Téved, aki szerint több bőrt már nem lehet lehúzni az AMG GT-ről

Egy újabb speciális változat érkezik a Mercedes-AMG GT-ből: a gyártó valaha volt legerősebb autója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Mercedes-AMG GT Track Series bemutatójában szó sem esik olyanokról, mint fenntarthatóság, villanyosítás, szénsemlegesség - ez egy 734 lóerős benzinfaló pályaszörny, és büszke is erre.

Újabb hónap, újabb változat a Mercedes-AMG GT-ből. Na jó, talán ez túlzás lenne, de azért tagadhatatlan, hogy a Mercedes szoros versenyben van már a Porsche 911-gyel abban a tekintetben is, hány különkiadást vagy modellváltozatot dobnak piacra ugyanazon kocsijukból. A sorozatgyártású alapváltozatokból sem volt kevés, de egy ideje már csak a legutolsó csúcsmodellre licitálva adnak ki egyre erősebb kiviteleket. Nekünk talán nem jelent ez problémát, de bizonyára bosszankodnak azok, akik először megvették nem kevés pénzért az AMG GT R-t, amit aztán lepipált a Black Series, most meg az utóbbit is lekörözi a legújabb Track Series - és akkor még nem is beszéltünk a pályára szánt GT3 és GT4 változatokról.
Hirdetés
Hagyjuk persze a szupergazdagokat ilyeneken bosszankodni, nekik is kell probléma az életükbe - nézzük inkább, mit tud Affalterbach legújabb műve! Ugyanaz a 4 literes biturbó V8-as dolgozik a Track Series orrában, mint a többi GT-ben, de itt már 734 lóerőt és 850 Nm-nyi forgatónyomatékot nyújt az egység, köszönhetően többek között a motorsport kategóriájú befecskendezőknek. Ezzel a Mercedes az eddigi valaha volt legerősebb autóját készítette el, ha figyelmen kívül hagyjuk az AMG One-t, ami jó pár éve késik már. Az összes erőt a hátsó tengelyre továbbítja a hatsebességes szekvenciális versenyváltó. A lengéscsillapítókat a Bilstein szállítja, természetesen állítható keménységgel, és szintén egyénileg - és külön-külön - konfigurálhatóak a kanyarstabilizátor-rudak. Kívülről az új festés mellett a rengeteg aerodinamikai elem teszi könnyen felismerhetővé a Track Series-t, rengeteg légterelő, hűtőnyílás és egy új diffúzor is felkerült a kocsira. A 18 colos felnikre a legtöbb szabványos versenygumi felszerelhető. Bent mindösszesen egyetlen kényelmi extra érhető el: a légkondicionáló, ami egy forró pályanapon jól jön. Ezen kívül viszont semmi mást ne keressünk: se rádió, se elektromos ablak, de még csak pohártartó sincs. Teljesen új a levehető kormánykerék, a műszerblokk a Bosch versenyekhez kifejlesztett egysége, a középkonzol pedig tele van olyan gombokkal, melyek működését valószínűleg csak az tudja, aki részt vesz a Mercedes tréningjén, amit a Track Series vevőinek ajánlanak fel. A Track Series közúti közlekedésre nem használható, főleg privát pályanapokon vagy klubversenyeken lehet majd alaposan meghajtani. A szűkebb körű használhatóságból azonban ne gondoljuk, hogy kedvezményes áron lehet hozzájutni a Track Serieshez: szűk 140 millió forinttól indul, plusz ÁFA. Ilyen áron valószínűleg nem sokan vennék meg, de nem is baj, az AMG alapításának 55. évfordulója előtt tisztelegve mindössze 55 példány készül a versenyautóból.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?