nyilván térítésmentesen kicseréli, s az irányító szoftvert a legfrissebbel pótolja, hogy a biztonsági kockázat minimálisra csökkenjen.
Hirdetés
A malőr több mint 450 millió eurójába kerülhet a Volkswagennek, amely tavaly 2,81 millió autót, 25 százalékkal többet értékesített Kínában, mint 2011-ben. Elemzők szerint a műsor és a visszahívás vélhetően negatívan befolyásolja majd a VW-konszern eladásait, rövid távon biztosan.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 05:38
    Permalink

    Azért figyelgesd a cikkeket miként tálalnak különböző márkákat!
    A Skoda futómű fapados olcsónak van minősítve, míg ugyanaz a futómű egy golf alatt “kellemes hangolású”!
    A kárpitos papír zsebkendő tartót megemlítik a golfnál, hogy milyen praktikus és nem zörög. Eddig nem figyeltem, de a 98-as s40-ben is kárpitos műszerfal rekeszem van (hogy ne zörögjön a papírzsepi)!

  • 2017.10.30. at 05:38
    Permalink

    [i]“A vezérműlánc miért nem nyúlik meg más gyártóknál(TSI)?”[/i]
    Jó kérdés. Az ilyen és ehhez hasonló “apróságok” tucatjaira szokták mondani, az ördög a részletekben bújik meg”, aminek lehet pozitív, és negatív kicsengése. Szerintem ennek nagyobb jelentősége van, mint tulajdonítanak neki. Sokan a külsőségek meg presztízs alapján ítélnek.

  • 2017.10.30. at 05:38
    Permalink

    Kollégám 1-es Oktáviájánál ais a váltóval volt baj,ugyanis típushiba volt bizonyos évjáratok között az 1.6-os benzines motorok váltóinak meghibásodása.A differenciál mű szegecsei eltördöstek és az olajban úszó fémtörmelékek letörték a fogaskerekek fogait.Ez létező probléma ma is,de csak bizonyos évjáratoknál jött elő.Talán afrikai szerelés következménye ha jól tudom.Azokat miért nem hívták vissza?Prémium márka?Pff!A vezérműlánc miért nem nyúlik meg más gyártóknál(TSI)?

  • 2017.10.30. at 05:38
    Permalink

    Az újságíró rövid távon tesztel, ahol az autó megbízhatóságának értékeléséhez nincs elég tapasztalat (általában). Lehet, hogy a teszten az autó kiváló, 10000 km-en keresztül hibátlan, jól vezethető, de azt már nem tudhatják, hogy az adott autó akár pár ezer km után komoly javításra szorul. Épp ez a cikk bizonyítja, hogy nincs szó elfogultságról.

  • 2017.10.30. at 05:38
    Permalink

    A VW csak a magyar fejekben prémium márka. Itthon valamiért túl nagy presztízse van. A DSG-kről egyébként már eddig is hallottam problémákról. A tuti még mindig a manuál, azt nehéz elbaszni.

  • 2017.10.30. at 05:38
    Permalink

    Pedig úgy dicsérték ezt a szuper váltót, aztán mégiscsak kiderült hogy sz….!
    Már majdnem vettem egy DSG-s fostaligát!

    Kezdem elhinni hogy a VW becsapja a vevőit! Az autónavigátor mindig isteníti ezt a márkát, nem is értem miért tette be azt a cikket.
    Így nem fognak zsebbe csúsztatni nekik a VW kereskedők!
    Az év DSG váltója! DAS DSG!

  • 2017.10.30. at 05:38
    Permalink

    Egyes hírportálok szerint a 7 sebességes DSG érintett, de nem csak Kínában hanem Európában és szerte a világban pl. Ausztrália, Egyiptom, stb.

    Lásd itt és az oldal alján a hozzászólásokat is érdemes elolvasni:

    [b]Faulty Volkswagen DSG Gearboxes Reported in Europe[/b]
    [url]http://www.autoevolution.com/news/faulty-volkswagen-dsg-gearboxes-reported-in-europe-46766.html[/url]

Vélemény, hozzászólás?