Tölthető Lexus a láthatáron
Sanszosan az NX lesz a Lexus első plug-in hybrid modellje
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén 30 éves a Lexus, 1989-ben érkezett az első LS, idén pedig - várhatóan e hónap végén - első konnektoros, plug-in hybrid modelljük is várható.
Nem egész két hét múlva várható az első konnektorról tölthető Lexus, azaz a NX plug-in hybrid bemutatása
A hírek szerint november végén a plug-in hybrid NX szabadidő-autó leleplezésével zárja jubileumi évét a Toyota idén 30 éves prémiummárkája, azaz a Lexus. Nem titok, ez a modell egy új sorozat nyitánya lesz, s további plug-in hybrid modellek követik majd. A debütálás várhatóan Kínában, a Kantoni Autószalonon lesz. Az idén tizenhetedik alkalommal megrendezett Kantoni Autószalon a kínai piac robbanásával másfél évtized alatt csaknem akkorára nőtt, mint a több mint 110 éves múltra visszatekintő, vele egy időben zajló Los Angeles-i Autószalon, ami a másik lehetséges helyszíne a bemutatónak. A leginkább valószínű persze az, hogy mindkét helyen pózol majd a konnektoros Lexus. Kalifornia hagyományosan az e-mobilitás legfőbb zászlóhordozójának számít a belső égésű motorok utolsó nagy bástyájának számító Egyesült Államokon belül. Ami pedig Kínát illeti, a pekingi vezetés azon igyekezete, hogy gyors tempóban csökkentse a több millió lakosú nagyvárosok elviselhetetlen mértékű légszennyezését, a világ első számú villanyautó-piacává tette a hatalmas országot.
A konnektoros NX debütálása Los Angelesben és Kantonban is lehetséges
Akármelyik kiállítást választja is tehát a Lexus első plug-in hibrid típusának leleplezésére, jó döntést hoz. Valamivel nagyobb a valószínűsége a kínai helyszínnek, hiszen Los Angelesben láthatjuk meg először a Toyota RAV4 hálózatról tölthető hibrid változatát, így a gyáriak alighanem úgy taktikáznak: szerencsésebb, ha a két, maga nemében egyformán úttörő jelentőségű modellnek nem kellene egymással megosztoznia a rivaldafényen. Más kérdés, hogy a Lexusnál egyelőre nem számíthatunk kézzel fogható prototípusra.
A Lexus várhatóan az NX SUV-t szereli fel elsőként hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal – de nem a jelenlegi, hanem a következő szériát. Noha a két modell nem tekinthető egymás közvetlen testvérének, a 2014-ben bevezetett Lexus NX építésénél felhasználták az előző generációs Toyota RAV4 egyes komponenseit. A Lexus 2022-től gyártásba kerülő, következő szériája azonban ugyanarra a TNGA-K padlólemezre épül majd, mint az idei évtől forgalmazott, új generációs Toyota RAV4. Olyannyira közösek az alapok, hogy a következő NX széria ugyanabban a kanadai üzemben készül majd, ahol jelenleg az idei évtől forgalmazott, új generációs Toyota RAV4 öntöltő hibrid kivitelét gyártják.
A konnektoros NX nem a mostani, hanem már a következő generációs, 2022-ben gyártásba kerülő széria bevezetésével várható, így hiába mutatják meg idén, jó ideig nem lesz megvásárolható
Az idén érkezett Lexus UX a Toyota C-HR testvérmodelleje, az pedig már bemutatkozott - épp a kínai vevők számára - elektromos hajtáslánccal, így a Lexus verzió is várható aként
Bár a Lexus NX lehet a márka első plug-in hibrid, azaz első konnektorról tölthető modellje, de nem az első tisztán elektromos modellje: ez a cím minden bizonnyal az UX szubkompakt crossoverre vár, amely a Toyota C-HR testvérmodelljeként kaphatja meg annak 2020-től forgalomba kerülő elektromos hajtásláncát. Hogy valóban az UX lesz-e a Lexus első villanyautója, az mindössze 11 nap múlva, november 22-én kiderül, az ugyanis már nem titok, hogy a márka a Kantoni Autószalonon leplezi le első kereskedelmi forgalomba kerülő elektromos modelljét.